Do Európy dorazil „švédsko-čínsky“ konkurent Tesly Model 3

5

Automobilka Polestar informuje, že do Európy dorazila prvá loď s ich prvým elektromobilom Polestar 2. Ide o zaujímavý sedan, ktorý v niektorých ohľadoch pripomína Teslu Model 3.

Polestar bola pôvodne „podznačka“ automobilky Volvo, ktorá sa zameriavala na výkonné, športovo ladené verzie modelov Volvo. Neskôr sa však osamostatnila, pričom po prvom modeli Polestar 1, ktorý má plug-in hybridný pohon, bude svoje portfólio rozširovať už len o plne elektrické automobily.

Prvým z nich je model Polestar 2, ktorého výroba bola spustená v marci v čínskom meste Luqiao. To by nemalo byť žiadnym prekvapením, nakoľko Volvo patrí pod obrovský čínsky automobilový koncern Geely. Mnohí preto považujú tento elektromobil skôr za čínsky ako švédsky. Napriek tomu dostanú prednosť európski zákazníci.

Loď, ktorá má potešiť „tisíce“ európskych zákazníkov, pritom už zakotvila v belgickom prístave Zeebrugge. A ako prví sa dočkajú Švédi a Nóri. Odovzdanie vozidiel je však naplánované až na august. Tesne potom má byť uspokojený dopyt v Belgicku, Nemecku, Holandsku a Veľkej Británii. A koncom roka 2020 aj vo Švajčiarsku.

Polestar tiež informuje, že skúšobné jazdy je možné rezervovať online, ako aj osobne. „Testovačku“ je pritom možné vykonať aj v okolí domova alebo na mnohých pripravovaných podujatiach.

Špecifikácie

Prvá edícia netypického sedanu Polestar 2 (Launch Edition), ktorá sa má vyrábať počas prvých 12 mesiacov od spustenia produkcie, disponuje pohonom oboch náprav, pričom celkový výkon dvoch elektromotorov činí 300 kW (408 k). Krútiaci moment dosahuje hodnotu 660 Nm. Vďaka tomu vozidlo zrýchli z 0 na 100 km/h pod 5 s.

Európska verzia modelu Polestar 2 disponuje batériou s kapacitou 78 kWh a podporou rýchlonabíjania maximálnym výkonom 150 kW. Vozidlu zabezpečí dojazd 470 km (WLTP). Zabudnúť nemôžeme ani na rozmery:  4 607 x 1 800 x 1 478 x  2 735 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor).

Čo sa týka cien, napr. v Nemecku stojí prvá edícia tesne pod 60 000 € (pred započítaním tamojších dotácií). Za príplatok 6 000 € je možné navyše získať balík Performance, ktorý vylepšuje jazdné vlastnosti vozidla. A to vďaka tlmičom Öhlins, brzdám Brembo a kolesám s 20-palcovými kovanými diskami kolies.

Neskôr budú dostupné aj lacnejšie verzie Polestar 2, minimálne „základná“, ktorá by mala stáť v Nemecku od 39 900 €. Jej špecifikácie však zatiaľ nepoznáme.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Volvo Polestar 1: Plug-in hybrid s najväčším dojazdom na svete dostal cenovku
Volvo Polestar chystá ďalší elektromobil. Zrejme konkurenta Tesly Model Y
Prvý elektromobil značky Volvo, XC40 Recharge, dostal prvú cenovku

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Rád by som sa na ňom previezol. Kamarát síce pracuje vo Švédsku, ale – čo ti ja viem? Bol by to trošku drahý výlet.
    Asi musím počkať, až sa to rozbehá aj trošku bližšie…

  2. Mne to veru vôbec nepripomína model 3,ale skôr škodu oktavku, alebo superb.. Hlavne tie zadné svetlá a plechy okolo nich.. Tým ale samozrejme nechcem povedať, že by to malo byť škaredé.. Len to trochu pripomína viacero zlepenych nápadov.
    Zato cenou to pripomína skôr model S 😉

Pridajte komentár