Peugeot e-2008 prešiel faceliftom a polepšil si aj na dojazde a výkone

5

Subkompaktný elektrický crossover Peugeot e-2008 sa po zhruba 4 rokoch dočkal faceliftu. Neprekvapí pritom, že dostal aj novú koncernovú techniku, vďaka ktorej má vyšší dojazd a výkon.

Peugeot e-2008 prišiel na trh v roku 2019, pričom doteraz sa vyrobilo vyše 75 000 kusov tohto modelu. A aktuálne nastal čas na jeho modernizáciu. Vďaka nej získal model novú základnú techniku od koncernu Stellantis, ktorá je rovnaká ako napr. v prípade včera predstavených vylepšených modelov Citroen e-C4 a e-C4 X.

Na rozdiel od týchto modelov sa však subkompaktný elektrický crossover od Peugeotu dočkal aj faceliftu. Ako je zvykom, redizajn exteriéru sa týka najmä prednej a zadnej časti vozidla, vrátane svetiel, nárazníkov a masky. Aktualizovaný bol aj interiér, vrátane jeho „kľúčového prvku“ i-Cockpit. Jeho modernizácia mala podľa Peugeotu priniesť lepšiu ergonómiu.

Nový je aj dizajn prístrojového panela vodiča, ktorý je od 2. stupňa výbavy digitálny (uhlopriečka 10″). 10 palcov má tiež centrálny dotykový displej infotainmentu, ktorý je po novom štandardom. Predtým bola v rámci prvých dvoch stupňov výbavy dostupná obrazovka s uhlopriečkou 7″.

peugeot e-2008 facelift interier

Zdroj: Peugeot

Nová technika

Tých, ktorí poznajú elektrické modely od koncernu Stellantis postavené na nededikovanej multiplatforme CMP/eCMP neprekvapí, že modernizácia techniky crossoveru Peugeot e-2008 priniesla nový elektromotor s technológiou (HSM) a vyšším výkonom – 115 kW, čo je o 15 kW viac ako v prípade pôvodného modelu.

Nový motor spoločne s novou batériou s chémiou NMC 811 a kapacitou 54 kWh (predtým NMC 622 a 50 kWh) má zabezpečiť aj vyššiu efektivitu pohonného systému. A to sa premietlo aj do vyššieho dojazdu – 406 km oproti pôvodným 345 km (WLTP).

peugeot e-2008 facelift

Zdroj: Peugeot

Čo sa týka nabíjania, max. podporovaný nabíjací výkon sa nemení (100 kW). Na príslušne výkonnej nabíjacej stanici sa má pritom vynovený elektromobil nabiť z 20 na 80 % za 30 min. Štandardom je 7,4-kW palubná nabíjačka (nabitie za 4 hod 40 min). Za príplatok je dostupná 3-fázová „palubka“ s výkonom 11 kW.

Zdroj: Peugeot

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Peugeot oznámil elektromobily s dojazdom až 700 km a transformáciu na čisto elektrickú značku
„Slovenský“ Peugeot e-208 ponúkne vyšší dojazd a výkon vďaka novej technike
Peugeot predstavil elektrický model 308. Vrátane prvého európskeho „e-kombi“

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Takže s týmto faceliftovaným Peugeotom e-2008 zájde majiteľ až o 61 km ďalej od domova do autobazáru, kde ho bude chcieť „streliť“ ! 🙂

    • Tie 7,4kw AC/DC meniče sú dve fázy alebo jedna fáza 32a? Lebo v našich končinách je jedna 32a fáza veľmi neprakticka pre rezidentov

      • Tvoj anonym :-) on

        Meniče na dve fázy asi neexistujú, lebo máme jedno- a trojfázové zásuvky. Jednofázové zásuvky majú max. 16A poistky, preto treba počítať s tým, že 7,4 kW bude na 3 fázy, aj keď 3-fázová zásuvka by už mohla dať viac ….

Pridajte komentár