Mestské elektrické vozidlo Opel Rocks-e je už možné objednať v rámci prvého trhu. Spoznali sme pritom cenovky všetkých troch variantov. Na nemeckom trhu vyjde drahšie ako koncernová dvojička Citroen Ami vo Francúzsku.
Nemecká automobilka pri predstavení modelu Rocks-e uviedla, že ide o ich prvé vozidlo „SUM“ (Sustainable Urban Mobility – udržateľná mestská mobilita), ktoré je odpoveďou na súčasné požiadavky na mobilitu (elektrický pohon + ochrana pred vetrom a dažďom).
Opel Rocks-e je 2-miestny mestský elektromobil, ktorý je možné riadiť aj bez vodičského oprávnenia. Podmienkou je dosiahnutie určitej vekovej hranice – u nás by malo stačiť dovŕšenie 15. roku života. Rozmermi 2,41 x 1,39 x 1,52 m (dĺžka x šírka x výška) a priemerom otáčania 7,2 m sa určite hodí do mestských reálií. Napriek malým rozmerom sa doň majú zmestiť aj osoby vyššie ako 190 cm. Od batožinového priestoru však nemožno očakávať zázraky, keďže ten má objem 63 l.
Novinka od značky Opel je pomerne ľahká (471 kg), pričom batéria vozidlo príliš nezaťažuje, nakoľko má kapacitu len 5,5 kWh. Tá má zabezpečiť dojazd 75 km „podľa cyklu WLTP“, jeho certifikácia však musela prebiehať inak ako pri „dospelých“ osobných elektromobiloch, keďže maximálna rýchlosť tejto elektrickej „štvorkolky“ je len 45 km/h.
- Zdroj: Opel
- Zdroj: Opel
Výhodou malej batérie je, že sa pomerne rýchlo dokáže nabiť aj z bežnej domácej zásuvky, a to za 3,5 hod. Dodávaný nabíjací kábel je integrovaný v rámci vozidla, pričom sa vyťahuje z dverí spolujazdca. Opel nám ani v rámci dnešnej tlačovej správy neprezradil výkon modelu Rocks-e, na základe modelu Citroen Ami sa však dá predpokladať hodnota 6 kW.
Prvé cenovky
Spoznali sme ale prvé cenovky, ktoré sa vzťahujú k domácemu nemeckému trhu. Základná verzia stojí 7 990 €, čo je o 1 090 € viac ako v prípade ceny koncernovej dvojičky Citroen Ami v štandarde na francúzskom trhu. Ani v rámci jednej spomínanej cenovky pritom nie sú zahrnuté miestne dotácie.
Ďalšie varianty modelu Opel Rocks-e, „Klub“ a TeKno, ktoré sa líšia len dizajnovými prvkami a držiakom na smartfón, stoja zhodne 8 790 €. V prípade podobne orientovaných variantov modelu Citroen Ami je to 7 300 až 8 260 €. Opel tiež sľubuje, že mesačné náklady na lízing budú podobné ako pri cestovaní mestskou hromadnou dopravou v Nemecku. Spustenie dodávok je naplánované na koniec tohto roka.
- Zdroj: Opel
- Zdroj: Opel
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Španieli predstavili mestský elektromobil s cenou od 7 500 € a vymeniteľnými batériami
Najmenší a najlacnejší úžitkový elektromobil z Európy: Citroen Ami dostal verziu Cargo
Lacný čínsky elektro-bestseller (od 3 900 €) dostal nápadne podobného konkurenta
4 komentáre
Tak toto je ten pokrok v elektromobilite.. .
Hurá na nákupy v akcii.
Ak sa bude toto vozítko s „vytreštenými očami“ a 45 km/hod. na tachometri pohybovať po meste, tak to bude „tragédia“! Všetci ho budú obiehať, a tak budú vznikať nebezpečné situácie ……
4/ kolesove V
vozidla s max rychlostou do 45 km jazdia v Rakusku po beznych cestach a ziadne problemy to nesposobuje. Vidno hlavne na vidieku, pouzivaju ich na rozvoz, alebo ich maju starsi ludia.