Číňania predstavili elektrického chrobáka. Právne oddelenie VW je v permanencii

11

Na prebiehajúcom autosalóne v Šanghaji vzbudil veľký rozruch nový elektrický model Ora Punk Cat. Pri pohľade naň pritom netreba príliš vysvetľovať prečo. Nápadne totiž pripomína ikonického „chrobáka“, t.j. Volkswagen Beetle. A to neostalo bez povšimnutia nemeckej značky.

Zdalo sa, že dni, kedy čínski výrobcovia áut zvykli kopírovať dizajn, či sa do značnej miery inšpirovať dizajnom vozidiel zavedených značiek, už máme za sebou. Nedávno predstavený elektromobil Ora Punk Cat od spoločnosti Great Wall Motors nám však pripomenul tieto časy.

Registrácia ochrannej známky na meno „e-Beetle“, ktorú minulý rok uskutočnil VW, naznačovala, že Nemci minimálne zvažujú reinkarnáciu svojej legendy do podoby elektromobilu. Čínska spoločnosť Great Wall Motors, ktorá je aj blízkym partnerom spoločnosti BMW, ich však „predbehla“ svojím zrejme koncepčným modelom ORA Punk Cat.

Ide totiž o elektromobil, ktorý nápadne pripomína pôvodný model Volkswagen Beetle (viď nasledujúce fotografie od CarNewsChina). Zaujímavé pritom je, že automobilka Great Wall nezverejnila technické parametre predstavenej novinky. Možno chcela len zistiť, ako na tento „koncept“ zareaguje svet a najmä Volkswagen.

No a vďaka Carscoops už vieme, že tento prípad už rieši právne oddelenie nemeckej automobilky. „Túto záležitosť kontrolujeme z hľadiska porušenia práv na úžitkové vzory alebo dizajn (spoločnosti) Volkswagen AG a vyhradzujeme si právo podniknúť nevyhnutné právne kroky,“ uviedol VW vo vyhlásení pre portál Carscoops.

Inšpiráciou bolo aj Porsche

A aby toho nebolo málo, Great Wall Motors predstavil aj ďalší elektrický model, ktorý sa takisto nechal inšpirovať známymi vozidlami, a to od značky Porsche. A tým je Ora Lightning Cat.

ora lightning cat

Zdroj: Great Wall Motors

V nedávnej minulosti sa objavili správy, že značka ORA sa chystá aj na európsky trh. Kopírovaním dizajnu známych európskych modelov si ale zrejme nezíska rešpekt Európanov. Na druhej strane, väčšina motoristov takéto záležitosti asi riešiť nebude a dôležitá bude pre nich najmä výhodnosť prípadnej ponuky.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínske elektromobily ORA sa majú chystať do EÚ. „Nahradia“ BMW i3?
Čínskeho „e-bestselleru“ v novej verzii Cabrio sa zrejme dočkáme aj v Európe
Čínske elektromobily nakopú niektorým tradičným automobilkám zadky, myslí si expert

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

11 komentárov

  1. Toho chrobáka by so si aj kúpil.
    Číňan to bude mať bez príplatku za mega konské VW na kapote. A o kvalite už Nemec hovoriť nemôže. Veď ani v Nemecku už auta neskladajú nemci…

    • Ale prejde a už im to aj pár krát prešlo.Npr BMW ich tiež zalovalo a najvyšší súd v Číne im neuznal žalobu lebo sa vraj auto vôbec nepodobalo na ich X 5tku pritom to bolo auto ako cez kopirák. Treba si uvedomiť že Čína má v prdeli čo chcú iné krajiny aj tak sa u nich vyrábajú všetky dôležité komponenty od mikro karty po najväčši reaktor.

  2. Je krásne vidieť vysokú konkurenciu a rast čínskych automobiliek nie len v technike a kvalite, ale hlavne v dizajne. Nie je sa čo čudovať, pracujú pre ne dizajnové esá zo západu a rastú aj výrazné talenty z Ázie. Odporný dizajn čínskych áut sa za krátku dobu zmenil na špičkový. Mám dojem, že Európa sa naopak dizajnovo zhoršila…

    • V Európe zaspali,nič nové nič odvážne a aj keď niečo vyprodukuju tak len ako štúdiu a nakoniec aj tak vyrobia ešte väčší hnus ako bol ten predošlý , hlavná vec že to je ECO. Okrem volva ktoré vlastnia Číňania je to hrôza a des.

  3. Konecne moderne auto co nema alien futuro design. Navrat ku classic designu vobec nie je zly napad. Naopak, tot je jedno z velmi malo modernych aut ktore by som nie len bolo ochotny akceptovat po svojom boku, ale ho aj vdacne privital.

Pridajte komentár