Čínska automobilka Great Wall Motor na mníchovskom autosalóne IAA Mobility 2021 oznámila, že chystá svoj vstup na starý kontinent. Prvými vozidlami, ktoré uvedie na európsky trh, budú kompaktný plne elektrický hatchback ORA Cat a veľké výkonné prémiové SUV WEY Coffee 01 s plug-in hybridným pohonom a elektrickým dojazdom až 150 km.
Great Wall Motor je ďalšou čínskou automobilkou, ktorá sa chystá do Európy. Neprekvapí pritom, že príde s elektrifikovanými modelmi. Tie prvé, WEY Coffee 01 a ORA Cat pritom prezentuje na aktuálne prebiehajúcom autosalóne IAA Mobility v Mníchove.
Pre väčšinu zaujímavejším modelom bude zrejme plne elektrický kompaktný hatchback ORA Cat. Vozidlo s rozmermi 4235 x 1825 x 1596 x 2 650 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor) sa zaradí do nižšej strednej triedy k modelom ako VW ID.3 či Nissan Leaf.
Model vyrástol na platforme L.E.M.O.N. určenej pre elektromobily, ktorú vyvinul materský koncern Great Wall Motor. Elektromotor poháňajúci prednú nápravu ponúka max. výkon 126 kW a krútiaci moment 250 Nm. Vďaka tomu ORA Cat zrýchli z 0 na 100 km/h za 8,5 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 160 km/h.
- Zdroj: Great Wall Motor
- Zdroj: Great Wall Motor
- Zdroj: Great Wall Motor
Kompaktný elektromobil bude dostupný so 63-kWh batériou, ktorá zabezpečí dojazd 400 km (WLTP). V ponuke by však mala byť aj verzia s kapacitne menšou batériou, a teda aj nižším dojazdom a cenovkou. V interiéri nájdeme „duálny“ displej s celkovou uhlopriečkou 20,5″. Vozidlo tiež ponúkne 4G konektivitu či pokročilých jazdných asistentov vďaka 5 mm vlnovému radaru, 12 ultrazvukovým radarom a 5 kamerám či systému Intel Mobileye.
- Zdroj: Great Wall Motor
- Zdroj: Great Wall Motor
Plug-in hybrid s obrovskou batériou
Aj keď plug-in hybridom sa už moc nevenujeme, ten od Great Wall Motor si zaslúži pozornosť najmä vďaka na tento druh vozidla netypicky veľkej batérií po kapacitnej stránke. Veď akumulátor modelu WEY Coffee 01 ponúka až 41,8 kWh a má zabezpečiť elektrický dojazd 150 km (WLTP).
Zaujímavý je aj výkon tohto plug-in hybridného SUV vyššej strednej triedy s rozmermi 4 870 x 1 960 x 1 690 x 2 910 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor) a pohonom oboch náprav, a to 350 kW. Krútiaci moment pritom dosahuje úctyhodnú hodnotu 847 Nm. Výsledkom je zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5 s a maximálna rýchlosť 235 km/h.
- Zdroj: Great Wall Motor
- Zdroj: Great Wall Motor
Oba modely budú dostupné na objednávku od konca tohto roku a dodané prvým zákazníkom v prvom polroku 2022. Nemecko bude pritom prvým trhom, kde sa objaví model WEY Coffee 01. Ďalšie súvisiace informácie, vrátane ďalších trhov, cien či predajného a servisného ekosystému, prezradí Great Wall Motor neskôr.
Zdroj: Great Wall Motor
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Do Európy smeruje aj čínsky elektromobil Xpeng P7 s dojazdom 530 km
Priemerná cena elektromobilu klesla v Číne na polovicu, v Európe naopak značne stúpla
Číňania predstavili elektrického chrobáka. Právne oddelenie VW je v permanencii
7 komentárov
Správy o automobilkách z východu, chystajúcich sa na „trhy starého kontinentu“ vytvárajú pocity, že tu za chvíľu nebude kam stupiť, aby sme nezakopli o BEV z dovozu …. Bude to dobré? … bude to zlé?!
no ty uz si stupil davno…
V iných segmentoch priemyslu máme v domácnostiach haldy iných čínskych výrobkov, tak prečo nie zrovna autá? Ja mám doma čističku vzduchu Mi, manželka telefón Mi, ja iný čínsky, chladničku od inej značky, ale z Číny, televízor podobne.
Bohužiaľ zase predný pohon, ktorý degraduje inak skvelé auto za výbornú cenu. Aby som nezabudol, cena nie je výborná v EU, ale v Číne. Pretože na čo by podliezali naše vysoké ceny, keď sa tu tak krásne ryžuje na zákazníkoch. A európske automobilky nebudú vedieť asi desaťročie vyrábať vo veľkom LFP batérie.
Asi sa začne s cenami niečo diať, až keď sa v EU budú medzi sebou biť o trh samotné čínske automobilky.
Mimochodom na Autocar je správa Lynk&Co and Nio: Chinese newcomers shine in Euro NCAP tests. Potvrdené, Číňania už hrajú prvú ligu v bezpečnosti…
A ešte k cenám. ORA Cat stojí v Číne zhruba od 13.185 €, v EU sa odhaduje štartovacia cena na 30 000€. A bude sa dať k nám doviezť z Nemecka.
Kto si počká, ten sa dočká, aj na nižšie ceny e-áut. Len mi je ľúto našej planéty a zdravotných problémov ľudstva. Nenažranosť EÚ automobiliek nemá hraníc. Na nejakej planéte im nezáleží. Keď tie ceny idú stlačiť v Číne, prečo to nejde tu v týchto končinách? A nechajte si tie intelektuálne drísty o bezpečnosti eaut v EÚ. Už tomu neveria ani malé deti. Aj predajcovia vám na rovinu povedia, že eautá sú príliš drahé.
Ja osobne preferujem celkové zníženie hmotnosti, nasledované samozrejme aj znížením pasívnej bezpečnosti. Na oplátku však žiadam plošné zvýšenie aktívnej bezpečnosti, ktorá takmer nepridáva hmotnosť.
Inak povedané, vodiči v ťažkých a výkonných vozidlách bez AI asistentov sú extrémne nebezpeční. Dokiaľ budú takéto obludy na cestách, aj ja sa musím brániť pasívnymi prostriedkami. V praxi to znamená kúpiť podľa finančných možností ťažké a veľké auto.
Ďakujem za inšpiráciu. Dalo by sa to riešiť aj inak. Škoda, že v princípe by išlo o štátne nariadenia.