Čínska automobilka Great Wall Motors, ktorá pôsobí aj v Európe, uvádza na domáci trh elektromobil ORA Ballet Cat, ktorý nápadne pripomína pôvodný model VW Beetle, alias „chrobák“. Má ísť pritom o „najženskejšie“ auto v histórii automobilizmu. A tento model nie je kontroverzný len kvôli dizajnu.
Keď koncern Great Wall Motors v apríli minulého roka predstavil koncept menom ORA Punk Cat, jeho dizajn začalo riešiť aj právne oddelenie Volkswagenu. Nemecká spoločnosť pritom uviedla: „Túto záležitosť kontrolujeme z hľadiska porušenia práv na úžitkové vzory alebo dizajn (spoločnosti) Volkswagen AG a vyhradzujeme si právo podniknúť nevyhnutné právne kroky.“
No a aktuálne prichádza na čínsky trh mierne pozmenený model, ktorý sa dočkal aj zmeny mena na ORA Ballet Cat, informuje CnEVpost. Napriek tomu niet pochýb o tom, čo bolo jeho dizajnovou inšpiráciou.
„Najženskejšie auto“
V prípade elektromobilu ORA Ballet Cat je ďalšou zaujímavosťou to, že bol navrhnutý najmä pre ženy. Výrobca pritom uvádza, že ide o najprívetivejší automobil pre ženy, aký bol kedy navrhnutý. A to aj vďaka viacerým špecifickým režimom.
„Režim bohyne“ má zvýšiť komfort jazdy tým, že zníži citlivosť riadenia aj akcelerátora a urobí rekuperáciu plynulejšou. „Detský režim“ má zas pomôcť matkám tým, že automaticky prehráva detské piesne a monitoruje bezpečnosť detí v rámci zadného radu sedadiel.
Web CarNewsChina dodáva, že ORA Ballet Cat ponúka aj „režim ženskej jazdy“ či „režim teplého muža“, ktoré môžu pôsobiť urážlivo. Prvý menovaný mód zapne tempomat a nastaví udržiavanie väčšieho odstupu od vozidiel, ako je bežné. Jeho súčasťou je tiež selfie kamera.
Druhý spomínaný režim má znížiť nepohodlie v čase, keď žena menštruuje. A to tým, že umožňuje zapnúť vyhrievanie sedačiek, keď je zapnutá klimatizácia. Vyhrievanie spodnej časti chrbta má pritom zmierniť bolesti počas menštruácie.
Známe špecifikácie
A samozrejme nemôžeme opomenúť ani známe špecifikácie elektromobilu ORA Ballet Cat:
- Rozmery: 4 401 x 1 867 x 1 633 x 2 750 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor)
- Výkon: 126 kW (pohon prednej nápravy)
- Maximálna rýchlosť: 155 km/h
- Kapacita LFP batérie: 49,9 a 60,5 kWh
- Dojazd: 401 a 500 km (CLTC)
- Cena: 193 000 až 223 000 RMB (cca 28 600 až 33 000 €)
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Do Európy mieria ďalšie čínske e-autá. Aj kompaktný elektro-hatchback ORA Cat
Evergrande ponúka doživotnú záruku na svoj prvý elektromobil so zaujímavou cenou
Čínske HiPhi predstavilo svoj druhý „hi-tech“ elektromobil s cenou až 128 000 €
3 komentáre
Keď ich to baví! …..
Nuz tak skopirovali to a co? VW to kludne mohol zacat znovu vyrabat v takomto retro originale, ak sa im zda, ze to ma stale uspech. Mimochodom, ani nechcem vediet, kolko by si za to nemci pytali, to by bolo celkom isto od 40k hore a to len za dizajn, ktory uz raz nakreslili.
Popravde, jedine co vw zaujima nie je fakt, ze sa ich auto skopirovalo (mimochodom, oni si ho i tak sami nedizajnovali), ale vidina lacneho zisku na medzinarodnom sude.
Navyse ich serie, ze to dokazu ti cinanci vyrobit tak lacno a este na tom spravit zisk.
Kdy se tohle auto KONECNE zacne prodavat v Evrope???