Šéf Porsche avizuje elektromobily s dojazdom 1000 km a nabíjanie rýchlosťou tankovania

5

Generálny riaditeľ Porsche, Oliver Blume, hovoril o téme elektromobility, pričom spomenul aj Teslu a budúce elektromobily značky. Taktiež vyjadril svoj pohľad na budúcnosť elektrických vozidiel.

V rámci rozhovoru Olivera Blumea pre nemecký magazín Auto, Motor und Sport sme sa dozvedeli viacero zaujímavostí, ktoré súvisia s elektromobilitou a značkou Porsche. Šéf nemeckej automobilky uviedol, že model Porsche Taycan je len začiatkom ich elektrifikačného programu.

Crossover, SUV či 911 hybrid

Už budúci rok má prísť na trh elektrický crossover, ktorý bude vychádzať z modelu Taycan. Dočkáme sa tiež úplne nového elektrického modelu Macan (SUV strednej triedy). Ten má ťažiť zo skúseností Porsche, ktoré boli získané pri vývoji Taycanu, pričom má obsahovať pokročilejšie komponenty.

Blume tiež hovoril o elektrifikácii svojej ikony Porsche 911, pričom uviedol, že na čisto elektrickú verziu to zatiaľ nevidí. Navrhli však platformu, ktorá umožní hybridizáciu jeho pohonnej jednotky.

Porsche si rado zasúťaží s Teslou

Šéf Porsche dostal aj viacero otázok, ktoré súviseli s Teslou a Elonom Muskom. Vysvetlil pritom, že model Taycan nebol navrhnutý ako priamy konkurent pre Teslu Model S. V tejto súvislosti dodal, že Taycan je iný, pričom sa Porsche zameralo hlavne na športové jazdné vlastnosti, po vzore modelu 911.

Na adresu Elona Muska sa Blume vyjadril, že chová voči nemu veľkú úctu. Ten podľa neho pomohol svojimi inováciami v rámci spoločnosti Tesla rozvoju elektromobility. Dodal, že v Porsche sa cítia byť športovcami, a preto sú radi, keď majú konkurenciu a môžu súťažiť.

Budúcnosť e-mobility podľa Blumea

Blume dostal aj otázku, kam podľa neho smeruje elektromobilita. Vyjadril sa pritom, že o 10 rokov očakáva elektromobily s dojazdom 1 000 km. Nabíjanie má byť rovnako rýchle ako súčasné tankovanie konvenčných vozidiel. A elektromobily by mali byť 100-percentne recyklovateľné, pričom ich výroba by mala byť uhlíkovo neutrálna a energia pre ich nabíjanie by mala pochádzať z obnoviteľných zdrojov.

Budeme dúfať, že Blumeho vízia sa naplní do bodky. V súvislosti s dojazdom elektromobilov dodávame, že 1 000 km dojazdu by sme sa mohli dočkať v rámci prvých elektrických modelov podstatne skôr. Veď už zrejme budúci rok príde Tesla Roadster 2 s dojazdom 1 000 km, ako aj elektrický ťahač Tesla Semi, ktorého dojazd v cykle WLTP by sa mohol priblížiť k tejto méte.

Avizovaný je aj 2-miestny ultra-light elektromobil od startupu Aptera, ktorý by mohol pomerne skoro ponúknuť dojazd cez 1 600 km. Nejde síce o bežné modely, tých konvenčnejších s veľkým dojazdom by však malo pribúdať. Na druhej strane je otázne, či pri predpokladanom rýchlom nabíjaní a dostatočnej nabíjacej infraštruktúre budú v rámci segmentu súkromných osobných vozidiel potrebné elektromobily s takýmto vysokým dojazdom.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Porsche Taycan má najvýkonnejší nabíjací systém. Ako dopadol jeho test?
Nová generácia batérií od Porsche už budúci rok. Prinesie vyšší dojazd
Audi a Porsche musia prerobiť spoločnú „e-platformu“. Aj kvôli Tesle

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Absolútna pravda je vyjadrená v poslednej vete článku – či bude naozaj potrebný tak veľký dojazd.
    Ono to bude asi tak ako s akoukoľvek inou voliteľnou výbavou – veľkosť batožinového priestoru, svetlá (LED – halogény), štvorkolka – dvojkolka, atď. atď.
    Proste si vyber podľa potreby. Ak najazdíš denne max. 150 km a jedenkrát do roka ideš na dovolenku trošku ďalej, tak načo ti je prepána dojazd 1000 km? A naopak…

  2. A este najpodstanejsia vec je aka bude cena… Podla mna bude stacit dojazd 300 – 400 km nabijanie do 15min. a cena zakladu do 15 000 Eur. Ver tomu ze toto by sa predavalo lepsie ako dnesne EV v cene 35 000 Eur a s real dojazdom 200-250km.

  3. Ono by taky dojazd mohol byt prakticky napr. aj pre bytovkarov, ktori nebudu mat vzdy zasuvky na parkovisku.. a uz nebude vyhovoriek, preco nebyt EKO 🙂
    Resp.budu proste nabijat raz za tyzden, ako su niektori dnes zvyknuti chodit na pumpu. Ale je jasne, ze pre 90% SK vodicov, bude 500km stacit az-az. Napokon, ako im aj dnes staci v nadrziach bezninakov. A v takom pripade bude na mieste mat na parkoviskach pri nasich panelakoch iba cca 20% parkovacich miest so zastrckou. No nie ?

Pridajte komentár