Peugeot predstavil elektromobil e-5008 s dojazdom až 660 km či 7-miestnou konfiguráciou

3

Automobilka Peugeot predstavila svoj druhý elektromobil, ktorý vyrástol na novej platforme STLA Medium, a to Peugeot e-5008. Ten má byť pritom výnimočný v rámci svojho segmentu z viacerých hľadísk.

Model e-5008 má podľa Peugeotu nastavovať nové meradlá v segmente C-SUV (nižšia stredná trieda, resp. tzv. „kompakty“). Má ísť totiž o jediný model segmentu, ktorý ponúka 7 miest na sedenie a zároveň najvyšší dojazd v segmente. Tieto tvrdenia sú však diskutabilné.

A to aj preto, že Peugeot e-5008 má rozmery 4 790 x 1 890 x 1 690 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvor 2 890 mm. Tieto čísla pritom vozidlo radia skôr do segmentu D a nie je C, ako tvrdí výrobca. A v segmente D, teda strednej triede nájdeme SUV/crossovery so 7-miestnou konfiguráciou, napr. Teslu Model Y (v Európe sa však 7-miestny variant zatiaľ nepredáva), prípadne Mercedes-Benz EQB, ktorý balansuje niekde medzi segmentmi C a D, pričom je zrejme bližšie k strednej triede.

Novinka e-5008 ponúka zaujímavý batožinový priestor. A to 748 l v 5-mietsnej konfigurácii, 1 815 l v 2-miestnej konfigurácii a 259 l v 7-miestnej konfigurácii sedadiel. Zdá sa však, že „chýba“ predný kufor (tzv. frunk).

Peugeot uvádza, že nový model 5008 bol od počiatku koncipovaný ako elektrický. Novú platformu STLA Medium ale nemôžeme považovať za vyhradenú/“dedikovanú“ pre elektromobily, keďže napr. model 5008 bude dostupný aj plug-in hybridnej či dokonca mild-hybridnej verzii. Otázkou pritom môže byť, aké kompromisy priniesla táto univerzálnosť.

Pohonný systém

Peugeot e-5008 bude dostupný vo viacerých verziách. Tie s pohonom prednej nápravy (FWD) ponúknu výkon 157 a 170 kW či krútiaci moment 345 Nm (obe verzie FWD). Verzia s pohonom oboch náprav poskytne celkový výkon 237 kW (157 + 80 kW), pričom predný elektromotor má krútiaci moment 345 Nm a zadný 170 Nm.

peugeot e-5008

Zdroj: Peugeot

V prípade 400-V NMC batérie spomína Peugeot jedinú kapacitu, a to 98 kWh. Na základe uvádzaného dojazdu 500 až 660 km (WLTP) a ponuky menšieho súrodenca e-3008 sa však dá predpokladať, že dostupná bude aj batéria s kapacitou 73 kWh. Mimochodom, model e-3008, ktorý je možné považovať za elektrické SUV segmentu C, ponúka dojazd 525 až 700 km (WLTP).

peugeot e-5008

Zdroj: Peugeot

Nabíjanie

Peugeot e-5008 podporuje maximálny nabíjací výkon 160 kW. Vďaka tomu sa má z 20 na 80 % nabiť za 30 min. A dojazd 100 km má byť možné získať počas 10 min nabíjania. Štandardná palubná nabíjačka ponúka výkon 11 kW. A za príplatok bude dostupná 22-kW „palubka“.

Technológie a funkcie

Peugeot uvádza, že model e-5008 je vybavený až 21″ displejom. Zdá sa však, že ten je rozdelený na 2 časti – digitálny prístrojový panel a dotykový panel infotainmentu. Informačno-zábavný systém pritom podporuje Apple CarPlay a Android Auto na bezdrôtovej úrovni.

peugeot e-5008 interier

Zdroj: Peugeot

Novinka od Peugeotu ponúkne aj integrovanú umelú inteligenciu ChatGPT, ktorá má zaistiť interakciu medzi cestujúcimi a vozidlom. Aktualizácie systému budú pritom prebiehať prostredníctvom „OTA“. Užitočnou funkciou môže byť 10 konfigurovateľných ovládačov “ i-Toggles“, ktoré umožňujú rýchly prístup k zvoleným obľúbeným funkciám.

peugeot e-5008 interier

Zdroj: Peugeot

Dostupnosť

Peugeot e-5008, ako aj jeho batérie od spoločnosti ACC sa budú vyrábať vo Francúzsku. Predávať sa začne na jeseň a na trh má doraziť ešte tento rok. Cenu výrobca zatiaľ nezverejnil.

peugeot e-5008

Zdroj: Peugeot

Zdroj: Peugeot

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda predstavila štúdiu 7-miestneho elektromobilu s dojazdom cez 600 km
Peugeot predstavil elektrický „SUV-fastback“ e-3008 s dojazdom až 700 km
Kia predstavila svoju „trojradovú“ vlajkovú loď EV9
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

Pridajte komentár