Konkurent Tesly Model Y od Porsche sa konečne odhalil a prezradil ďalšie špecifikácie

16

Porsche Macan novej generácie sa blíži a po prvýkrát bude dostupné aj s plne eklektickým pohonom. Elektromobil pritom vyrástol na úplne novej e-platforme PPE. A aktuálne Porsche na technologickom workshope odhalilo ohľadom svojej novinky ďalšie informácie, ako aj prvé fotografie bez kamufláže.

Porsche Macan „Electric“ je elektrické SUV strednej triedy, takže sa radí do rovnakého segmentu ako aktuálny elektrický bestseller Tesla Model Y. Od Macanu „EV“ sa pritom očakáva, že sa stane elektrickým bestsellerom značky.

Aktuálne web Electrive na základe tlačovej správy, ktorú obdržal e-mailom od Porsche, informuje o novinkách, ktoré výrobca zverejnil aj na svojom technologickom workshope. Dozvedáme sa pritom, že Porsche Macan Electric bude vo všetkých verziách používať permanentne budené synchrónne elektromotory.

Už skôr pritom inžinieri Porsche uviedli, že top verzia ponúkne výkon okolo 450 kW a krútiaci moment cez 1 000 Nm. Pomerne zaujímavé je aj použitie 2-stupňovej prevodovky, keďže to nie je v prípade elektromobilov bežné. Taktiež sme sa dozvedeli max. rekuperačný výkon modelu – 240 kW a rozloženie jeho hmotnosti – 48:52. A nová generácia Porsche Macan bude prvou, ktorá dostane natáčanie zadnej nápravy. Aj vďaka tomu ponúkne „polomer otáčania“ 11,1 m.

Batéria a nabíjanie

Porsche potvrdilo, že všetky verzie Macanu EV budú vybavené batériou s kapacitou cca 100 kWh, hmotnosťou 570 kg a článkami NMC 811. Batériové články, ktoré majú mať o 30 % vyššiu energetickú hustotu (nevieme však v porovnaní s čím), bude dodávať spoločnosť CATL.

Maximálny podporovaný výkon nabíjacieho systému je 270 kW, vďaka čomu sa má batéria vozidla z 10 na 80 % nabiť za menej ako 22 min. A to vďaka 800-V elektrickej architektúre, ktorá je základom úplne novej platformy PPE navrhnutej značkami Porsche a Audi špeciálne pre prémiové elektromobily.

porsche macan electric

Zdroj: Porsche via Electrive.com

Technológia tzv. „bankového nabíjania“ má umožniť rýchle nabíjanie aj na 400-V nabíjacích staniciach. Čo sa týka palubnej nabíjačky, v prípade prvých dostupných modelov bude mať výkon 11 kW. A aj Porsche sa inšpirovalo Teslou, a tak Macan Electric ponúkne funkciu predkondicionovania batérie, ktorá sa aktivuje, napr. keď sa ako navigačný bod zadá nabíjacia stanica.

porsche macan electric

Zdroj: Porsche via Electrive.com

Softvér

Spoznali sme aj prvé informácie ohľadom softvéru. Porsche Macan Electric používa operačný systém Android Automotive OS. Porsche si však tento systém upravilo podľa vlastných predstáv, pričom v rámci neho nenájdeme služby od spoločnosti Google.

porsche macan electric interier

Zdroj: Porsche via Electrek.co

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Na Slovensku sa bude vyrábať ďalší elektromobil – Porsche Cayenne EV
Porsche Mission X: Nástupca ikonických hyper-áut značky bude elektrický a extrémne rýchlo nabíjateľný
Výrobná kvalita čínskych áut významne stúpla, uvádza dcérska spoločnosť Porsche. Rozhodnú iné veci
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

16 komentárov

    • Ak tak, tak to bude taký „holobyt“, čo si nikto z Porsche klientely nekúpi! Bude to len na oči! Porsche si predsa ako nové kupujú solventní ….

    • Poruche Macan Electric nie je konkurenciou TMY, rovnako ako Dacia Duster nie je konkurenciou Audi Q3. Asi rake rozdiely budú medzi oboma elektromobilmi.

        • Ty mas TMY ked hodnotis kvalitu spracovania jazdne vlastnosti? Ci zase len niekto nieco hovori a ostatni s radostou opakuju. Kup si ju a potom hodnot alebo sa aspon povoz.

          • Ja TMY mám a teda ohodnotiť môžem. Na Porsche som jazdil rovnako a je to ale, že úúúúplne iná liga.
            Moja Tesla Y je skôr +/- Škoda Octavia…

          • TMY má už asi celkom dobré spracovanie to nikto nepopiera ale v porovnaní s Porsche to je úplne iná liga.

  1. Porsche do každej rodiny!
    Bude postačovať aj na plagáte.
    Otočené hore kolesami.
    Sa Ferdinand musí v hrobe točiť ako vrtuľa, keď vidí, čo dorobili s jeho menom a aké kraksne označujú jeho menom.
    Začnite radšej vyrábať plameňomety ako ten Edison Musk. Tak či tak to tam smerujete.
    Idioti.

  2. Ja TMY mám a teda ohodnotiť môžem. Na Porsche som jazdil rovnako a je to ale, že úúúúplne iná liga.
    Moja Tesla Y je skôr +/- Škoda Octavia…

Pridajte komentár