Švédska automobilka Polestar, ktorá patrí pod Volvo, otvorene hovorí, že jej novo predstavený elektrický fastback Polestar 2 má konkurovať Tesle Model 3. A zdá sa, že tento avantgardný elektromobil by na to skutočne mohol mať.
Prvý model značky Polestar, Polestar 1, je plug-in hybridné kupé s elektrickým dojazdom 150 km. Aktuálna novinka Polestar 2 nastoľuje smerovanie automobilky, ktorej každý ďalší model bude plne elektrický.
Polestar 2 má byť rovnako ako Tesla Model 3 elektrickým prémiovým sedanom strednej triedy. Veko zadného batožinového priestoru sa však dvíha spoločne so sklom takže sa jedná presnejšie o liftback, ktorý výrobca označuje ako 5-dverový sportback.
Zaradenie vozidla do strednej triedy je však vzhľadom na rázvor 2 735 mm diskutabilné (Model 3 – 2 875 mm). Čo sa týka vonkajších rozmerov, Polestar 2 je o niečo menší ako Model 3 – 4 607 x 1 800 x 1 478 mm (dĺžka x šírka x výška).
Vysoký výkon
V základnom duchu značky sa nesie pohonná jednotka novinky, ktorá ponúka vysoký výkon. Veď Polestar 2 disponuje pohonom oboch náprav, pričom celkový výkon dvoch elektromotorov činí 300 kW (408 k). Krútiaci moment dosahuje hodnotu 660 Nm. Vďaka tomu vozidlo zrýchli z 0 na 100 km/h pod 5 s.
K dispozícii bude aj balík balík športovej výbavy, tzv. Performance Pack, ktorý vylepšuje dynamické schopnosti vozidla. A to vďaka tlmičom Öhlins, brzdám Brembo a 20-palcovým kovaným diskom kolies.
Batéria a dojazd
Európska verzia modelu Polestar 2 disponuje batériou s kapacitou 78 kWh, ktorá má zabezpečiť dojazd 500 km (WLTP). V rámci realistickejšieho testovacieho cyklu EPA to je 443 km. Nie sú to síce zlé hodnoty, avšak z hľadiska efektivity bude švédska novinka pravdepodobne zaostávať za Teslou Model 3 (75 kWh – 544 km WLTP). Batéria podporuje DC nabíjanie do výkonu 150 kW.
Interiér a technológie
Polestar 2 je jedným z prvých vozidiel na svete, ktorého palubný systém je postavený na operačnom systéme Google Android. To otvára obrovské možnosti v súvislosti s dostupnými aplikáciami. Navyše spôsob používania infotainmentu by mohol byť pre používateľov zariadení s operačným systémom Android dobre známy.
Google HMI rozhranie je orientované na výšku 11-palcového dotykového displeja, podobne ako v prípade smarfónov. Jeho štandardnou súčasťou sú Google mapy, Google asistent či obchod Google Play. Aplikácie sú pritom prispôsobené pre použitie v aute. Ich maximálnu využiteľnosť zabezpečí permanentné pripojenie pomocou 4G LTE siete.
V štandarde nájdeme vegánsky interiér s progresívnymi textíliami. Technológia Phone-as-Key umožňuje jednoduché a komfortné zdieľanie vozidla, napríklad medzi rodinou či známymi, ako aj využívane služby vyzdvihnutia a vrátenia vozidla, napríklad v rámci servisných prehliadok.
Cena „kopíruje“ Teslu Model 3
Švédska značka zvolila v prípade novinky Polestar 2 zaujímavú cenovú stratégiu. Cenový rozsah sa totiž nápadne podobá na ten, ktorý sa vzťahuje na Teslu Model 3. Cena základného modelu pre nemecký trh začína na sume 39 900 € s DPH. Podobná cena sa pritom očakáva v prípade Modelu 3 Standard Battery.
Spočiatku však bude k dispozícii len verzia za 59 900 €, ktorá bude zrejme disponovať uvedenými parametrami. Táto suma pripomína cenu Modelu 3 Long Range Battery Dual Motor s pohonom oboch náprav. Dočkáme sa tak zrejme minimálne jednej „orezanej“ verzie, ktorá by mala ponúknuť slabší dojazd, výkon či výbavu. Top verzia Polestar 2 s doplnkovým športovým balíkom výbavy by zas mohla ísť smerom k cene najvýkonnejšej a najdrahšej Tesly Model 3 Performance.
Výroba
Polestar 2 sa začne vyrábať počiatkom budúceho roka v Číne. Dostupný bude najskôr Číne, USA, Kanade, Belgicku, Nemecku, Holandsku, Nórsku, Švédsku a Veľkej Británii. Svetovej výstavnej premiéry sa dočká na marcovom autosalóne v Ženeve.
Zdroj (vrátane titulnej fotografie): Polestar
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Polestar 1: Plug-in hybrid s najväčším dojazdom na svete dostal cenovku
Volvo XC40 bude prvým elektromobilom švédskej značky
BMW i4: Konkurent Tesly Model 3 na špionážnych záberoch