Peugeot e-3008 dostal slovenské ceny. A koľko stoja jeho konkurenti?

10

Automobilka Peugeot vstupuje vďaka modelu Peugeot e-3008 do obľúbeného segmentu kompaktných elektrických SUV už aj v rámci slovenského trhu. Spoznávame pritom ďalšie špecifikácie, ako aj slovenský cenník. Model tak môžeme porovnať s konkurenciou z hľadiska ceny.

Ako už vieme, Peugeot e-3008 je prvým modelom postaveným na úplne novej koncernovej platforme STLA Medium. Rozmery 4 540 x 1 890 x 1 640 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvor 2 730 mm toto vozidlo radia do segmentu C (nižšia stredná trieda / „kompakt„), kde v rámci slovenského trhu nájdeme modely ako Škoda Enyaq, VW ID.4/ID.5, Renault Scenic E-Tech, MINI Countryman E či Dongfeng T5 EVO EV.

Technické špecifikácie úvodnej verzie

Aj v slovenskom konfigurátore spočiatku nájdeme len základnú verziu modelu Peugeot e-3008 s hmotnosťou 2 183 až 2 301 kg (v závislosti od výbavy). Tá ponúka pohon prednej nápravy, výkon 157 kW, krútiaci moment 343 Nm, maximálnu rýchlosť 170 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,8 s, batériu s kapacitou 82,2 kWh (73 kWh netto), dojazd 507 až 524 km WLTP (v závislosti od výbavy) či max. nabíjací výkon 160 kW. Ohľadom nabíjania Peugeot stále uvádza len vágny údaj: „orientačný čas nabitia (100 kW) – 30 min“.

Štandardná výbava a cena

V základe modelu Peugeot e-3008 „Allure“ nájdeme napr. nasledovnú výbavu:

  • trojfázová palubná nabíjačka s výkonom 11 kW
  • nabíjací kábel (22 kW, 32 A)
  • LED svetlomety
  • 6 x airbag
  • Safety Pack
  • Visiopark1 (zadná parkovacia kamera 180°) + zadné parkovacie senzory
  • elektricky ovládané, sklopné a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá
  • 19″ zliatinové disky
  • bezkľúčový systém pre vstup a zapnutie vozidla
  • PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® Dual Display (2 x 10″ displej)
  • bezdrôtová funkcia Mirror Screen (Apple CarPlay / Android Auto)
  • automatická dvojzónová klimatizácia
  • vyhrievané predné sedadlá

Základná verzia vo výbave „Allure“ na slovenskom trhu začína na cene 46 790 €. Variant s vyšším stupňom výbavy „GT“ sa u nás predáva za cenu od 50 790 €.

Porovnanie s konkurenciou

Pre získanie aspoň hrubej predstavy ohľadom cenovej konkurencieschopnosti elektromobilu Peugeot e-3008 uvádzame ceny základných verzií niektorých konkurentov zo segmentu C dostupných na slovenskom trhu. Škoda Enyaq (pohon RWD, výkon 132 kW, dojazd 400 km WLTP) začína u nás na cene 46 630 €. Koncernový súrodenec Enyaqu – Volkswagen ID.4 (pohon RWD, výkon 125 kW, dojazd 364 km WLTP) stojí v aktuálnej zľave od 43 990 € (bežná cena: 46 990 €).

Pomerne čerstvá novinka na našom trhu Renault Scenic E- Tech (pohon FWD, výkon 160 kW, dojazd 625 km WLTP) sa predáva od 43 900 €. Čínsky zástupca Dongfeng T5 EVO EV (pohon FWD, výkon 150 kW, dojazd 550 km WLTP) stojí na Slovensku od 48 990 €. A do porovnania pridávame aj model MINI Countryman E (pohon FWD, výkon 150 kW, dojazd 462 km WLTP), ktorý začína na cene 41 260 €.

Pre zaujímavosť uvádzame tiež cenu o triedu väčšieho crossoveru Tesla Model Y (pohon RWD, neoficiálny výkon cca 220 kW, dojazd 455 km WLTP). Ten v podstate v plnej výbave v rámci slovenského konfigurátora začína po nedávnom zvýšení cien začína na cene 45 268 € s DPH a ďalšími poplatkami. V cene však nie je započítaný prípadný dovoz do SR.

tesla model y

Zdroj fotografie: Tesla

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Peugeot predstavil elektromobil e-5008 s dojazdom až 660 km či 7-miestnou konfiguráciou
Peugeot e-308 má slovenský cenník. A koľko stoja jeho konkurenti?
Tesla: Model Y zdražel aj „v SR“, nový showroom v ČR
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

10 komentárov

  1. Ale v Bruseli, pri ich platoch ,je to fajnová cena. Čo sa stále tej väčšine EU-obyvatelov nezdá!? Je inflácia ,drahé energie .To je ešte solídna cena ! Za najväčšiu chybu považujem tie neprimerane vysoké platy europoslancov v Bruseli !! Za tie roky stratili úplne reálny pohlad na situáciu v EU! Preto stále viac a viac schvalujú nariadenia jednoznačne poškodzujúce občanov EU. Už zníženie platov na 4-5 tis.eur a skrátenie volebného obdobia europoslancov alebo výmenu europoslancov jednotlivými štátmi pre neplnenie úloh daným tým ktorým štátom,by značne znížilo aj korupciu v EU-parlamente .Potom by sa konečne začali zaujímať aj o bežných občanov EU a presadili aj lacnejšie autá pre EU-občanov ! Takže na záver : Hlavná príčina zlej situácie v EU sú zlé nastavené parametre pre činnosť europoslancov.Pokial sa toto nezmení ,tak situácia v EU sa bude naďalej zhoršovať a najviac budú trpieť bežní občania EU. A autá budú preto stále drahé!

    • To nielen tam. Aj u nas nedavno oklukou zvysili platy politikov s argumentom ze je neadekvatne aby minister mal mensi plat ako jeho uradnici. Vobec ich nenapadlo riesenie ktore mne prislo hned na um, ze staci znizit neumerne vysoke platy tych uradnikov aby ministri/premier/predseda parlamentu atd ich mal vyssie ako oni. 🙂

  2. Pohlad na eu poslancov je sice nepekny, ale uprimne: ceny si urcuju automobilky. A je to hlavne s ohladom na to, ze vedia, ze ich coskoro caka koniec. Tak si chcu aspon „zabezpecit“ slusne odstupne.
    Nasledne, ak europarlament odklepne vyssie cla na dovoz ev z ciny, to bude este jedna „posledna“ podpasovka obcanom. Ale bohuzial, zasa len vdaka neschopnym a zaroven nenazranym eu automobilkam, ktore si o toto „zaziadaju“. V momente, ked si 20% obcanov eu uvedomi, ze ev z ciny su lepsie a zaroven lacnejsie (tak ako to je so vsetkou elektronikou), ako to, co sa dokaze vyrobit v eu, tak bude vsetkym nám znamym automobillam do 3-4r koniec. Ostane sice par nezamestnanych muklov-obcabov, ale za to i 1000x viac spokojnejsich spotrebitelov-obcanov.

    • Dovolím si nie zo všetkým, tak ako to píšeš súhlasiť. Politici netvoria ceny, ale vytvárajú podmienky pre „cenotvoru“ a výrobu rôznymi vyhláškami, zákonmi a sadzbami, ako je napr. clo. Tým nechcem výrobcov nijako ospravedlňovať za „ich činy“! 🙂

  3. TAUR-maximálne s tebou súhlasím!!Tiež ma to naštvalo.Zoberme si také podmienky zamestnancov v automobilke.Minimálne rok robia pod agentúrou za nízky plat s možnosťou okamžitej výpovede ,potom ďalší rok už pre automobilku ale zase s možnosťou okamž. výpovede. Až potom môžu dúfať v trvalú zmluvu.A čo taký europoslanec? Po zvolení si mnoho rokov môže robiť čo chce ,bez možnosti náhleho odvolania štátom alebo parlamentom štátu .Keď si pozreme dlhodobú činnosť slovenských europoslancov v Bruseli je mi na zvracanie.Drvivá väčšina nerobí pre Slovensko vôbec nič ale platy ako keby robili v baňi!! A na tie platy sa im skladáme na Slovensku ! V automobilke ,keď urobíš zmetok, sa ti to strháva z platu ! Aký majú postih slovenský europoslanci za zlú prácu ??

    • Európske automobilky zaspali dobu a nechali sa predbehnúť Teslou a Číňanmi a to je všetko. Robia draho drahé modely, pre ktoré už nie sú zákazníci, pretože vyvíjajú každá zvlášť to isté. Mali sa dávno spojiť do Aircaru ako letecké firmy do Airbusu a nie lepiť sa na svoje riaditeľské stoličky a platy. Nenažranosť zabíja.

  4. Chlapi, úprimne! Ak nám nepomôžu mimozemšťania, tak takýchto politikov od korýt s mocou doma i v Bruseli nedostaneme! Držia ako sekundové lepidlo, a keď ktorýsi nebodaj odpadne, všade stojí fronta nových čakajúcich a nedočkavých „samolepiacich“, ktorí ich nahradia!

    P.S. Pane Bože, ET príď !!!! ………..

Pridajte komentár