Opel zrejme chystá ďalšie 2 nové plne elektrické modely – malé mestské vozidlo a športovo ladený crossover. Naznačil ich pritom samotných šéf nemeckej značky.
Šéf automobilky Opel, Michael Lohscheller, pre časopis Auto Motor und Sport uviedol, že chce prinavrátiť značke športové modely. „Mobilita musí byť zábava, musí sa páčiť srdcu, nielen mozgu. O to viac to platí pre elektromobilitu,“ dodal.
Podľa Auto Motor und Sport by mohol budúci športový elektromobil niesť meno Monza, ktoré v rokoch 1978 až 1986 patrilo športovému kupé nemeckej značky. Opel pritom v roku 2013 pod týmto názvom predstavil veľmi zaujímavú štúdiu.
Nový Opel Monza by sa mal zaradiť nad model Insignia, pričom Auto Motor und Sport naznačuje, že bude mať plne elektrický pohon. Nemecká publikácia sa tiež dozvedela, že pôjde o 4,9-metrový model, ktorý vyrastie na novej koncernovej platforme eVMP (Electric Vehicle Modular Platform).
Táto platforma umožní integráciu pohonných jednotiek s výkonom do 250 kW a batérií s kapacitou 60 až 100 kWh, ktoré majú zabezpečiť elektromobilom značiek Peugeot, Citroen, DS a Opel dojazd 400 až 650 km (WLTP). Má však umožniť aj výrobu „hybridných derivátov“.
Výkon modelu Monza by ale mohol byť údajne až 400 konských síl, čo je 298 kW. Na vozidlo si však budeme musieť počkať poriadne dlho. Na trh by sa totiž malo dostať až v roku 2024.
Mestský elektromobil má prísť skôr
O 2 roky skôr by mal prísť zrejme podstatne masovejší elektromobil zo stajne Opel, naznačuje Lohscheller. A to malý elektromobil, ktorý má byť zameraný predovšetkým na zákazníkov z metropolitných oblastí. Šéf automobilky Opel pritom očakáva veľký dopyt po tomto modeli.
Zdroj: Auto Motor und Sport via Ecomento
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrický crossover Opel Mokka-e dostal prvé cenníky
Opel porovnal náklady na elektrickú, naftovú a benzínovú Corsu
Škoda chce nový malý elektromobil. Rozhodne sa onedlho
3 komentáre
Šéf automobilky očakáva veľký dopyt…
Dopyt ale určuje trh. Takže – máš to v rukách, šéfe.
Ja ti nemám čo radiť, ale ak to zabiješ cenou, na veľký dopyt môžeš zabudnúť.
Ale ak trochu pohneš rozumom a budeš to napríklad predávať bez baterky, ktorú dáš do prenájmu, ľudia ti za tento model „ruky odtrhnú“.
Všimni si predaje Renault Zoe.
A všimni si, ako prudko rastie trhová hodnota startupu NIO.
Budem sa opakovať, ale dopyt určuje trh, šéfe…
Ako to je vlastne so značkou OPEL???Veď pred nedávnom bolo písané,že ju pohltila Francúzka automobilka Peugeot???Aká je skutočnosť???Sú to Nemci alebo Francúzi!!Kto vlastní OPLA???
A čo znamená, že „pohltila“? Proste ju kúpila PSA, kam patrí aj Peugeot. Čo je na tom nejasné?
Aj švédsku automobilku VOLVO kúpila čínska spoločnosť GEELY a VOLVO je teraz jej dcérskou spoločnosťou.
Automobilky OPEL, VOLVO a desiatky ďalších normálne fungujú, vyrábajú. Akurát zmenili majiteľa.
No a?