Automobilka Peugeot upozorňuje, že jej elektromobily a plug-in hybridy nie sú v skutočnosti také drahé, ako sa môže zdať na prvý pohľad. Odvoláva sa pritom na celkové náklady na vlastníctvo.
Známym faktom je, že z hľadiska obstarávacej ceny sú elektromobily vo všeobecnosti drahšie ako porovnateľné spaľovacie vozidlá. Mnohé analýzy však dokázali, že z hľadiska celkových nákladov na vlastníctvo sa môže situácia dokonca otočiť – viac v našom článku Elektromobily sú celkovo o niečo lacnejšie ako spaľováky, uvádza LeasePlan.
A na to aktuálne upozorňuje aj automobilka Peugeot. Tá si tak pripravuje pôdu pred masívnou elektrifikáciou svojho portfólia. V roku 2023 má mať totiž každý jej model minimálne jeden elektrifikovaný variant. A do pol roka to tak má byť v prípade polovice jej portfólia.
Uvádza pritom, že mnohým môže z dlhodobého hľadiska priniesť prechod na „elektrinu“ úspory. A to sa snaží demonštrovať konkrétnymi príkladmi, ktoré sa vzťahujú na britský trh, kde sa dotujú plne elektrické vozidlá sumou 3 000 GBP (3 280 €).
Peugeot e-208 vs. 208 PureTech
V prípade elektromobilu Peugeot e-208, ktorý sa vyrába v Trnave, hovorí, že vo výbave Allure by mohol z hľadiska celkových nákladov na vlastníctvo počas 4 rokov a pri ročnom nájazde 16 000 km vyjsť mesačne o 198 GBP (216 €) menej ako porovnateľný model Peugeot 208 s benzínovým motorom 1.2 PureTech a 8-stupňovou automatickou prevodovkou v rovnakej výbave.
- Zdroj fotografie: Peugeot
- Peugeot e-208. Zdroj: Peugeot
- Peugeot e-208. Zdroj: Peugeot
Peugeot pritom uvádza, že do týchto výpočtov boli zahrnuté napríklad tieto položky: obstarávacia cena vozidla, náklady na pohonné „hmoty“, daň, zostatková hodnota, počet najazdených kilometrov a doba používania.
Peugeot 508 Hybrid vs. 508 BlueHDi
Francúzska automobilka tiež uvádza zaujímavý príklad využitia plug-in hybridného modelu Peugeot 508 Hybrid vo výbave „GT“ v rámci firemných flotíl. Ten totiž porovnáva s dieselovým variantom – 1,5 BlueHDi v rovnakom stupni výbavy a s 8-stupňovou automatickou prevodovkou.
- Zdroj: Peugeot
- Zdroj: Peugeot
- Zdroj: Peugeot
Dospela pritom k záveru, že počas 4-ročného obdobia s celkovým nájazdom necelých 130 000 km, vyjde plug-in hybridná verzia na mesiac o 191 GBP (209 €) lacnejšie ako dieselová. V prípade „kombi“ variantov (SW) týchto modelov klesá úspora na 156 GBP (170 €) mesačne v prospech plug-in hybridu. To však určite platí len v prípade poctivého nabíjania a využívania batérie, čo nemusí byť u tohto druhu vozidiel samozrejmosťou, ako ukázala niekdajšia štúdia v rámci firemných britských flotíl.
Zdroj: Peugeot
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Opel porovnal náklady na elektrickú, naftovú a benzínovú Corsu
Servisný plán elektrického Peugeotu 208 je o 1/3 lacnejší ako v prípade spaľovacej verzie
VW porovnal náklady na vlastníctvo elektromobilu ID.3 a spaľovacieho Golfu