Plug-in hybridy to budú mať v Európe ťažšie. EÚ si posvieti na ich reálne emisie

3

EÚ zdá sa reaguje na upozornenia viacerých organizácií, ktorých výskum ukazuje, že plug-in hybridy produkujú v skutočnej prevádzke podstatne viac emisií CO2, ako sa očakávalo. Chystá totiž súvisiace zmeny v rámci testovacieho cyklu WLTP na základe reálnych dát.

V ostatnom období sa začalo objavovať čoraz viac štúdií, ktoré spochybňovali environmentálne prínosy plug-in hybridov. Podľa nich totiž tieto vozidlá v praxi produkujú násobne viac emisií CO2 ako podľa „laboratórnych“ testovacích cyklov. Viaceré organizácie preto začali vyzývať EÚ, aby prehodnotila svoj prístup k podpore tohto druhu vozidiel. A na základe aktuálnej správy od Reuters sa môže zdať, že sa tak deje.

Predstaviteľ Európskej komisie podľa Reuters uviedol, že sa diskutuje o zmenách súvisiacich s testovacím cyklom WLTP, na základe ktorého sa okrem iného určuje aj dojazd elektromobilov či práve spotreba a emisie plug-in hybridov. Zohľadnené by pritom mali byť prevádzkové údaje vozidiel z bežnej praxe, a to vďaka meračom spotreby paliva, ktoré sa v rámci Európskej únie povinne montujú do každého nového automobilu od roku 2021.

Petr Dolejší, šéf sekcie trvalo udržateľnej dopravy Európskeho združenia výrobcov automobilov (ACEA), v tejto súvislosti uvádza, že dôjde k zmene tzv. „utility faktora“. V prípade plug-in hybridov sa pritom má brať do úvahy, koľko toho najazdia v čisto elektrickom režime. Potrebné údaje sa aktuálne začínajú zbierať v rámci vozidiel, ktoré sú v bežnej prevádzke.

Realistickejšie emisie a nižšia podpora

Testovací cyklus WLTP má byť upravený tak, aby lepšie odrážal skutočné emisie CO2. A priniesť by mal zmeny v podpore elektrifikovaných áut. Plug-in hybridy by už totiž nemali mať rovnaké či podobné privilégia ako elektromobily (čisto elektrické automobily).

Novela má byť prerokovaná už o pár dní na úrovni pracovnej skupiny, ktorá zahŕňa zainteresované strany z priemyslu, vlády a spotrebiteľské združenia. Rozhodnutie ohľadom zmien má padnúť ešte tento rok. Jeho platnosť však nemusí nadobudnúť účinnosť tak skoro. Dva zdroje Reuters totiž uviedli, že sprísnený cyklus WLTP sa začne uplatňovať cca od roku 2025.

Očakáva sa, že zmeny budú mať vplyv aj na stratégie výrobcov, ktorí by po novom mali mať väčšiu motiváciu predávať elektromobily na úkor plug-in hybridov, aby splnili emisné ciele. Podiel elektromobilov navyše rastie prirodzene a je zdá sa všeobecným spotrebiteľským trendom.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nový „emisný škandál“ v Európe vďaka plug-in hybridom?
Zastavte lízing plug-in hybridov, vyzýva klientov lízingová spoločnosť
Plug-in hybridy môžu byť problémom v rámci plnenia klimatických cieľov

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Práve idem zaplatiť zálohu za PHEV. Super. Na druhej strane , štát mi žiadnu dotáciu nedá, či zaplatím za dialničnú známku, alebo nie je mi jedno a iné výhody nie sú. Tiež som si mohol kúpiť klasický spalovák, alebo hybrid. Prečo teda PHEV ? Lebo chcem štvorkolku skrz jazdu na chalupu a na elektrickú štvorkolku fakt nemám. Lebo chcem mať ťažné zariadenie, pretože občas ťahám príves a hlavne mám na gule nosič na bicykle, elektrické. E-bicykel na strechu nezdvihnem, ani bez batérie. Na väčšinu EV sa ťažné nedá namontovať. Na sídlisku tu nikto nemá auto so zelenou značkou, prečo? Lebo obec kašle na to, aby tu budovala parkoviská s nabíjacími stojanmi s malým výkonom a pritom koncepcia PHEV je práve v tom, aby sa v mestách znížili lokálne emisie. Takže ja sa teším, nabíjať budem v práci, po meste najazdím najviac a tam budem jazdiť ako elektroauto.

    • Vaše prianie bolo splnené 🙂

      V rámci Európskej únie povinne montujú do každého nového automobilu od roku 2021.

      Toto riešenie je iba offline, pripravuje sa online verzia. S cestnou daňou za každý reálne prejdený kilometer.

Pridajte komentár