Polestar predstavil svoje prvé elektrické SUV a prezradil aj prvé cenovky

7

Švédska značka Polestar, ktorá patrí pod Volvo, predstavila svoj tretí model, druhý elektromobil a prvé elektrické SUV Polestar 3. Tento model, ktorý rozmerovo stojí niekde medzi Teslami Model Y a Model X, sa vyznačuje pomerne vysokým výkonom, kapacitne veľkou batériou či modernými technológiami na palube.

Po plug-in hybridnom coupé Polestar 1 s vysokým elektrickým dojazdom a kompaktnom crossoveri Polestar 2 je ďalším modelom mladej švédskej značky väčšie elektrické SUV Polestar 3. Ide o prvé vozidlo s novou technológiou určenou špeciálne pre elektromobily, ktorá bola vyvinutá spoločnosťou Volvo Cars.

Špecifikácie

Polestar 3 disponuje rozmermi 4 900 x 2 120 (vrátane spätných zrkadiel) x 1 627 mm, rázvorom 2 985 mm, svetlou výškou 201 mm (európska verzia), koeficientom odporu vzduchu 0,29, hmotnosťou 2 584 až 2 670 kg, rozložením tejto hmotnosti v ideálnom pomere 50:50, batožinovým priestorom 484 l + 32 l (predný kufor)/1 411 l (po sklopení zadného radu sedadiel) a ťažnou kapacitou 2 200 kg.

Ako prvá sa dostane na trh verzia s pohonom oboch náprav, výkonom 360 kW, krútiacim momentom 840 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 5 s či maximálnou rýchlosťou 210 km/h Tieto parametre bude pritom možné vďaka príplatkovému balíku „Performance“ (6 600 €) vylepšiť na 380 kW, 910 Nm a 4,7 s. „Maximálka“ sa nezmení.

Batéria elektromobilu Polestar 3 ponúka nadštandardnú kapacitu 111 kWh, aby zabezpečila pre toto veľké a ťažké vozidlo „predbežný“ dojazd 610 km (WLTP). K zvýšeniu efektivity vozidla pomôže možnosť odpojenia zadného pohonu či štandardne dodávané tepelné čerpadlo. Novinka podporuje obojsmerné nabíjanie (vozidlo tak má „V2G potenciál“) a max. nabíjací výkon 250 kW. Údaj o rýchlosti nabíjania však zatiaľ nepoznáme. Palubná nabíjačka má výkon 11 kW.

Technológie

Švédska značka v prípade predstaveného elektromobilu spomína aj štandardne dodávané 2-komorové vzduchové odpruženie, centralizovaný výpočtový systém s jednotkou NVIDIA DRIVE a softvérom od spoločnosti Volvo, pokročilý ADAS, infotainment poháňaný platformou Snapdragon Cockpit novej generácie, operačný systém Android Automotive či možnosť softvérových aktualizácií na diaľku (OTA).

polestar 3 interier

Zdroj: Polestar

Výroba elektrického SUV Polestar 3 sa začne budúci rok v Číne (neskôr aj v USA), pričom dodávky pre európskych zákazníkov budú spustené v 4. kvartáli 2023. Švédska prémiová značka tiež zverejnila prvé cenovky pre prvé trhy. Napr. v Nemecku bude predstavené vozidlo dostupné za „uvádzaciu“ cenu okolo 89 990 € („orientačná cena“).

polestar 3 interier

Zdroj: Polestar

Zdroj: Polestar

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Polestar 2 sa dočkal upgradu aj v oblasti dojazdu, nabíjania a výkonu
Slovenská továreň Volva bude používať technológiu „megacastingu“ ako Tesla
Volvo sa mení na „elektromobilku“. Chce zabezpečiť dojazd 1000 km a rýchle nabíjanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. No, som dosť zvedavý na toto auto. Konečne niečo normálne. Zatiaľ jediné zaujímavé vozidlá sú Nissan Ariya, EQS SUV, iX 50, Enyaq X80 či kupéčko Enyaq a ešte ID.5 GTX. Lenže pri tých kupéčkach od VW a Škodovice ma neskutočne irituje absencia zadného stierača a pri tej iX 50-ke zase bezrámové dvere (pre mňa osobne nepochopiteľná móda). Tento Polestar 3 vyzerá byť fajn a keby dokázali natiahnuť reálny dojazd na aspoň 450 km po diaľnici, za mňa jednoznačná voľba. Len škoda, že tam nie je klasická „kaplička“ s virtuálnym kokpitom pred volantom, ale len hentaká doštička. A ten vyčnievajúci displej v strede je tiež ako päsť na oko. Ale možno bude otočný. Osobne by som ho skôr dal pevný, nastojato zabudovaný v palubovke ako v pôvodnej Tesle X a natočený na vodiča. Inak neviem, prečo sa tieto stredové displeje nemontujú natočené na vodiča. Bolo by fajn, byť obklopený ovládacími a zobrazovacími prvkami a bolo by to asi aj pekne ergonomické.

      • Mne zase skôr „kórejcov“ ako Ioniq5 či EV6. Tým samozrejme nechcem nejako ohovárať tieto autá, vyzerajú dosť dobre nielen po dizajnovej stránke ale aj čo sa techniky týka. A som veľmi rád, že Polestar 3 nemá na sebe tie chrómové nechutnosti. A dúfam, že nebude mať ani kadejaké svietiace masky ako napríklad Enyaq, svietenie nejakého znaku na zem a podobne. A keď už by to malo byť, tak len za príplatok, aby som to nemusel mať na aute. Ale inak mi je vlastne jedno, či je to „číňan“, „američan“, „európan“ a podobne. Hlavne aby to spĺňalo moje požiadavky a nemalo to kadejaké totálne zbytočnosti. Čo sa mňa týka, nepotrebujem ani nejaké obrovské výkony či rýchlosti. Dôležité je pre mňa dlhý dojazd, priestor, praktickosť, dostatočný výkon kedykoľvek k dispozícii a pod. A samozrejme kvalitné spracovanie.

Pridajte komentár