Značka Polestar, ktorá patrí pod Volvo, spustila v tomto neľahkom období výrobu svojho prvého elektromobilu Polestar 2. Tento elektrický sedan/fastback by pritom mohol konkurovať Tesle Model 3.
Polestar bola pôvodne „podznačka“ automobilky Volvo, ktorá sa zameriavala na výkonné, športovo ladené verzie modelov Volvo. Neskôr sa však osamostatnila, pričom po prvom modeli Polestar 1, ktorý má plug-in hybridný pohon, bude svoje portfólio rozširovať už len o plne elektrické automobily.
Prvým z bude model Polestar 2, ktorého výroba bola aktuálne spustená v čínskom meste Luqiao, informuje vo svojej tlačovej správe spoločnosť Polestar. To by nemalo byť žiadnym prekvapením, nakoľko Volvo patrí pod obrovský čínsky automobilový koncern Geely. Napriek tomu dostanú prednosť európski zákazníci.
Elektrický sedan bolo doteraz možné rezervovať v rámci prvých 10 európskych trhov (v SR nie), v USA a samozrejme v Číne. V aktuálnom období bude Polestar postupne otvárať knihy objednávok. Prednosť pritom dostanú držitelia rezervácií na spomínaných trhoch.
- Polestar 2. Zdroj: Polestar
- Polestar 2. Zdroj: Polestar
- Zdroj fotografie: Polestar
Dodávky Polestar 2 budú spustené v lete tohto roku, pričom prvé z nich poputujú do Európy. Sme veľmi zvedaví, ako sa bude tomuto modelu dariť, keďže v niektorých ohľadoch pripomína elektrický bestseller roku 2019 – Teslu Model 3.
Čo ponúkne?
Polestar 2 je síce o niečo menší elektrický sedan/fastback (4 607 x 1 800 x 1 478 x 2 735 mm – dĺžka x šírka x výška x rázvor) ako Tesla Model 3, prvá európska verzia však ponúkne batériu s kapacitou 78 kWh a „revidovaný“ dojazd 470 km (WLTP). Veľmi „slušná“ bude určite aj jazdná dynamika (0 – 100 km/h: pod 5 s), a to vďaka spoločnému výkonu 2 elektromotorov 300 kW (408 k) a krútiacemu momentu 660 Nm.
K dispozícii bude aj balík balík športovej výbavy, tzv. Performance Pack, ktorý vylepšuje dynamické schopnosti vozidla. Ten obsahuje napr. tlmiče Öhlins, brzdy Brembo a 20-palcové kované disky kolies. Čo sa týka nabíjania, batéria podporuje DC nabíjanie výkonom do 150 kW.
Polestar 2 je prvým vozidlom na svete, ktorého palubný systém bol postavený na operačnom systéme Google Android, pričom bude podporovať služby ako Google Assistant, Google Maps či Google Play Store.
- Polestar 2. Zdroj: Polestar
- Zdroj: Polestar
- Zdroj: Polestar
Prvá dostupná edícia bude zahŕňať spomínaný balík „Performance Pack“. V Nemecku začína jej cena na sume 57 900 €, vo Veľkej Británii na sume 49 900 GBP a v USA na sume 63 000 $. Základná verzia, ktorá príde na trh neskôr, by mala stáť v Nemecku od 39 900 €. Jej špecifikácie však zatiaľ nepoznáme.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Volvo Polestar 1: Plug-in hybrid s najväčším dojazdom na svete dostal cenovku
Volvo hovorí, že Tesla Model 3 ovplyvnila ich prvý elektromobil
Polestar chystá ďalší elektromobil. Zrejme konkurenta Tesly Model Y
7 komentárov
Jasne dalsi rychlokavsny konkurent tesly. Je to akurat tak konkurent elektrickeho Mercedesu, ale nie tesly. Tesla je 5 rokov pred vsetkymi. Neznasam tieto pompezne titulky. Podobne ako konkurent iphonu…
Trošku pridrahý špás.
Za tú cenu je Tesla a to je iné auto
Tesla je zatiaľ naj, možno že aj bude veľa rokov… Ale ľudia si niekedy potrpia aj na dizajne, hlavne keď majú zaplatiť takú sumu… A pri tých malých kundolýzačov, čo vyrábajú ostatné automobilky polestar 2 aspoň vyzerá dobre… Ale tiež musím podotknúť, že pri rovnakej cene by som si aj ja zvolil kvalitu… Takže Teslu…
Pán redaktor, máte tam chybu. Dojazd 500km je podľa NEDC. Správny podľa WLTP je 470km. Ev-database.org uvádza dokonca len 425km. Čo mi príde realistickejsie pri takej veľkosti a váhy auta.
A pre diskutujúcich, ona ta cena až taká hrozná nie je oproti tesle. Je priam rovnaká (model 3 aj Y)
A kvalitu vyhotovenia zatiaľ nevieme ohodnotiť, kým auto nevyšlo z fabrík. Takže možno bude lepšia ako u tesiel, čo by zas nemuselo byť také ťažké tromfnut 😉
Jediná výhoda Tesly je jej dlhšia existencia na trhu, ale hlavne sieť supercharger, na ktorom sa zároveň Tesly nabijaju rýchlejšie než polestar (150kW vs 250kW).
Vďaka za upozornenie. Zafixoval som si údaj 500 km (WLTP), ktorý Polestar uviedol pri predstavení vozidla (2/2019) ako cieľovú hodnotu pre európsku verziu so 78 kWh batériou. Podľa najaktuálnejšej oficiálnej tlačovej správy sa napokon podarilo docieliť 470 km (WLTP).
TESLA nema konkurenciu, su to len viac alebo menej uspesni kopirovači, ktori zaspali dobu…