Polestar 2 sa dočkal upgradu aj v oblasti dojazdu, nabíjania a výkonu

1

Značka Polestar, ktorá sa vyčlenila z pod krídel automobilky Volvo, hlási, že vylepšila niektoré verzie svojho prvého elektromobilu Polestar 2. A to v rôznych oblastiach.

Kompaktný elektrický crossover s rozmermi 4 607 x 1 800 x 1 478 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvorom 2 735 mm, ktorý bol pôvodne avizovaný ako konkurent Tesly Model 3, dostáva upgrade.

Vylepšenia sa týkajú najmä základnej verzie „Standard range Single motor“ s pohonom prednej nápravy a kapacitne menšou batériou. Polestar uvádza, že bolo zdokonalené chemické zloženie batériových článkov, pričom celá batéria teraz poskytuje väčšiu kapacitu. A to 69 kWh oproti pôvodným 64 kWh.

To prinieslo aj zvýšenie dojazdu zo 440 km (WLTP) na 474 km (WLTP). Mierne sa tiež zvýšil výkon elektromotora poháňajúceho prednú nápravu, a to zo 165 kW na 170 kW. Polestar hovorí aj o vylepšení nabíjania, pričom základný model teraz podporuje max. nabíjací výkon 130 kW.

Polepšila si tiež top verzia Long Range s balíkom výbavy „Performance“. Tento variant sa pôvodne od modelu, z ktorého vychádza („Long Range Dual Motor“), líšil hlavne tlmičmi Öhlins, brzdami Brembo a 20-palcovými kovanými diskami kolies. Po novom však vďaka softvérovému upgradu ponúkne aj vyšší výkon (350 kW namiesto 300 KW) a krútiaci moment (680 Nm namiesto 660 Nm).

Ďalšie vylepšenia

Polestar 2 taktiež dostane vylepšený kabínový filter, účinnejšie tepelné čerpadlo, ktoré teraz pracuje v teplotnom rozsahu od -7 °C do 25 °C či nové dizajnové prvky. Polestar sa pritom nesnažil vylepšovať len technické parametre, výbavu alebo dizajn svojho elektrického crossoveru, ale aj jeho ekologickú stopu.

Informuje totiž, že pomocou blockchainu sledujú uhlíkovú stopu materiálov používaných v rámci svojho vozidla, pričom vykonáva zmeny, ktoré prináša redukciu produkčných emisií. V tejto súvislosti konkrétne spomína, že na výrobu vane, v ktorej leží batéria elektromobilu, začali používať hliník, na ktorého produkciu sa používa len obnoviteľná energia. Tým sa mali znížiť emisie CO2 o 750 kg na jedno vozidlo. A v druhej polovici roka má podobná zmena v rámci diskov kolies priniesť úsporu 600 kg CO2 na vozidlo.

Zdroj: Polestar 

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Volvo sa mení na „elektromobilku“. Chce zabezpečiť dojazd 1000 km a rýchle nabíjanie
Volvo uprednostňuje zákaz spaľovacích áut pred dotovaním elektromobilov
Volvo spúšťa sériovú výrobu svojej elektrickej novinky C40 Recharge

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Neviem prečo som taký neskromný, že mi tieto upgrady nestačia! Stále čakám na nejakú novinku, ktorá prinesie revolučné trechnické zlepšenie BEV a aj ich ceny ….

Pridajte komentár