Po vzore svojej koncernovej dvojičky Citroen Ami dostáva aj elektromobil Opel Rocks-e úžitkovú verziu vhodnú na mestské doručovanie, ktorá nesie meno Opel Rocks-e Kargo.
Opel Rocks-e je 2-miestne vozidlo, resp. „štvorkolka“, ktorú je možné riadiť aj bez vodičského oprávnenia. Podmienkou je dosiahnutie určitej vekovej hranice (u nás by to malo byť 15 rokov). A nová verzia Kargo s rovnakými rozmermi ako v prípade osobnej verzie, t.j. 2,41 x 1,39 x 1,52 m (dĺžka x šírka x výška) a priemerom otáčania 7,2 m prišla o sedadlo spolujazdca, čím sa zväčšil objem prepravného priestoru na 400 l.
Podľa výrobcu je novinka s užitočným zaťažením 140 kg vhodná na rozvoz tovaru, ako sú balíky, pizza či lieky, najmä v mestských oblastiach. Vozidlo je totiž limitované dojazdom 75 km (WLTP1), ktorý zabezpečuje batéria s kapacitou 5,5 kWh. Tú je možné z domácej zásuvky nabiť prostredníctvom kábla zabudovaného do dverí cca za 4 hod.
- Zdroj: Opel
- Zdroj: Opel
No a s maximálnou rýchlosťou obmedzenou na 45 km/h nie je vozidlo vhodné ani na okresné cesty. Jeho elektromotor má pritom kontinuálny výkon 6 kW a maximálny výkon 9 kW.
Špeciálny úložný priestor
Čo sa týka rozdielov modelu Opel Rocks-e Kargo oproti osobnej verzii, tie samozrejme nájdeme v interiéri vozidla. Vnútorný priestor je totiž prispôsobený preprave tovaru s dĺžkou do 1,2 metra. Namiesto sedadla vodiča sa v ňom nachádza úložný box s odnímateľným krytom. Prístup k boxu je zabezpečený zo sedadla vodiča alebo dverí zo „strany spolujazdca“.
- Zdroj: Opel
- Zdroj: Opel
Opel tiež uvádza, že súčasťou štandardnej výbavy sú okrem iného LED svetlomety, LED smerovky či panoramatická sklenená strecha.
Opel Rocks-e Kargo príde na trh tento rok. Ako prví sa dočkajú zákazníci z Nemecka a Holandska. Ceny zatiaľ nepoznáme, výrobca však sľubuje, že ich zverejní čoskoro. Pre získanie predstavy uvádzame, že osobná 2-miestna verzia stojí v Nemecku od 7 990 €.
Zdroj: Opel
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Opel avizuje elektromobily s dojazdom až 800 km a najrýchlejším nabíjaním v triede.
Mestský mini-elektromobil Citroen Ami bol predstavený v „offroad“ verzii
„Lacný“ čínsky elektro-hit od Wulingu má novú verziu s dojazdom až 280 km (CLTC)
3 komentáre
to sú sračky…..Putler sa musí smiať ,ako mu pôjdu stále kšefty z ropy……
Bohužiaľ je to tak. Ešte k tomu dodávam, že Čína momentálne produkuje už 50% svetovej produkcie BEV+PHEV.
EU je v obrovských problémoch s BEV. A to v zabezpečení celého výrobného reťazca. Ešte chvíľu budeme žiť z minulosti, pred nevyhnutným pádom z dôvodu straty technického myslenia…
Už dlhšie tvrdím, že takéto „hadraplány“ nemajú dnes u nás prakticky žiadnu budúcnosť, a stále sa nájdu takí, čo si nie a nedajú povedať !!!! …. 🙂