Porsche Macan EV, ktoré sa postaví aj Tesle Model Y, poodhalilo špecifikácie

7

Elektrické SUV či crossover strednej triedy Porsche Macan „EV“ sa pomaly chystá na trh. A Nemci nedávno poskytli prvé skúšobné jazdy na prototype. Vďaka tomu sa objavili ďalšie odhadované špecifikácie tohto modelu, ktorý vyrástol na úplne novej e-platforme PPE.

Elektrické Porsche Macan sa zaradí do segmentu, v ktorom dominuje Tesla Model Y. Porsche sa však bude chcieť presadiť športovejšími jazdnými vlastnosťami. A dá sa očakávať, že ponúkne prémiovejšie spracovanie za oveľa prémiovejšie ceny.

Už dlhšie je známe, že základom tohto športovo ladeného elektrického SUV či crossoveru bude úplne nová platforma PPE s 800-V elektrickou architektúrou určená pre prémiové elektromobily koncernu VW Group, ktorú vyvíjajú značky Porsche a Audi. Prvé PPE modely mali byť dostupné tento rok, avšak pre problémy so softvérom sa uvedenie na trh posunulo na rok 2024.

Porsche začiatkom roka zverejnilo odhadované špecifikácie, ktoré očakáva od prvých modelov postavených na platforme PPE. A keďže prvým modelom od Porsche bude Macan EV, avizované parametre ako výkon do 450 kW, krútiaci moment cez 1 000 Nm, batéria NMC 811 s kapacitou 100 kWh, maximálny nabíjací výkon cez 270 kW a nabitie z 5 na 80 % pod 25 min, by sa naň mali vzťahovať.

Aktuálne informácie

Nakoľko platforma PPE, ako aj elektromobil Porsche Taycan „EV“ sú stále vo vývoji, aktuálnejšiu predstavu o tom, čo od chystaného SUV/crossoveru strednej triedy očakávať, nám zrejme ponúknu informácie, ktoré prezradilo Porsche vybraným novinárom, ktorí mali možnosť minulý mesiac otestovať prototyp vozidla.

Medzi nimi bola aj redakcia portálu Autoblog, ktorá uviedla, že elektrické Porsche Macan bude mať 100-kWh v rámci každej verzie a v prípade verzie Turbo (výkonnejší variant verzie AWD) dojazd cez 500 km WLTP, zrýchlenie z 0 na 100 km/h pod 3,5 s a maximálnu rýchlosť cez 250 km/h. A zaujímavý je určite aj maximálny nabíjací výkon, ktorý zachytil Autoblog počas nabíjania na 350-kW nabíjacej stanici. A to 295 kW.

Spočiatku má byť k dispozícii okrem verzie Turbo aj verzia 4S, ktorá ponúkne takisto pohon všetkých kolies, ale nižší výkon. Podľa Autoblogu sa neskôr dočkáme základného modelu s pohonom zadnej nápravy. A elektromobil Porsche Macan EV tiež ponúkne natáčanie zadnej nápravy. Aktuálne však nie je známe, či pôjde o štandardnú funkciu.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Na Slovensku sa bude vyrábať ďalší elektromobil – Porsche Cayenne EV
Elektromobily s dojazdom až 1 300 km? Porsche zdieľa optimistickú vedeckú predikciu
Porsche Mission X: Nástupca ikonických hyper-áut značky bude elektrický a extrémne rýchlo nabíjateľný
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Hrozné.
    Toto má byť Európska športová prémiovka !
    A ešte sa to ani nevyrába, lebo – čudujsasvete – tento raz za to môže Putin, vlastne som z tej propagandy tak zblbnutý, samozrejme že Fico, teda vlastne Softvér… Hardwéru by bolo mrte, ale ten softvér 🙂
    Môže mi to niekto vysvetliť, ako sa to tomu Putinovi zas mohlo podariť ? Nevadí Uršľa nás z toho isto dostane, je NATO odborníčka…

Pridajte komentár