V Trnave sa začal vyrábať 1. elektromobil. Je ním Peugeot e-208

4

V trnavskom závode koncernu PSA bola spustená výroba prvého elektromobilu, ktorým je Peugeot e-208. Celkovo ide o 2. plne elektrický model (po VW e-up), ktorý sa produkuje na našom území.

Prvá generácia modelu Peugeot 208 začala schádzať z výrobných liniek slovenského závodu PSA, ktorý sa nachádza v Trnave, už v roku 2011. Nie je tak prekvapením, že aj jeho nástupca je „Made in Slovakia“. Narozdiel od svojho predchodcu však novinka ponúka aj čisto elektrický pohon.

Nová generácia modelu sa začala najskôr vyrábať so spaľovacími motormi, a to 25. februára tohto roku. Portál vEnergetike aktuálne informuje, že vo výrobe je už aj elektrický variant, ktorý nesie meno Peugeot e-208. Ide historicky o prvý elektrický model, ktorý sa vyrába v závode PSA Slovakia.

Presný objem výroby nepozná ani Peugeot

Hovorca trnavskej automobilky Peter Švec aktuálne nevedel povedať presnejšie čísla výrobného objemu. Podľa neho budú múdrejší až po zverejnení ceny a spustení marketingovej kampane, a to na základe prejaveného  záujmu. Malo by ísť ale o desaťtisíce vozidiel ročne.

Je zjavné, že automobilky nevedia vopred odhadnúť záujem o svoje nové elektrické modely, nakoľko nemôžu vychádzať z dát z minulosti, navyše záujem o elektromobily neustále stúpa. Preto mnohí výrobcovia spúšťajú predobjednávky ešte predtým, ako predstavia sériové vozidlo. Týka sa to napríklad Tesly, Porsche, Audi či Mercedesu.

Peugeot e-208 by sa mal dostať k prvým zákazníkom koncom tohto roka, resp. začiatkom toho budúceho. Jeho úspech bude do značnej miery určite závisieť aj od ceny. Ako sme už naznačili, tú výrobca zatiaľ neprezradil. K dispozícii však máme neoficiálnu informáciu, ktorá hovorí o sume od 31 000 €. A čo by sme mohli za tieto peniaze dostať?

Peugeot e-208 – špecifikácie

Peugeot e-208 je subkompaktný 5-dverový hatchback segmentu B, ktorý ponúka veľmi zaujímavé parametre:

  • Výkon: 100 kW
  • Krútiaci moment: 260 Nm
  • Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 8,1 s
  • Kapacita batérie: 50 kWh
  • Dojazd: 340 km (WLTP)
  • Rýchlosť nabíjania: 30 min (na 80 % pri 100 kW DC nabíjačke) / 5 h 15 min (3-fázový AC zdroj)
  • Viac…

Zdroj titulnej fotografie: Peugeot

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Na Slovensku sa bude vyrábať viacero elektromobilov. Aké modely očakávať?
Peugeot predstavil elektromobil “e-208”. Ponúkne dojazd 340 km
Peugeot odhalil retro-futuristické coupé so 100 kWh batériou

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Cena 31 000 bude vela. Ak obycajny bude za 13 000 nechapem cenu e verzie. Ved vsade pisu ze vyroba eauta je jednosuchsia. Preco je potom cena vyssia? 13 za auto, plus baterka 6 a mame spolu 19. To je cena za ktoru by sa mal predavat elektromobil.

      • Aj do sumy 13 000 dokázali vtesnať náklady na vývoj daného auta, takže to isté auto bez zložitého spaľovacieho motora by malo byť drahšie ozaj leda tak o tú batériu a podporné drivery. A aký vývoj vlastne riešime? Všetci predsa robia reverzný inžiniering súčasných elektroáut konkurencie, aby od nich odkukali čo sa dá a mohli „vyvinúť“ vlastný elektromobil schopný predaja hneď na prvý pokus. A Tesla im svoje patenty ponúkla zadarmo. Okopírovať tú technológiu dokáže každý šikovný elektromechanik…

  2. Celé to očakávanie že ceny pôjdu nadol, je nereálne. Najprv sú chamtiví a majú strach, tak vyrobia malý počet EV vo verzii 1. Na niečo sa vyhovoria aby tomu mohli dať neprimerane vysokú cenovku. Potom za x rokov príde modernejšia verzia 2, ktorá bude vyrábaná vo väčších množstvách, čiže by mala byť lacnejšia? Čiže za shit vyrobený teraz by mal zákazník zaplatiť viac ako za niečo lepšie vyrobené potom? Nie ľudia, nerobte si nádeje, lacnejšie to už nebude. Prax ukazuje, že ceny tých istých tried výrobkov postupom času vždy rastú, dlhodobo a všade. Akú donebavolajúcu cenu nastavia teraz, takú budú držať už stále + postupne zvyšovať.

Pridajte komentár