Porsche chce zaviesť nový parameter v rámci špecifikácií elektromobilov

0

Porsche začne vyrábať v roku 2019 svoj prvý plne elektrický model Taycan. Bude sa jednať o veľký športový sedan, ktorý bude zrejme ako prvý podporovať extrémne rýchle nabíjanie výkonom 350 kW. Nemecká automobilka chce preto zaviesť nový parameter, ktorý by poukazoval na výnimočnosť jej elektromobilu po tejto stránke.

Medzi najpodstatnejšie parametre elektromobilov patrí určite dojazd, spotreba energie (účinnosť, efektivita pohonu) a rýchlosť nabíjania. Výrobcovia taktiež radi poukazujú na výkon a hlavne zrýchlenie, v ktorom elektrické vozidlá v porovnaní s ekvivalentnými spaľovákmi vynikajú.

Porsche však chce zaviesť nový parameter, ktorý by poukázal na konkurenčnú výhodu ich pripravovaného elektromobilu. Porsche Taycan sa totiž môže pochváliť batériou s 800-voltovou technológiou. Tá umožní extrémne rýchlonabíjanie, keďže podporuje nabíjanie výkonom až 350 kW.

Dojazd za 24 hodín

Porsche v tejto súvislosti hovorí o získaní dojazdu 400 km len za 15 minút strávených na nabíjačke. Poukázanie na rýchlosť nabíjania takouto formou mu však nestačí. V prípade svojej novinky bude totiž uvádzať, koľko kilometrov môže vozidlo najazdiť za 24 hodín, vrátane času nabíjania, povedal pre Auto Motor und Sport (via Ecomento) šéf Porsche, Oliver Blume.

Zrejme aj efektívny pohon

Blume dodal, že aj keď počas tetovania jazdili rýchlosťou 200 km/h, tak dosahovali v tomto smere hodnoty, ktoré vysoko prevyšujú dnešné elektromobily. Pritom ako vieme, vysoká rýchlosť výrazne znižuje účinnosť pohonu, dôsledkom čoho stúpa spotreba a klesá dojazd. Najmä, keď má vozidlo horšiu aerodynamiku.

Pri tomto novom parametri tak bude dôležitá, okrem rýchlosti nabíjania, aj účinnosť pohonu, ktorá sa prejaví na spotrebe energie. Z povedaného by mohlo vyplývať, že Porsche si zrejme verí aj v tejto oblasti. Zatiaľ vieme, že elektrický sedan/fastback má ponúknuť dojazd 500 km, pravdepodobne podľa testovacieho cyklu WLTP.

V súvislosti s aspoň teoretickou účinnosťou pohonného systému modelu by nám veľmi pomohlo, keby sme poznali údaj o kapacite batérie, ktorá by mala zabezpečiť spomínaný dojazd 500 km. Na to si však budeme musieť ešte počkať.

Sme zvedaví, či sa v tomto smere podarí Porsche prekonať napríklad Teslu Model S, ktorá ponúka dojazd 632 km (NEDC), resp. 539 km (EPA) pri 100 kWh batérii. Tá má totiž vzhľadom na svoju triedu výnimočný koeficient odporu vzduchu, a to 0.24.

Zdroj titulnej fotografie: Porsche

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Porsche a BMW spustili nabíjaciu stanicu, ktorá zabezpečí 100 km dojazd za 3 min
Elektrické Porsche Taycan je “vypredané” a “kradne” Tesle zákazníkov
Porsche chystá množstvo elektromobilov. Budú konkurovať modelom Tesla

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár