Slovensko potrebuje postupne získať výrobu čo najväčšieho počtu elektrických vozidiel, aby v budúcnosti nestratilo svoju pozíciu v automobilovom priemysle, ktorý sa transformuje smerom k elektromobilite. Veď naša ekonomika je silne závislá od tohto sektora. Preto poteší aktuálna správa, že koncern VW Group sa rozhodol vyrábať plne elektrické Porsche Cayenne novej generácie práve u nás.
Automobilka Porsche, ktorá patrí do koncernu Volkswagen Group, nedávno uviedla, že chce, aby v roku 2030 mali elektromobily na jej celkových predajoch podiel 80 %. Preto chystá viacero nových plne elektrických modelov. Prvým z nich bude elektrické SUV strednej triedy Macan, ktoré príde budúci rok. Zhruba o rok neskôr sa dočkáme plne elektrického športového modelu 718.
Po týchto modeloch budú nasledovať elektrický Cayenne (SUV vyššej strednej triedy) a úplne nové SUV postavené na novej platforme SSP Sport, ktoré sa zaradí nad model Cayenne. A o výrobu elektromobilu Porsche Cayenne sa postará slovenský závod Volkswagen Slovakia, informovala aktuálne rovnomenná spoločnosť prostredníctvom tlačovej správy.
„Bratislavský závod odviedol v predchádzajúcich rokoch skvelú prácu a bol mnohokrát ocenený. Budúci Cayenne bude prvým čisto elektrickým SUV, ktoré sa tam bude vyrábať. Som si istý, že tamojší tím sa na to precízne pripravuje a novú generáciu – hoci to je ešte ďaleko – prinesie na štart v príznačnej Porsche kvalite,“ uviedol Albrecht Reimold, šéf produkcie a logistiky značky Porsche.
Čo zhruba očakávať?
Najmä fanúšikov elektromobility bude zaujímať, čo chystaný model ponúkne. Zatiaľ žiaľ nie je známe nič konkrétne, je však pravdepodobné, že elektrické Porsche Cayenne vyrastie na novej e-platforme PPE, ktorú vyvinulo Porsche spoločne s Audi. A o PPE už Porsche zverejnilo informácie.
Základom platformy PPE je 800-V architektúra, čo okrem iného umožní rýchle nabíjanie. V prípade 100-kWh batérie (NMC) modelu Macan, ktorý bude prvým modelom využívajúcim PPE, Porsche avizuje maximálny podporovaný nabíjací výkon 270 kW. Nemecká značka však už skôr uviedla, že ich 800-V elektromobily časom zvládnu 350 kW.
Platforma PPE tiež prinesie najmodernejšie koncernové systémy manažmentu batérie a výkonné elektromotory najnovšej generácie. Spočiatku máme očakávať výkon do cca 450 kW a krútiaci moment do 1 000+ Nm. To sa bude týkať minimálne spomínanej „prvotiny“ Macan EV, ktorá sa podľa Nemcov nabije z 5 na 80 % za menej ako 25 min. Takže sme zvedaví, s čím príde model Cayenne, ktorý sa zaradí o triedu vyššie.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Slovensko sa má stať „základňou“ európskej výroby elektromobilov Kia
Slovenská továreň Volva bude používať technológiu „megacastingu“ ako Tesla
Na Slovensku by sa mohli vyrábať batériové „superčlánky“ s technológiou solid-state