Francúzsky magazín tvrdí, že pozná cenu Peugeot e-208

5

Z francúzska prichádzajú neoficiálne správy o verziách a základnej cene sub-kompaktného elektrického hatchbacku Peugeot e-208.

Automobilka Peugeot len nedávno predstavila svoj nový elektromobil e-208. Ten vychádza z modulárnej platformy CMP/e-CMP, ktorá umožňuje stavať vozidlá so spaľovacou aj elektrickou pohonnou jednotkou na rovnakom základe.

Peugeot e-208 vo všeobecnosti potešil vydareným dizajnom, ako aj slušnými parametrami. Veď disponuje li-ion batériou s kapacitou 50 kWh, ktorá má zabezpečiť dojazd 340 km (WLTP). Na DC nabíjačke s výkon 100 kW sa pritom nabije na 80 % za 30 min.

Palubná nabíjačka má slušný výkon 11 kW, vďaka čomu je možné elektromobil nabiť z patričného domáceho zdroja energie za niečo vyše 5 hodín. Tešiť sa môžeme pravdepodobne aj na veľmi dobrú dynamiku, nakoľko elektromotor ponúka výkon 100 kW a krútiaci moment 260 Nm. Vďaka tomu zrýchli z 0 na 100 km/h za 8,1 sekundy.

4 verzie

Magazín L’Argus (via Pushevs) aktuálne informuje, že elektrický Peugeot e-208 bude dostupný v 4 z 5 stupňov výbavy, ktorými disponuje konvenčná spaľovacia verzia. „Odpadla“ pritom tá najzákladnejšia. Na autosalóne v Ženeve Peugeot prezentoval najvyššiu (GT) a 2. najnižšiu verziu (Allure).

Možná cena

Peugeot e-208 sa javí na prvý pohľad ako veľmi zaujímavý elektromobil, ktorý by mohol byť úspešný. Jeho predaje však budú do značnej miery určite závislé aj od ceny. Oficiálny cenník zatiaľ nie je k dispozícii, L’Argus však informuje, že základná verzia Active má stáť 31 000 €.

Konkurencia

Pravdupovediac dúfame v nižšiu „revolučnú“ cenovku, avšak táto cena by bola aj vzhľadom na konkurenciu zrejme primeraná. Veď Renault Zoe so 41 kWh batériou bez podpory rýchlonabíjania začína na sume 31 300 €. Sub-kompaktné SUV Hyundai Kona Electric s 39 kWh batériou (289 km WLTP), rovnakým výkonom aj maximálnou rýchlosťou nabíjania stojí 34 990 € a o triedu väčší Nissan Leaf so 40 kWh batériou (270 km WLTP) vyjde minimálne na 36 130 €.

Takže v kontexte spomínanej konkurencie sa suma 31 000 € zatiaľ nejaví zle. Záležať bude samozrejme aj od štandardnej výbavy Peugeotu e-208 a reálnych skúseností s vozidlom. Pre istotu však pripomíname, že infomácia o cene je neoficiálna. Tú oficiálnu by sme mali spoznať do jesene tohto roku, kedy bude spustený predaj. Podľa L’Argus Peugeot dúfa, že predaje elektrickej verzie budú tvoriť 10 až 15 % z celkových predajov modelu. Minulý rok pritom automobilka predala v Európe 230 000 ks v rámci predchádzajúcej generácie.

Zdroj titulnej fotografie: Peugeot

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Peugeot predstavil plug-in hybridné verzie modelov 3008 a 508
Tesla ohlásila zdražovanie elektromobilov. Dôvodom sú showroomy
Nový Nissan Leaf e+ je v SR drahší ako jeho úvodná limitovaná edícia

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Nafta šrot elektrina šrot a viete prečo lebo baterky budú časom slabnúť a výmena batérie bude stáť 20000 eur lebo tie batérie vydržia 2 až 3 roky

Pridajte komentár