Slovenský elektro-ro(a)dster ide do výroby. Medzičasom však zdražel

11

Slovenská spoločnosť Patak Motors potvrdila, že jej prvý model Patak Rodster, ktorý si bol pozrieť aj slávny trojlístok z Top Gear a The Gran Tour, sa čoskoro dostane do výroby. Tento model bude pritom dostupný aj s plne elektrickým pohonom. Čo ponúkne a za koľko?

Portál Teraz informoval, že spoločnosť Patak Motors pre TASR potvrdila skoré spustenie výroby vozidla Patak Rodster, ktoré je inšpirované dizajnom športových vozidiel z 30. rokov 20. storočia. Stať sa tak má v júli, a to v rámci novo vybudovanej haly vo Fiľakove.

V tejto hale sa bude realizovať nielen montáž vozidiel, ale aj výroba dielov karosérie, povrchové úpravy či vývoj, vrátane zdokonaľovania materiálov a komponentov. Spočiatku tento závod zamestná 16 ľudí.

SME na základe slov primátora Fiľakova dopĺňa, že spoločnosť „vytvorí minimálne 36 prac. miest na minimálne 5 rokov, s možnosťou predĺženia na ďalších 5 rokov“. A podľa aktuálnych informácií priamo od spoločnosti Patak Motors bude závod schopný produkovať až 5 000 vozidiel ročne.

Patak Rodster – špecifikácie

Model Patak Rodster, ktorý si boli pozrieť aj slávni motoristickí novinári a zabávači Clarkson, Hammond a May známi najskôr z relácie Top Gear a neskôr The Gran Tour, je vozidlo kategórie L7eA2. Dostupné bude vo verziách s elektrickým pohonom a so spaľovacím motorom, ako aj variantoch roadster/kabriolet s označením „convertible“ a bez strechy.

Na základe aktuálnych informácií z webu spoločnosti Patak Motors sa zdá, že minulý rok avizované špecifikácie vozidla sa nezmenili. Tzn., že Patak Rodster vo verzii elektromobil by mal ponúknuť nasledujúce:

  • Rozmery: 3 360 x 1 360 x 1395 mm (dĺžka x šírka x výška)
  • Objem batožinového priestoru: 200 l
  • Hmotnosť bez batérie: 450 kg
  • Výkon: 15 kW (30 kW v špičke)
  • Maximálna rýchlosť: 130 km/h
  • Zrýchlenie z 0 na 50 km/h: 7 s
  • Kapacita batérie: 10 a 20 kWh
  • Dojazd: 100 a 250 km
  • Nabíjanie (z bežnej zásuvky): 4 a 9 hod.

Cena a možná dostupnosť

Čo sa však výrazne zmenilo, je cena. V roku 2022 spoločnosť Patak Motors avizovala cenu elektromobilu Patak Rodster od 22 900 € (10-kWh batéria), resp. od 25 400 € (20-kWh batéria). A aktuálne uvádza cenu od 29 800 €, resp. 32 900 € v prípade variantu bez strechy a 32 900 €, resp. 34 900 € v prípade variantu „convertible“. Zdražela aj spaľovacia verzia, a to z pôvodne avizovaných 16 900 € na 21 900 €.

Čo sa týka dostupnosti, spoločnosť Patak Motors v októbri minulého roka uviedla, že štart produkcie modelu Rodster je naplánovaný na august 2024 a prvé dodávky by mohli byť spustené v novembri. Prví zákazníci by sa tak teoreticky mohli dočkať v októbri – novembri.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
So slovenským elektromobilom Patak Rodster sa zoznámila aj slávna „ex-trojica“ z Top Gear
Slovenský Inobat spustil výrobu batérií. SR sa tak dostáva na exkluzívny zoznam
V SR vyrastie najvýkonnejší nabíjací hub v Európe, informuje slovenský Ejoin
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

11 komentárov

  1. Začať nejako treba.
    A verim že roadstery su zaujimavým doplnkom životneho štylu, dynamicka jazda a vietor vo vlasoch veľa ludi presvedči.
    No 15kW a zrýchlenie z 0-50kmh za 7s nie je to čo by som očakaval pri kupe roadstera.
    Do mesta to clovek nechce (dichať priamo smrad Octavie 1.9TDi ), a mimo mesto s jeho dynamickymi vlastnostami je nepoužiteľne.
    Tomu autičku by velmi pasoval motor s vykonom 50-90kW a bateria aspon 25-30kWh. Male dynamicke autičko, na „špacirovanie sa“ po chorvatskom pobreži, po klukatých cestičkach s paradným vyhľadom.

  2. Začiatok dodávky v októbri – novembri, to asi nie je najvhodnejší čas pre takéto autá. Iba, že by to posielali do teplejších krajín. Ale skôr asi nestíhajú.
    5 000 vozidiel ročne? – to si fandia, ale je im fandím tiež. Aj ID.7 má vraj podobné predajné čísla.

      • Držím palce aby konečne aj Slováci ukázali že vedia postaviť vozidlo a politikom posielam odkaz nech timto ľuďom pomáhajú a nie podľamuju kolena

      • hogo gogo auto úplne to sedí, kto už za 15kw a min14s/100 dá 30tisic? to by malo stať 8tisic. Veď Kia ev3 alebo MG začínajú na na 34 a napr Kia má 200koní, infot, kabinu kufor, 5 miest…

    • Preeesne, najlepsie je dodavat roadster zakazikom na zimu. 🙂
      A nechapem ako auto s 10kwh bat ma spotrebu 10kwh/100 a s 20kwh 8kwh/100, jedine zeby ta mala bola tazka olovena a ta velka lahka lithiova. 🙂

  3. V prvom rade gratulujem k výrobe vozidla. Kto o tom nič nevie, ako je ťažké legislatívne schváliť vozidlo, tak len píše nezmysly v diskusií. Na Slovensku je prakticky nemožné schváliť vozidlo v kategórií M1, preto je Patak v kategórií L7 (ťažké štvorkolky). Nemôže tam byť ťažký motor ani baterky. 15kW so špičkou 30 kW motor na danú hmotnosť a rozmery je super vozenie. Som rád, že stále sú na Slovensku ľudia, ktorí majú chuť niečo vytvoriť aj keď je tu neskutočne zlé legislatívne prostredie voči malovýrobcom.

Pridajte komentár