Porsche sa zameriava na rýchle 500 kW nabíjanie a „neverí“ vo vodíkový pohon

5

Vedúci vývoja Porsche hovoril o zámeroch v oblasti elektromobility. Podľa neho nemecká značka uprednostňuje zrýchľovanie nabíjania pred zvyšovaním dojazdu, chce vlastné batériové články, podporuje syntetické palivá a neverí prínosom vodíkového pohonu v oblasti zvyšovania dojazdu e-áut.

Michael Steiner, šéf vývoja automobilky Porsche, v rozhovore pre Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) uviedol, že podporujú širší prístup k technológiám pohonu. Spoliehať sa pritom chcú na elektromobily, plug-in hybridy a „emotívne“ spaľováky.

Zdá sa teda, že úplne nezdieľajú koncernový prístup, ktorý na základe tvrdení všetko jasne vsádza na elektromobilitu a predovšetkým plne elektrický pohon. Steiner pritom dodáva, že neverí v prínos vodíkového pohonu v oblasti väčšieho dojazdu pre e-autá, čím má zrejme na mysli osobné elektrické automobily.

Aj keď je to zaujímavá technológia, z dnešného pohľadu nemá podľa neho zmysel pre športové auto, pretože to by bolo príliš veľké, ťažké a pomalé. Šéf vývoja tiež kritizoval plány ohľadom skorého zákazu predaja spaľovacích áut a vyjadril podporu syntetickým palivám.

Tomu sa samozrejme vzhľadom na históriu a portfólio značky, vrátane ikonického modelu 911, ktorý nemecká športová značka odmieta plne elektrifikovať (ale pripúšťa hybridizáciu), ako aj spomínaný „otvorenejší prístup“ k technológiám pohonu nemôžeme čudovať.

Dôraz na rýchle nabíjanie

Čo sa týka plne elektrického pohonu, Steiner hovorí, že uprednostňujú zameranie na rýchlejšie nabíjanie pred dojazdom vozidiel, pričom ich cieľom je najmä zabezpečenie športových jazdných vlastností. Od nových elektromobilov Porsche pritom máme očakávať dojazd okolo 500 km (WLTP).

Skôr ako na zvyšovanie dojazdu sa teda Porsche sústreďuje na skrátenia času nabíjania. V tejto súvislosti šéf vývoja Porsche hovorí, že si pozdĺž diaľnic vie predstaviť nabíjacie stanice s výkonom 500 kW, ktoré budú ich elektromobily schopné využiť naplno. Dodáva, že vidia možnosť získať 100 km dojazdu len za 3 minúty nabíjania.

Steiner tiež uviedol, že plánujú investovať do vývoja batériových článkov. Tie sa však nemajú vyrábať vo veľkom, pričom budú určené pre „špeciálne potreby“. Napríklad pre motoršport a malosériové vozidlá.

Čo sa týka budúcich elektromobilov značky Porsche, v nasledujúcom období sa máme dočkať „Cross Turismo“ derivátu modelu Taycan a plne elektrickej verzie modelu Macan novej generácie (SUV strednej triedy). Steiner tiež naznačil športový model, ale „911-ka“ to nebude.

Zdroj: Ecomento

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Porsche testuje prototyp ultra-rýchlo nabíjateľného elektromobilu
Ioniq 5 od Hyundaiu sa nabije za „18 min“. Rezervácie boli spustené
Elektromobily od Toyoty by sa mohli nabiť za 10 min vďaka solid-state batérii

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Porsche je Porsche! Má právo, a môže si dovoliť vlastnú cestu! Z dobrých výsledkov bude profitovať celý koncern, a ak niečo pokazia, tak ich koncern podrží!

      • Matus je vidieť že tomu nerozumieš. Aj vodíkové auto je len elektrické. Ibaže využíva premenu vodíka na elektrickú energiu pomocou palivových článkov. A zatiaľ sa nepresadili nakoľko aj tie palivové články majú obmedzenú životnosť a v konečnom dôsledku výroba vodíka je pomerne energeticky náročná. Jednou z možností výroby vodíka je napr. elektrolýza. Ale je to neekonomické lebo na výrobu vodíka minieš podstatne viac elektrickej energie ako s toho vodíka dostaneš. A v tom aute sa zasa pomocou palivových článkov ten vodík mení na elektrickú energiu, ktorá zasa poháňa len elektrický motor. Takže zatiaľ je vodíkové auto ekonomický nezmysel inak by ho vyrábalo viacej automobiliek a nezaoberali by sa batériami a neinvestovali by také financie do vývoja efektívnejší batérií. Takže predtým ako niečo vypustíš tak si to najskôr naštuduj aby si bol v obraze. Na takých odborníkov ako si ty v automobilkách určite čakajú 🙂

Pridajte komentár