Švédska značka Polestar, ktorá patrí pod Volvo, predstavila svoj tretí model, druhý elektromobil a prvé elektrické SUV Polestar 3. Tento model, ktorý rozmerovo stojí niekde medzi Teslami Model Y a Model X, sa vyznačuje pomerne vysokým výkonom, kapacitne veľkou batériou či modernými technológiami na palube.
Po plug-in hybridnom coupé Polestar 1 s vysokým elektrickým dojazdom a kompaktnom crossoveri Polestar 2 je ďalším modelom mladej švédskej značky väčšie elektrické SUV Polestar 3. Ide o prvé vozidlo s novou technológiou určenou špeciálne pre elektromobily, ktorá bola vyvinutá spoločnosťou Volvo Cars.
Špecifikácie
Polestar 3 disponuje rozmermi 4 900 x 2 120 (vrátane spätných zrkadiel) x 1 627 mm, rázvorom 2 985 mm, svetlou výškou 201 mm (európska verzia), koeficientom odporu vzduchu 0,29, hmotnosťou 2 584 až 2 670 kg, rozložením tejto hmotnosti v ideálnom pomere 50:50, batožinovým priestorom 484 l + 32 l (predný kufor)/1 411 l (po sklopení zadného radu sedadiel) a ťažnou kapacitou 2 200 kg.
- Zdroj: Polestar
- Zdroj: Polestar
Ako prvá sa dostane na trh verzia s pohonom oboch náprav, výkonom 360 kW, krútiacim momentom 840 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 5 s či maximálnou rýchlosťou 210 km/h Tieto parametre bude pritom možné vďaka príplatkovému balíku „Performance“ (6 600 €) vylepšiť na 380 kW, 910 Nm a 4,7 s. „Maximálka“ sa nezmení.
- Zdroj: Polestar
- Zdroj: Polestar
- Zdroj: Polestar
Batéria elektromobilu Polestar 3 ponúka nadštandardnú kapacitu 111 kWh, aby zabezpečila pre toto veľké a ťažké vozidlo „predbežný“ dojazd 610 km (WLTP). K zvýšeniu efektivity vozidla pomôže možnosť odpojenia zadného pohonu či štandardne dodávané tepelné čerpadlo. Novinka podporuje obojsmerné nabíjanie (vozidlo tak má „V2G potenciál“) a max. nabíjací výkon 250 kW. Údaj o rýchlosti nabíjania však zatiaľ nepoznáme. Palubná nabíjačka má výkon 11 kW.
Technológie
Švédska značka v prípade predstaveného elektromobilu spomína aj štandardne dodávané 2-komorové vzduchové odpruženie, centralizovaný výpočtový systém s jednotkou NVIDIA DRIVE a softvérom od spoločnosti Volvo, pokročilý ADAS, infotainment poháňaný platformou Snapdragon Cockpit novej generácie, operačný systém Android Automotive či možnosť softvérových aktualizácií na diaľku (OTA).
Výroba elektrického SUV Polestar 3 sa začne budúci rok v Číne (neskôr aj v USA), pričom dodávky pre európskych zákazníkov budú spustené v 4. kvartáli 2023. Švédska prémiová značka tiež zverejnila prvé cenovky pre prvé trhy. Napr. v Nemecku bude predstavené vozidlo dostupné za „uvádzaciu“ cenu okolo 89 990 € („orientačná cena“).
Zdroj: Polestar
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Polestar 2 sa dočkal upgradu aj v oblasti dojazdu, nabíjania a výkonu
Slovenská továreň Volva bude používať technológiu „megacastingu“ ako Tesla
Volvo sa mení na „elektromobilku“. Chce zabezpečiť dojazd 1000 km a rýchle nabíjanie
7 komentárov
Tá orientačná cena nemá chybu…
Nuž okrem batérie 111 kWh táto Severná hviezda moc neoslňuje ….
Niekde začať treba…
No, som dosť zvedavý na toto auto. Konečne niečo normálne. Zatiaľ jediné zaujímavé vozidlá sú Nissan Ariya, EQS SUV, iX 50, Enyaq X80 či kupéčko Enyaq a ešte ID.5 GTX. Lenže pri tých kupéčkach od VW a Škodovice ma neskutočne irituje absencia zadného stierača a pri tej iX 50-ke zase bezrámové dvere (pre mňa osobne nepochopiteľná móda). Tento Polestar 3 vyzerá byť fajn a keby dokázali natiahnuť reálny dojazd na aspoň 450 km po diaľnici, za mňa jednoznačná voľba. Len škoda, že tam nie je klasická „kaplička“ s virtuálnym kokpitom pred volantom, ale len hentaká doštička. A ten vyčnievajúci displej v strede je tiež ako päsť na oko. Ale možno bude otočný. Osobne by som ho skôr dal pevný, nastojato zabudovaný v palubovke ako v pôvodnej Tesle X a natočený na vodiča. Inak neviem, prečo sa tieto stredové displeje nemontujú natočené na vodiča. Bolo by fajn, byť obklopený ovládacími a zobrazovacími prvkami a bolo by to asi aj pekne ergonomické.
Na mňa, to čo je na obrázkoch Polestar 3 vidieť, pôsobí už moc ako „Čína“ ….
Mne zase skôr „kórejcov“ ako Ioniq5 či EV6. Tým samozrejme nechcem nejako ohovárať tieto autá, vyzerajú dosť dobre nielen po dizajnovej stránke ale aj čo sa techniky týka. A som veľmi rád, že Polestar 3 nemá na sebe tie chrómové nechutnosti. A dúfam, že nebude mať ani kadejaké svietiace masky ako napríklad Enyaq, svietenie nejakého znaku na zem a podobne. A keď už by to malo byť, tak len za príplatok, aby som to nemusel mať na aute. Ale inak mi je vlastne jedno, či je to „číňan“, „američan“, „európan“ a podobne. Hlavne aby to spĺňalo moje požiadavky a nemalo to kadejaké totálne zbytočnosti. Čo sa mňa týka, nepotrebujem ani nejaké obrovské výkony či rýchlosti. Dôležité je pre mňa dlhý dojazd, priestor, praktickosť, dostatočný výkon kedykoľvek k dispozícii a pod. A samozrejme kvalitné spracovanie.
Nuž „Čína“ ako „Korej-čína“ ! 🙂