Maličký elektromobil Opel Rocks-e s cenou od 7 990 € dostal úžitkovú verziu Kargo

3

Po vzore svojej koncernovej dvojičky Citroen Ami dostáva aj elektromobil Opel Rocks-e úžitkovú verziu vhodnú na mestské doručovanie, ktorá nesie meno Opel Rocks-e Kargo.

Opel Rocks-e je 2-miestne vozidlo, resp. „štvorkolka“, ktorú je možné riadiť aj bez vodičského oprávnenia.  Podmienkou je dosiahnutie určitej vekovej hranice (u nás by to malo byť 15 rokov). A nová verzia Kargo s rovnakými rozmermi ako v prípade osobnej verzie, t.j. 2,41 x 1,39 x 1,52 m (dĺžka x šírka x výška) a priemerom otáčania 7,2 m prišla o sedadlo spolujazdca, čím sa zväčšil objem prepravného priestoru na 400 l.

Podľa výrobcu je novinka s užitočným zaťažením 140 kg vhodná na rozvoz tovaru, ako sú balíky, pizza či lieky, najmä v mestských oblastiach. Vozidlo je totiž limitované dojazdom 75 km (WLTP1), ktorý zabezpečuje batéria s kapacitou 5,5 kWh. Tú je možné z domácej zásuvky nabiť prostredníctvom kábla zabudovaného do dverí cca za 4 hod.

No a s maximálnou rýchlosťou obmedzenou na 45 km/h nie je vozidlo vhodné ani na okresné cesty. Jeho elektromotor má pritom kontinuálny výkon 6 kW a maximálny výkon 9 kW.

Špeciálny úložný priestor

Čo sa týka rozdielov modelu Opel Rocks-e Kargo oproti osobnej verzii, tie samozrejme nájdeme v interiéri vozidla. Vnútorný priestor je totiž prispôsobený preprave tovaru s dĺžkou do 1,2 metra. Namiesto sedadla vodiča sa v ňom nachádza úložný box s odnímateľným krytom. Prístup k boxu je zabezpečený zo sedadla vodiča alebo dverí zo „strany spolujazdca“.

Opel tiež uvádza, že súčasťou štandardnej výbavy sú okrem iného LED svetlomety, LED smerovky či panoramatická sklenená strecha.

Opel Rocks-e Kargo príde na trh tento rok. Ako prví sa dočkajú zákazníci z Nemecka a Holandska. Ceny zatiaľ nepoznáme, výrobca však sľubuje, že ich zverejní čoskoro. Pre získanie predstavy uvádzame, že osobná 2-miestna verzia stojí v Nemecku od 7 990 €.

Zdroj: Opel

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Opel avizuje elektromobily s dojazdom až 800 km a najrýchlejším nabíjaním v triede.
Mestský mini-elektromobil Citroen Ami bol predstavený v „offroad“ verzii
„Lacný“ čínsky elektro-hit od Wulingu má novú verziu s dojazdom až 280 km (CLTC)

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

    • Bohužiaľ je to tak. Ešte k tomu dodávam, že Čína momentálne produkuje už 50% svetovej produkcie BEV+PHEV.
      EU je v obrovských problémoch s BEV. A to v zabezpečení celého výrobného reťazca. Ešte chvíľu budeme žiť z minulosti, pred nevyhnutným pádom z dôvodu straty technického myslenia…

  1. Už dlhšie tvrdím, že takéto „hadraplány“ nemajú dnes u nás prakticky žiadnu budúcnosť, a stále sa nájdu takí, čo si nie a nedajú povedať !!!! …. 🙂

Pridajte komentár