Peugeot predstavil elektrický crossover nižšej strednej triedy e-408

4

Automobilka Peugeot dnes predstavila nový elektromobil Peugeot e-408. Ide o kompaktný crossover, ktorý Francúzi označujú ako „fastback“.

Dizajnovo nevšedný Peugeot 408 prišiel na trh v roku 2022 ako spaľovák. Nie dlho na to sa objavili plug-in hybridné varianty. Začiatkom tohto roka zas pribudol mild-hybrid. A aktuálne bol predstavený 4 variant modelu, ktorý ponúka plne elektrický batériový pohon.

Francúzi radia model e-408 do segmentu C, čiže k tzv. „kompaktom“, resp. do nižšej strednej triedy. Rozmery 4,69 x 1,85 x 1,49 m (dĺžka x šírka x výška) a rázvor 2,79 m pritom dostavajú tento model na hranicu nižšej strednej a strednej triedy. Skrátka, rozmerovo ide o veľký „kompakt„, ktorý ponúkne batožinový priestor s objemom 471 l, resp. 1 545 l.

Pohonný systém

Nemôže prekvapiť, že Peugeot e-408 vyrástol na staršej koncernovej multi-platforme EMP, resp. eEMP2. Elektrická „408-ička“ pritom ponúka pohon prednej nápravy, výkon 157 kW, krútiaci moment 345 Nm, NMC batériu s využiteľnou kapacitou 58,2 kWh, dojazd 453 km (WLTP), max. nabíjací výkon 120 kW, nabitie z 20 na 80 za „niečo cez 30 min“ či 11-kW palubnú nabíjačku.

peugeot e-408

Zdroj: Peugeot

Funkcie a výbava

V štandarde elektromobilu Peugeot e-408 nájdeme napríklad tepelné čerpadlo, vyhrievané sedadlá a vyhrievaný volant. Informácie pre vodiča poskytujú 2 displeje s uhlopriečkou 10″, pričom infotainment vozidla zahŕňa aj podporu bezdrôtovej integrácie systémov Apple CarPlay a Android Auto, USB-C porty či navigáciu.

peugeot e-408 interier

Zdroj: Peugeot

Pomocou mobilnej aplikácie je možné na diaľku spustiť predkondicionovanie vozidla. Ďalšou užitočnou vecou môže byť 5 programovateľných tlačidiel, ktoré fungujú ako skratky k vybraným funkciám. A potešiť môže aj ambientné osvetlenie či hlasový asistent na báze umelej inteligencie ChatGPT.

Peugeot poskytuje na model e-408 záruku 8 rokov alebo 160 000 km, čo je podľa neho najdlhšia záruka v rámci európskych značiek. Tá sa pritom vzťahuje aj na batériu. Cenu ani dostupnosť elektrickej novinky od Peugeotu zatiaľ nepoznáme.

Zdroj: Peugeot

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Peugeot e-3008 má slovenské ceny. A koľko stoja jeho konkurenti?
Ford predstavil ďalší elektromobil navrhnutý pre Európu. Ponúkne dojazd až 627 km
Peugeot e-5008 s dojazdom až 680 km dostal slovenský cenník
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Tou platformou to auto zabili. Prečo to už nepostavili na STLA medium ako napr. 3008? Pokiaľ tam nedajú nízku cenovku, tak to auto nebude schopné konkurovať iným na trhu už v čase uvedenia.

  2. A presne pre takéto autá skrachovali na čínskom trhu. Nenašlo sa dostatočné množstvo zákazníkov, ktorí by kupovali zaostalé auto za luxusnú cenu. Zabije ich tragická stratégia obrovskej modelovej rady kombinovanej s neschopnosťou vytvoriť ekonomicky a technicky efektívnu platformu s masovou produkciou. Carlos Tavares vstúpi do dejín, ako predražený hrobár. Mimochodom teraz je asi naňho dosť nahnevaný manažment VW, pretože v čínskych fabrikách im nabehli vládni kontrolóri BOZP a zastavili linky pre bezpečnostné pochybenia. Stellantisu sa čínske odvetné opatrenia nijako nedotkli, pritom za európske clá pre čínske automobilky loboval práve Stellantis. Obchodná vojna graduje a európske automobilky upadajú do panického kŕču. Straty sa budú prudko zvyšovať…

    • Ahoj IK, vidím, že sa problematike venuješ viac, ako je len „male množstvo“! pripadá mi to tak, ako keď policajti zatkli „páchateľov“ a potom ich nútili, aby sa fackovali navzájom! 🙂

  3. Vtipné je, že keď má nový elektromobil slabý nabíjací výkon, tak marketingoví mágovia automobiliek jednoducho skrátia interval nabíjania tak, aby čas vyzeral dobre, aby sa dostali pod 30 min Tu sa udáva napr. 20-80% a pri niektorých čínskych autách dokonca 30-80% namiesto štandardných 10-80%.

Pridajte komentár