Peugeot chystá elektrický model 308 s dojazdom okolo 400 km. Čo ešte vieme?

8

Automobilka Peugeot rozšíri svoje portfólio o plne elektrickú verziu modelu 308, ktorá bude niesť meno Peugeot e-308. A nedávno sa objavili prvé konkrétne informácie, ktoré zodpovedajú aj otázky ohľadom niektorých parametrov.

Autocar na základe informácií od Peugeotu informuje, že Francúzi rozšíria modelový rad 308 o plne elektrickú verziu budúci rok. A dostupný bude aj variant SW, teda „kombi“.

Peugeot teda rovnako ako napr. Hyundai ponúkne modelový rad, v rámci ktorého budú na výber spaľovacie, plug-in hybridné a plne elektrické verzie. Elektromobil má pritom ponúknuť rovnaký objem batožinového priestoru a podobnú hmotnosť (okolo 1 600 kg) ako hybrid.

Elektrický pohonný systém založený na 400V e-architektúre bude poháňať výlučne predné kolesá. A to prostredníctvom elektromotora s výkonom 115 kW a krútiacim momentom 270 Nm. Batéria ponúkne o 4 kWh väčšiu kapacitu ako v prípade modelu e-208 a jeho koncernových bratrancov s rovnakým pohonom, t.j. 54 kWh, pričom využiteľných bude 50 kWh.

„Najvyššia účinnosť“ v triede

Peugeot e-308 má podľa Agnès Tesson-Faget, projektovej manažérky francúzskej značky, ponúknuť najvyššiu účinnosť spomedzi konkurencie – cca 8 km/1 kWh, resp. 12,4 kWh/100 km. To by znamenalo, že môžeme očakávať dojazd okolo 400 km, zrejme podľa cyklu WLTP.

A to je o desiatky km viac ako ponúka menší a ľahší model e-208 (340 km, resp. 362 km WLTP v prípade modelu pre rok 2022) s 50-kWh batériou. Za zvýšenou efektivitou má pritom podľa Peugeotu stáť nová batériová chémia, čo znie dosť zvláštne. Viac však v tomto smere nevieme.

Čo sa týka nabíjania, nová batéria má podporovať rovnaký maximálny nabíjací výkon ako batéria modelu e-208. Ďalší britský portál Autoexpress však dodáva, že nová chémia by mohla priniesť rýchlejšie nabíjanie. Takže by sme sa mohli dočkať lepšej nabíjacej krivky, a teda aj vyššieho priemerného nabíjacie výkonu.

Podľa Tesson-Fagetovej francúzska automobilka očakáva, že elektrický Peugeot e-308 dosiahne v rámci modelového radu aspoň 20-% podiel predaja. Nuž, ako sa bude elektromobilu dariť, sa dozvieme až potom, ako sa začne vyrábať (júl 2023) a dodávať („krátko po začatí výroby“).

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Peugeot sa stane v Európe čisto elektrickou značkou, uvádza jeho šéfka
Renault predstavil kompaktný elektrický „SUV-hatchback“ s dojazdom 300 až 470 km
Servisný plán elektrického Peugeotu 208 je o 1/3 lacnejší ako v prípade spaľovacej verzie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

  1. Ako inak, idú predávať zúfalo zaostalú EV platformu. Stačí sa pozrieť na spodok auta a archaicky navrhnutý batériový pack. O tom, že konkurencia má modernú 800V architektúru v autách od 15000€ ani nehovorím. Určite sa nepochvália s rozložením hmotnosti na jednotlivé kolesá. Jazda v zime bude ešte horšia, ako pri e-208 z dôvodu výrazného posunutia ťažiska dozadu. Motor vpredu pri takomto aute je dobré pre výrobcu, zlé pre zákazníka. Vyslovene katastrofa bude pohon prednej nápravy pre hornaté Slovensko v zime. Pre náš trh je vhodné kupovať ev autá so zadným pohonom a samozrejme, ak sú peniaze, ideálna je štvorkolka. Tá vyhráva aj z pohľadu efektívnejšej rekuperácie aj celkovej stability.

    Celkom by ma zaujímalo, prečo motoristický novinári mimoriadne vyzdvihujú zadný náhon pre spaľovacie autá s vpredu uloženým motorom, kde to nemá až takú logiku. Zatiaľ čo pri EV to väčšinou prehliadajú, alebo iba zľahka spomenú. Tu by mala byť tvrdá kritika. Zároveň by mali dôrazne tlačiť aspoň na pomocný zadný pohon, ako to má vyriešené Toyota Yaris Cross 4×4, alebo historicky Mazda 2 s malým a utralacným EV motorom na zadnej náprave. EV platforma umožňuje ekonomicky a konštrukčne jednoducho vytvárať štvorkolky. Jediný problém by bol v tom, že ICE s jednou poháňanou nápravou by už extrémne stratili predajný potenciál v prospech lacných EV s pohonom 4×4. Ako je známe, tradičné západné oligopoly cvičia s novinármi a so zákazníkmi a nie naopak…

      • Zatiaľ, ale z dôvodu marketingovej segmentácii pripravujú vo VW aj FWD. Aby chudobný zákazník náhodou nedostal dobré auto a vytlačili ho do drahšieho segmentu.

        Pre zaujímavosť odporúčam pozrite na problémy DHL s EV StreetScooter teraz v zime. Krásny príklad konštrukčného zlyhania. A mainstream teraz mudruje, ako sú EV zlé a nepoužiteľné.

        Mimochodom tieto autá sú postavené na šasi Ford Transit. Iróniou je, že nové originálne 2022 EV Transit od Fordu bude mať RWD. Vyslovene si to pýta porovnávací test.

    • Sranda kolko hype-u ohladne nejakej pytomej 308, ktorej projektova manazerka Agneska nerozumie ani zakladnym pojmom a snazi sa vysvetlit lepsiu ucinnost v spojitosti s lepsou bateriou.
      Je jasne, ze tape uplne..
      Lepsia bateria urcite nezlepsi ucinnost.

      • Nové batérie majú menšie vnútorné odpory. Znamená to napríklad rýchlejšie nabíjanie, menšie vytváranie tepla, dendridov a podobne. Výsledkom je vyššia účinnosť batérie. Priemerného zákazníka však typicky zaujíma iba rýchlosť nabíjania…

  2. Zdar IK, jo vyssia ucinnost baterie je ok, ale netreba ju zamienat s ucinnostou dojazdu. I ked, mensie zahrievanie by mohlo znacit mensiu potrebu chladit, na co treba tiez energiu, ale rozhodne si nemyslim, ze by to mohlo znamenat o 30-40% lepsi dojazd, nez to, co pozname u konkurencie. Takze dosiahnut spotrebu 12,4 kWh na 100km, sa da hlavne aerodynamikou a vahou, co je nemozne pri aute, ktore nieje vyvijane primarne ako EV. Ale rad sa budem mylit 😉

    • Ahoj LZ, zhrniem to asi za oboch.

      Peugeot robil zlé EV. Postavia znova zlé EV.
      Porovnaním zlého a ešte horšieho vyrátajú výrazne zlepšenie 🙂

      Pre oddelenie marketingu je to fantastická správa!

Pridajte komentár