Polestar 2, ktorý bol vyvíjaný ako konkurent pre Teslu Model 3, prešiel modernizáciou. Tá priniesla nielen dizajnový „facelift“, ale aj značné zlepšenie dojazdu, výkonu či parametrov nabíjania.
Polestar 2 je druhým modelom značky, ktorá sa „odštiepila“ od Volva. Odštartoval pritom jej čisto elektrickú éru, a to v roku 2020. A aktuálne sa tento elektrický sedan (presnejšie fastback), ktorý je o niečo menší ako Tesla Model 3, dočkal pomerne významnej modernizácie, podobne ako jeho bratranci Volvo C40 a XC40.
Vynovený Polestar 2 sa dočkal faceliftu prednej časti po vzore chystaného elektrického SUV Polestar 3. O značné zvýšenie výkonu jednomotorových verzií (tie majú po novom zadný náhon) sa postaral nový elektromotor s permanentným magnetom, ktorý dopĺňa konvertor na báze karbidu kremíka. Výkon vozidla vďaka tomu vzrástol zo 170 na 220 kW a zrýchlenie z 0 na 100 km/h sa zlepšilo zo 7,4 na 6,2 s.
- Zdroj: Polestar
- Zdroj: Polestar
Nový zadný motor dostala aj verzia s pohonom oboch náprav. Tu sa však v základe zvýšil výkon skôr „symbolicky“, a to z 300 na 310 kW. Zaujímavejšie to však je v prípade krútiaceho momentu, ktorý vzrástol na 740 Nm (+80 Nm). Ak by sa výkon málil, prostredníctvom voliteľného balíka Performance Pack je možné zvýšenie na 350 kW. Vďaka tomu sa zlepší akcelerácia na „stovku“ zo 4,5 na 4,2 s.
Zaujímavý dojazd
Polestar 2 „Long Range“ dostal v rámci väčšiny trhov aj modernizovanú batériu s kapacitou 82 kWh (predtým 78 kWh) a podporou nabíjania max. výkonom 205 kW. V prípade jednomotorovej verzie prináša zvýšenie dojazdu o 84 km na 635 km (WLTP). To je pritom o niečo viac ako ponúka Tesla Model 3 s najvyšším dojazdom (verzia Long Range: „odhadovaných „626 km WLTP pri základných 18″ kolesách, pri 19″ je to homologovaných 602 km WLTP). Tu však treba dodať, že tento model má pohon oboch náprav, čo zvyšuje spotrebu.
O málo väčší dojazd má Polestar 2 aj v rámci porovnania základných verzií s pohonom zadnej nápravy (RWD), keďže po modernizácii ponúka 518 km WLTP (+40 km), zatiaľ čo Model 3 so štandardnými 18“ kolesami „odhadovaných“ 510 km WLTP (tento dojazd zrejme zatiaľ nebol homologovaný, pri 19″ je to homologovaných 491 km WLTP). Polestar však má výhodu v kapacitne väčšej batérii (69 kWh oproti cca 55 kWh). Celkovo je teda menej efektívny. Jeho výkon je pritom 200 kW, krútiaci moment 490 Nm, max. nabíjací výkon 135 kW a zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 6,4 s.
Netypicky vysokého zvýšenia dojazdu sa dočkala verzia „Long Range“ s pohonom oboch náprav. Tá totiž po novom ponúka 592 km (WLTP), čo je až o 105 km viac ako v prípade pôvodného modelu.
- Zdroj: Polestar
- Zdroj: Polestar
Ceny a dodávky
Modernizovaný elektromobil Polestar 2 je možné na vybraných trhoch objednať už teraz. Orientačná cena v Nemecku sa pohybuje v rozmedzí 50 190 až 64 690 €, v závislosti od verzie. Pre porovnanie, Tesla Model 3 po nedávnom znížení cien vyjde v rovnakej krajine na cca 44 000 až 61 000 €. Spustenie dodávok vynoveného Polestaru je naplánované na 3. kvartál tohto roku.
- Zdroj: Polestar
- Zdroj: Polestar
Zdroj: Polestar
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Polestar predstavil svoje prvé elektrické SUV a prezradil aj prvé cenovky
Volvo zlepšilo dojazd a nabíjanie elektromobilov C40 a XC40 a chystá elektrické MPV aj menšie e-SUV
VW poodhalil elektrickú limuzínu ID.7 s dojazdom 700 km
2 komentáre
No, zaujímavé to určite je!
Keď čítam o parametroch BEV a ich prípadných vylepšeniach, stále myslím na to, že elektromobil má byť okrem „čistoty“ aj symbolom úspornosti pri zlepšovaní ochrany životného prostredia! Pritom inštalované výkony motorov aj násobne prekračujú výkony porovnateľných spaľovákov. To si však vyžaduje robustnejšie motory a aj konštrukciu ostatných častí, aby bolo auto bezpečné! BEV s nižším premotorizovaním by pritom mohli byť o niečo úspornejšie a aj lacnejšie !!!
Rád by som videl analýzu využívania inštalovaného výkonu včítane špičiek v režime eko / normál / šport a off road. Pritom vieme, že reálne spotreby sa dnes pohybujú v rozmedzí 10 až 25 kWh/ 100 km.