Porsche chystá ďalší elektromobil, vlastnú nabíjaciu sieť či batérie. Budúcnosť vidí v e-autách

4

Porsche pri príležitosti oznámenia hospodárskych výsledkov za minulý rok, načrtlo svoju budúcnosť. A tá bude takmer plne elektrická. Nemecká športová značka pritom ohlásila aj ďalší elektromobil, vlastnú nabíjaciu sieť či vývoj a výrobu „vlastných“ batériových článkov.

Porsche bola jedna z mála značiek, ktorá zaznamenala pozitívny minulý rok. V neľahkom období totiž dosiahla historický rekord v oblasti príjmov z predaja a prevádzkového zisku. Aj vďaka svojim vozidlám do zásuvky (plug-in hybridy a elektromobily), ktoré napr. tvorili takmer 40 % jej európskych predajov.

Elektromobil Porsche Taycan pritom dosiahol zaujímavý míľnik. V minulom roku totiž prekonal ikonu značky, model 911 (38 464 ks), keď sa ho predalo 41 296 ks. A Nemci predpokladajú, že v roku 2025 bude polovica nimi predaných áut plne elektrická alebo plug-in hybridná. 5 rokov na to už majú dominovať elektromobily s 80 % podielom v rámci predaja značky.

Nový model, nabíjačky aj batérie

Na ceste k elektrickej budúcnosti nemeckej značke pomôže aj novo oznámený budúci plne elektrický model. A to Porsche 718 s elektrickým pohonom. Na trh má prísť do polovice tohto desaťročia.

Porsche tiež potvrdilo, že chystá vlastnú nabíjaciu sieť. Aktuálne sme sa viac nedozvedeli, minulý rok však Nemci informovali, že ju budú tvoriť ultra-rýchle nabíjacie stanice pozdĺž najdôležitejších európskych diaľnic a ciest. A každá nabíjacia stanica má mať 6 až 12 nabíjacích bodov s výkonom minimálne 350 kW.

Zuffenhausenská značka pritom sľúbila aj mimoriadny komfort. V rámci staníc budú totiž k dispozícii „oddychové miestnosti s inovatívnymi samoobslužnými zariadeniami“.

Porsche aktuálne tiež spomenulo vývoj a výrobu batériových článkov v rámci spoločného podniku Cellforce. Má ísť o vysoko výkonné články, ktoré by mali byť pripravené na sériovú výrobu do roku 2024. Na základe správy z minulého roka sa pritom zdá, že môžeme očakávať batérie na báze kremíka.

Zdroj: Porsche

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Porsche už testuje elektro-SUV Macan. Má ponúknuť značne väčší dojazd ako Taycan
Porsche sa zameriava na rýchle 500 kW nabíjanie a „neverí“ vo vodíkový pohon
Porsche zvýšilo svoj podiel v chorvátskej „elektromobilke“ Rimac kvôli e-mobility expanzii

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Informácia o počte predaných Taycanov je prekvapujúca! Bolo by zaujímave vedieť, ako športovo ich majitelia jazdia, a koľko km od nabitia po nabitie pritom reálne absolvujú …..

Pridajte komentár