Porsche pribalí k super-športovému elektromobilu aj super-výkonné nabíjačky

1

Porsche je skrátka super. K svojmu super-športovému elektromobilu Mission E vyvíja super-výkonné nabíjacie stanice, ktoré nebudú „cudzie“ ani elektromobilom Tesla. Navyše chce zjednotiť výrobcov elektromobilov.

E-mobilita neobchádza ani automobilky, ktoré sa primárne venovali výrobe športových automobilov. Príkladom je nemecká spoločnosť Porsche, ktorej rozhodne nemožno uprieť flexibilitu. Veď koho by v minulosti napadlo, že podstatnú časť jej produkcie budú dnes tvoriť automobily segmentu SUV a sedan vyššej strednej triedy. V Porsche pochopili, že nemôžu ignorovať ani nástup automobilov na elektrický pohon a rozvoj e-mobility ako takej.

Automobilka Porsche už viac ako rok ohuruje rôzne autoshow svojim predprodukčným športovým elektromobilom Mission E. Že to s elektromobilmi myslí vážne, potvrdilo aj nedávne vyhlásenie jej generálneho riaditeľa Olivera Blooma. Ten sa pre TopGear vyjadril, že Porsche začalo pracovať na vývoji tzv. rýchlo-nabíjacích staníc. Hlavným iniciátorom tejto myšlienky je koncern Volkswagen, pod ktorý Porsche spadá. Čiže primárne pôjde o vývoj pre celý koncern VW.

Do tohto procesu plánuje zapojiť aj množstvo renomovaných výrobcov a dodávateľov. Šéf automobilky Mercedes-Benz, Dieter Zetsche, pripustil že rokujú o spolupráci s Porsche ohľadom vývoja nabíjacích staníc. Zúčastnené strany sa zhodujú, že hybnou silou e-mobility, bude prijatie spoločnej platformy pre nabíjacie stanice. To by znamenalo kompatibilitu so všetkými novovyrobený elektromobilmi, čo by automobilkám ušetrilo čas aj značnú časť nákladov, ktoré by investovali do vlastného vývoja nabíjacích staníc. Dobrou správou je, že Porsche myslí aj na súčasných majiteľov elektromobilov Tesla. Ich nabíjacie stanice by mali byť (pomocou adaptéra) kompatibilné s vozmi spoločnosti Tesla Motors.

Takže Porsche má teraz neľahkú úlohu. Okrem vývoja turbo nabíjačky, musí presvedčiť všetkých podstatných hráčov v priemysle, aby začali spolupracovaťNo ale prejdime už k samotnej nabíjacej stanici. Podľa Blooma má byť jej výkon na úrovní 150 kW, čím by „predbehla“ súčasnú najvýkonnejšiu nabíjaciu stanicu Tesla SUpercharger (135 kW). Takáto nabíjačka by mala byť vraj schopná nabiť súčasnú predprodukčnú verziu elektromobilu Porsche Mission E na 80 % za 15 minút. To by znamenalo dojazd 400 km a rýchlosť nabíjania 1600 km/h. Slušná predstava, čo poviete? 🙂 Porsche plánuje vybudovanie siete týchto rýchlo-nabíjačiek do roku 2020, kedy chystá aj uvedenie elektromobilu Porsche Mission E. A patrilo by povedať pár slov aj k samotnému vozidlu Mission E.

 

Porsche Mission E

porsche mission e interier

Zdroj: porsche.com

Aj keď sa to na prvý pohľad nezdá, Porsche Mission E je 4-dverový sedan, ktorý by mal byť priamou konkurenciou pre Tesla Model S. V médiách sa o tomto elektromobile hovorí aj ako o Model S killer alebo anti-Tesla sedane. V súčasnej podobe si však nemyslím, že by sa jednalo až o tak priamu konkurenciu. Už z fotografii je jasné, že Porsche Mission E sa Modelu S nevyrovná po praktickej stránky. Zadná línia napovedá, že batožinový priestor bude niekde „inde“ a že zadné sedadlá s dvomi miestami na sedenie neposkytnú pasažierom zrovna moc priestoru nad hlavou. Čo však Mission E stráca po praktickej stránke, to dobieha svojim dizajnom. Predsa len 4-roky starý Model S, s tohtoročným menej ako kozmetickým faceliftom, nemôže konkurovať vozidlu, ktoré kombinuje vzhľad 918-tky a Panamery. Takže si myslím, že zo spomínaných dôvodov budú „pôsobiť“ tieto elektromobily na rozdielne cieľové skupiny.

Špecifikácie

Konečná produkčná verzia by mala mať podľa vedenia automobilky Porsche rovnaké základné špecifikácie ako prezentovaný predprodukčný model. To znamená 440 kW elektromotor „sýtený“ batériou nešpecifikovanej kapacity, avšak s uvádzaným dojazdom 500 km na jedno nabitie. Z 0 na 100 km/h dokáže Porsche Mission E akcelerovať za menej ako 3,5 sekundy, čo mu paradoxne trvá o takmer celú sekundu viac, ako najvýkonnejšej verzii „rodinného“ Modelu S.

Karoséria je zložená zo zmesi hliníka, ocele a polyméru, vystuženej karbonovými vláknami. Má sa vyznačovať vysokou tuhosťou a nízkou hmotnosťou. Disky kolies sú celo-karbónové, s rozmermi 21″ vpredu a 22″ vzadu. Sériová verzia elektromobilu sa má na trhu objaviť v roku 2020. Porsche o možnej cene vozidla zatiaľ mlčí.

No bodaj by podobných elektromobilov začalo prubúdať čoraz viac. Aj keď sa jedná zatiaľ len o predprodukčnú verziu, ktorá zrejme ani vo „finále“ nebude vynikať praktickou stránkou či nízkou cenou a nestane sa zrovna bestsellerom, ale určite sa môže pričiniť k opäť pozitívnejšiemu vnímaniu elektromobilov. Veď elektromobily už dávnu nie sú len nevkusné krabice, pri ktorých sa stávajú z vodičov otroci nabíjania.

Tak čo, ako sa vám páči Porsche Mission E a celkové plány Porsche v oblasti e-mobility? „Fact or fiction?“:-) Diskusia pod článkom je ready;-)

AK SA AJ VÁM PÁČIL TENTO ČLÁNOK , PODPORTE HO PROSÍM ZDIEĽANÍM NA SOCIÁLNEJ SIETI. ĎAKUJEME!

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |