Značka Polestar, ktorá patrí pod Volvo, rozšírila modelový rad elektrického sedanu Polestar 2. K dispozícii budú po novom aj verzie s pohonom prednej nápravy či kapacitne menšou batériou.
Kompaktný elektrický sedan Polestar 2 prišiel na trh zhruba v polovici minulého roka, a to v najvyššej verzii. A aktuálne švédska značka predstavila aj ďalšie verzie – s pohonom prednej nápravy a dvoma kapacitne odlišnými batériami.
Najvyššia verzia („Long Range Dual Motor“), ktorú sme spoznali minulý rok, ponúka pohon oboch náprav, výkon 300 kW, krútiaci moment 660 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,7 s a batériu s kapacitou 78 kWh. Čo sa týka dojazdu, výrobca aktuálne uvádza „predbežnú“ hodnotu 450 až 480 km (WLTP). V čase predstavenia sa spomínal dojazd 470 km (WLTP).
Základná verzia (Standard Range) má jeden elektromotor poháňajúci prednú nápravu, ktorý disponuje výkonom 165 kW, krútiacim momentom 330 Nm a zrýchlením z 0 na 100 km/h za 7,4 s. Jej batéria má kapacitu 64 kWh a mala by zabezpečiť dojazd 420 až 440 km podľa cyklu WLTP („predbežná hodnota“).
„Predokolka“ bude tiež dostupná s väčšou batériou (78 kWh). Tá nesie označenie Long Range a ponúka o niečo vyšší výkon (170 kW) ako základná verzia. Krútiaci moment, ako aj zrýchlenie zostávajú rovnaké, t.j. 330 Nm, resp. 7,4 s (0 – 100 km/h). Podstatne sa však vylepšil dojazd, a to na „predbežných“ 515 až 540 km (WLTP).
Výbava
Všetky spomínané verzie ponúknu v štandarde napr. 12,3″ digitálnu prístrojovú dosku vodiča, 11″ dotykový centrálny displej, 19″ disky kolies, predné a zadné LED svetlomety, predné a zadné parkovacie senzory, cúvaciu kameru, audiosystém s 8 reproduktormi, digitálny kľúč či softvérové aktualizácie na diaľku (tzv. OTA).
Cenu elektromobilu Polestar 2 však bude možné poriadne zvýšiť, a to prostredníctvom viacerých balíkov výbavy. Medzi doplnkovú výbavu pritom patrí aj tepelné čerpadlo či poloelektrické sklopné ťažné zariadenie.
Ceny
Automobilka Polestar vo svojej aktuálnej tlačovej správe uvádza, že cena spomínaných verzií sa pohybuje v rozmedzí cca 40 000 až 60 000 €. V prípade cien pre nemecký trh je konkrétnejšia. Základné nemecké ceny sú však zrejme skresľujúce kvôli tamojšej štruktúre subvencií.
Pre získanie lepšej predstavy si preto v krátkosti porovnáme ceny modelu Polestar 2 s konkurenčnou Teslou Model 3 na nemeckom trhu vrátane DPH, bonusu výrobcu (3 000 €) a ďalších poplatkov, ale bez štátneho príspevku štátu, tak ako sa uvádza v rámci nemeckých konfigurátorov.
- Polestar 2 – Standard Range: 42 930 €, Long Range: 45 930 €, Long Range Dual Motor: 48 930 €
- Tesla Model 3 – Standard Range: 41 950 €, Long Range: 51 950 €, Performance: 56 950 €
Samozrejme, ide len o hrubé porovnanie základných cien, nakoľko jednotlivé modely a ich verzie sa môžu značne líšiť nielen z hľadiska štandardnej výbavy. Treba si pritom uvedomiť, že všetky verzie Tesly Model 3 sú v podstate v plnej výbave a ich príplatková výbava je minimálna.
Čo sa týka nových verzií modelu Polestar 2, tie je už možné objednať na prvých trhoch. Prvé dodávky v rámci toho nemeckého sú pritom naplánované na október.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Volvo predstavilo nový elektromobil a oznámilo čisto elektrickú budúcnosť
Prvý elektromobil značky Volvo, XC40 Recharge, dostal prvú cenovku
Volvo uprednostňuje zákaz spaľovacích áut pred dotovaním elektromobilov
2 komentáre
Až keď budú všetci na trhu v priamej konkurencii, a budú prvé skúsenosti platiacich zákazníkov, ukáže sa kto je ako dobrý a úspešný! Takže, ešte sa pár krát vyspíme, a bude to tu !!!
Akože prémiové auto a zadokolka? Aká je hlboká integrácia Android Auto? Moc o tom konkrétne nepíšu, asi nie je čím sa chváliť…