Polestar, ktorý sa chystá do SR, zmodernizoval svoj najlacnejší elektromobil

5

Automobilka Polestar nedávno oznámila, že budúci rok vstúpi na slovenský trh. Takže aktuálna správa, že zmodernizovala svoj cenovo najdostupnejší elektromobil Polestar 2, je o to zaujímavejšia, Pozrime sa pritom, čo ponúkne tento kompaktný liftback/crossover.

Polestar 2 odštartoval plne elektrickú éru švédskej značky patriacej pod spoločnosť Volvo, ktorá zas patrí pod čínsky koncern Geely, v roku 2020. Tento model prišiel po plug-in hybride Polestar 1 a odvtedy Švédi uvádzajú na trh už len elektromobily.

Kompaktný crossover či liftback s o niečo vyššou svetlou výškou ako je bežné (151/167 mm), rozmermi 4 606 x 1 859 x 1 479 mm (dĺžka x šírka x výška), rázvorom 2 735 mm či objemom batožinového priestoru 407/1 097 l + 41 l (frunk) sa dočkal významnejšej modernizácie začiatkom minulého roka. A aktuálne prichádza jemnejší „update“ vozidla, ktorý však priniesol aj vyšší dojazd.

Zvýšenie dojazdu a špecifikácie

Začnime tým najdôležitejším, a to zvýšením dojazdu. Základná verzia modelu Polestar 2 s pohonom zadnej nápravy („Standard Range Single Motor„), výkonom 200 kW, krútiacim momentom 490 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 6,4 s, maximálnou rýchlosťou 205 km/h, 70-kWh batériou, max. nabíjacím výkonom 180 kW či nabitím z 10 na 80 % za 26 min si polepšila z 518 na 554 km (WLTP).

Dojazd verzie „Long Range Single Motor„, ktorá ponúka pohonom zadnej nápravy, výkon 220 kW, krútiaci moment 490 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,2 s, maximálnu rýchlosť 205 km/h, 82-kWh batériu, max. nabíjací výkon 205 kW či nabitie z 10 na 80 % za 28 min, sa zvýšil zo 635 na 659 km (WLTP).

Verzia Polestar 2 „Long Range Dual Motor„, ktorá disponuje pohonom oboch náprav, výkonom 310 kW, krútiacim momentom 740 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 4,5 s, maximálnou rýchlosťou 205 km/h, 82-kWh batériou, max. nabíjacím výkonom 205 kW či nabitím z 10 na 80 % za 28 min, sa aktuálne nemôže moc pochváliť, keďže jej dojazd stúpol len symbolicky. A to z 592 na 596 km (WLTP).

Zmena ohľadom dojazdu verzie „Long Range Dual Motor Performance„, ktorá aktuálne ponúka pohon oboch náprav, výkon 350 kW, krútiaci moment 740 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,2 s, maximálnu rýchlosť 205 km/h, 82-kWh batériu, max. nabíjací výkon 205 kW, nabitie z 10 na 80 % za 28 min a dojazd 568 km (WLTP), nám nie je známa.

polestar 2 facelift

Zdroj: Polestar

Ďalšie zmeny a ceny

Čo sa týka ďalších zmien, aktuálna modernizácia priniesla už len kozmetické úpravy. Polestar dostal napr. 2 nové farby laku, nové 19 a 20″ palcové disky kolies, nové balíky výbavy po vzore novších modelov Polestar „3“ a „4“ či nové čalúnenie interiéru.

A zverejnené boli aj ceny novinky pre európsky trh. Spomínané verzie elektromobilu Polestar 2 napr. v Nemecku začínajú na cenách 48 990, 52 690, 56 990, resp. 63 490 €.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Automobilka Polestar vstúpi na slovenský trh. Aké elektromobily ponúka a chystá?
Polestar 5 sa nabil za „10 min“ vďaka dlho avizovaným batériám od Storedot
Carwow otestoval dojazd elektromobilov Tesla, BYD, Porsche, BMW, Mercedes a Polestar až do úplného vybitia
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Svet a zmysel elektromobility postavili automobilky na hlavu! BEV za 50 a viac tisíc neurobia planétu Zem ani zelenou ani modrou! …..

    • Automobilky nic nepostavili na hlavu. Kazda nova technologia zacina s high-end drahsimi produktami. Vid Tesla, najprv roadster, potom model S, az neskor lacnejsie auta a na 2-ku sa stale caka. Podobne to je aj s inymi technologiami, napr smartphone, najprv bol iphone za $500 (s infl. 750) a dnes mas smartphony za $150. Staci pockat 10-20 rokov 😀

      • Tesla mala na začiatku „to právo“ ako pionier! To isté platí pre smartphony. Žiadne poháňané na brikety alebo benzín neboli, ale autá áno! Nič automobilkám nebránilo a nebráni vyrábať od začiatku aj menšie a jednoduché BEV, bez elektronických „serepetičiek“, ktoré by rýchlejšie nahradili hlavne tie najstaršie spaľováky. A to je to podľa mňa to postavenie elektromobility na hlavu! Druhá vec je cena na začiatku, a rýchlosť jej znižovanie s nábehom masovej výroby! ……. Asi tak odo mňa Milanko! 🙂

        • Chapem preco to pises a mne by sa pacilo to iste, lacne mensie BEV bez zbytocnych hluposti – a uz aj take su.
          V prispevku vyssie len vravim ze realny nastavenie diktuje dynamika trhu (a nie nase presvedcenie): najprv high-level, nizka vyroba, vyssie naklady. Ked sa zacne preklapat pomer ICE a BEV tak uz budu viac vybudovane dodavatelske retazce na BEV co umozni hromadnejsiu a lacnejsiu vyrobu BEV.
          Okrem toho Polestar je kvazi luxusnejsia odnoz Volva, co su tiez drahe auta. Oni nebudu mat nikdy ludovy model za 25 tisic.

          • No a ja som si dovolil „po svojom“ posťažovať sa, že to tak je, ako to je! 🙂

Pridajte komentár