Automobilka Porsche predstavila koncepčný model Porsche Mission X, na základe ktorého by malo vzniknúť sériové elektrické hyperauto s dôrazom nielen na výkon, ale aj extrémne rýchle nabíjanie. To by sa pritom stalo nástupcom ikonických športových vozidiel značky, vrátane ostatného „hyper-modelu“ Porsche 918 Spyder.
Porsche uvádza, že elektromobil Mission X je technologickým majákom pre ich športové auto budúcnosti. Dodáva tiež, že predstavená novinka preberá pochodeň po ikonických športových vozidlách minulých desaťročí. A to po modeloch 959, Carrera GT a 918 Spyder.
Porsche Mission X má rozmery cca 4,5 x 2,0 x 1,2 m a rázvor 2,73 m. Podľa výrobcu tak ide o pomerne kompaktné vozidlo na pomery hyperáut. Kvôli aerodynamike má kolesá s rôznymi rozmermi – 20″ vpredu a 21″ vzadu. Zadná náprava je pritom vybavená takmer priehľadnými „aeroblatníkmi“, ktoré pomáhajú s chladením bŕzd.
Nad posádkou sa rozprestiera „ľahká sklenená kupola s exoskeletom z plastu, ktorý je vystužený uhlíkovými vláknami“. Dvere sa po vzore pretekárskeho vozidla Porsche 917 otvárajú dopredu a nahor.
- Zdroj: Porsche
- Zdroj: Porsche
- Zdroj: Porsche
Technické ciele
Technickou víziou automobilky Porsche pre sériový model, ktorý môže vzísť z konceptu Porsche Mission X, je, aby:
- sa stal najrýchlejším cestným vozidlom na okruhu Nürburgring Nordschleife;
- mal pomer výkonu a hmotnosti približne jednu konskú silu na kilogram;
- dosahoval hodnoty prítlaku, ktoré výrazne prevyšujú hodnoty dosahované súčasným modelom 911 GT3 RS;
- ponúkal výrazne lepší nabíjací výkon a nabíjal sa približne dvakrát rýchlejšie ako Porsche Taycan Turbo S, a to vďaka 900-voltovej elektrickej architektúre.

Zdroj: Porsche
Bežných elektromobilistov pritom asi najviac zaujme cieľ ohľadom rýchleho nabíjania, keďže technológia ultrarýchleho nabíjania by mohla byť teoreticky prenositeľná aj do konvenčných cestných elektromobilov. A to nielen od Porsche, ale aj ďalších modelov od koncernu VW Group. Spomínaná 2-násobna rýchlosť nabíjania v porovnaní s modelom Taycan, by pritom teoreticky znamenala nabitie z 5 na 80 % za 11 min.

Zdroj: Porsche
Zdroj: Porsche
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektromobily s dojazdom až 1 300 km? Porsche zdieľa optimistickú vedeckú predikciu
Chorvátsky elektromobil Rimac Nevera vytvoril 23 svetových rekordov
Porsche avizuje špecifikácie chystaného konkurenta Tesly Model Y
ODBER NOVINIEK
4 komentáre
Nič sa nepíše o veľkosti kufra, a tak neviem, či budem môcť chodiť na dovolenky do Bulharska do kempu so stanom, prípadne aspoň na nákupy v piatok do večierky!
ano, na to je ten hyperšport presne vyrobený………….__________
A nemá to strešný nosič ani ťažné zariadenie!
Na tie nákupy a dovolenku do Bulharska budeš musieť ísť asi s niečím iným…
Myslíš ako kedysi za komančov putovali cez Československo a Maďarsko „Dederóni“ do Rumunska a Bulharska na Trabantoch, Wartburgoch a Moskvičoch?! Mal si vidieť ich „ksichty“, keď som okolo nich prešiel sám v novom Passate kombi, a oni sa piati tlačili v aute obklopení batožinou a ešte aj so záhradkou na streche ……….