Peugeot zvažuje lacnejšiu verziu elektromobilu e-208. Mal by menšiu batériu

10

Automobilka Peugeot hovorí, že jej plne elektrický model Peugeot e-208, ktorý sa vyrába v trnavskom závode koncernu PSA, by mohol dostať novú lacnejšiu verziu s kapacitne menšou batériou.

Peugeot minulý rok uviedol, že bol prekvapený počtom rezervácií a pred-objednávok na elektrickú verziu novej generácie modelu 208, ktorá nesie označenie e-208. Pripustil pritom možné zvýšenie výroby z 30 000 na 60 000 ks ročne.

To by si vyžiadalo zmeny vo výrobnom závode na Slovensku, kde sa tento model vyrába exkluzívne. Ďalšie zmeny by tiež mohla priniesť nová základná verzia s menšou batériou.

Anne-Lise Richardsová, manažérka elektrických vozidiel Peugeot, totiž pre Driving Electric uviedla nasledovné: „Čím viac sa zákazníci stotožnia s elektromobilmi, tým menej ich musíme uisťovať v oblasti dojazdu. V súčasnosti zákazníci nehovoria, že e-208 je príliš drahý, ale v jednom momente možno budeme potrebovať cenovo dostupnejšiu možnosť, ktorú by sme mohli dosiahnuť menšou batériou.“

Záležať bude od dopytu

Richardsová dodáva, že po technickej stránke to nie je nič zložité, keďže stačí znížiť počet batériových článkov v akumulátore. Avšak viacero verzií modelu môže predražiť a skomplikovať výrobný proces. Takže pred možným zavedením novej verzie si musia byť úplne istí, že bude existovať potrebný dopyt zo strany zákazníkov.

V najbližšej dobe ale má byť v ponuke len súčasná jediná verzia modelu Peugeot e-208, ako aj jeho SUV súrodenca e-2008. Tieto elektromobily pritom disponujú batériou s kapacitou 50 kWh, ktorá im zabezpečuje dojazd 340, resp. 310 km (WLTP).

Cena sub-kompaktného hatchbacku e-208 začína na našom trhu na 28 990 €, vrátane uvádzacieho bonusu vo výške 1 400 €. SUV e-2008 nemá zatiaľ stanovenú slovenskú cenu. Čo sa týka dojazdu a ceny prípadnej novej základnej verzie, Driving Electric uvádza, že dojazd by sa mohol pohybovať okolo 240 km a cena okolo 22 000 GBP (cca 25 000 €).

Bola by takáto verzia pre vás zaujímavá?

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Servisný plán elektrického Peugeotu 208 je o 1/3 lacnejší ako v prípade spaľovacej verzie
Opel porovnal náklady na elektrickú, naftovú a benzínovú Corsu
Zrýchlenie tohto elektrického Peugeotu doteraz neprekonala ani Tesla

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

10 komentárov

  1. Ako druhé auto v rodine by táto lacnejšia verzia určite stačila.
    Ako jedno univerzálne auto – to už nie som si celkom istý…

  2. To není špatný nápad,jezdím hodně,ale krátké vzdálenosti a značnou část po polních cestách.
    Proto bych rád koupil již jeté EV.
    Největší překážkou do budoucna je nutnost výměny baterie a tam bych uvítal možnost výběru kapacity baterie a tak i nastavení její ceny.

  3. Radšej by mohli urobiť lacnejšiu verziu e-2008, praktické auto bez dvadsiatky zbytočných asistentov s cenou do 20 tis. €, to na trhu chýba. Lacnejších miniáut pre trpazlíkov bez kufra je na trhu dosť, len VW ich má tri.

    • Ale draho platená Anne-Lise Richardsová, manažérka elektrických vozidiel Peugeot to nedovolí, oni tam v Peugeote už vedia, ako doviesť firmu do krachu, zase ich bude musieť zachraňovať nejaký čínsky dobrák, ale potom už to asi nebude ani formálne francúzska automobilka.

  4. Ak usetrim 3-5tis eur, tak znesiem mensi dojazd o 70km, ak zachovaju rychlost nabijania DC 100kw, ale mohli by zvysit rychlost AC aspon na 22kw ako ma ZOE.
    AC je lacnejsie, dostupnejsie v zapadakovoch, ale mat rychle AC je fajn aj ked DC port je obsadeny, pripadne ma poruchu.
    A ked pocuvam ako DC nabijane ide malokedy na plne pecky uz koli nabke, alebo teplotnym ochranam bat, alebo komunikacnym nezhodam auto-nabka … ma rychle AC este vacsi vyznam.

  5. Cena, kterou vystřelili v ČR, je na to auto zcela mimo mísu. Stejně jako cena Renaultu ZOE a podobných městských hopsadel. Už Škoda CitiGoe iV je na hranici, teď navíc zdražili na 499 tis. Kč. Ale chtít za o pár centimetrů větší auto skoro dvojnásobek?

    • Nieje to dvojnasobok, ale len „50%“. S bonusmi City 20Ke vs 208/ZOE 30Ke. A nieje len par cm, ale ja nejaka vybava naviac, vacsia bat, vykonnejsie nabijanie … ale je fakt ze tych 10K navyse je dost. Vlastne aj tych 20 za City je dost. 🙂

  6. Prečo tu nikto nehovorí o štátnej dotácii 8 tisíc? To sa potom dostávame do iného svetla. Peugeot e-208 za 22 tisíc a ŠKODA CITIGOe iV dokonca pod 10 tisíc.

Pridajte komentár