Zaskočený Opel: Elektromobil Mokka-e je pre rok 2021 vypredaný

7

Opel je ďalšou automobilkou, ktorá podľa vlastných slov zostala zaskočená dopytom po svojom elektrickom modeli. V prípade nemeckej značky, ktorá patri pod koncern PSA, sa to týka elektrického crossoveru Opel Mokka-e. Ten pritom ešte ani nestihol doraziť na prvé trhy.

Subkompaktný crossover Opel Mokka-e, ktorý sa zaradí do rozrastajúceho sa „elektrického“ segmentu B, bol predstavený v júni. Objednávky na prvých trhoch boli spustené cca pred 10 týždňami. A teraz Opel magazínu Edison prezradil, že ich elektrická novinka je pre rok 2021 vypredaná, informuje Ecomento.

Magazín dodal, že výrobca je tým „úplne prekvapený“. Väčšina objednávok pochádza z Nemecka. Ale veľký záujem je aj z iných krajín, čo je pravdepodobne príčinou toho, že Opel zostal zaskočený.

Opel zrejme podcenil možný dopyt

Nemecká značka neprezradila, akú produkčnú kapacitu vyhradila v rámci roku 2021 pre svoju novinku. Podľa magazínu Edison Opel očakával „vysoký 4-ciferný počet predaných vozidiel“ v budúcom roku. Ak tomu prispôsobil produkčnú kapacitu, znamenalo by to, že má v pláne vyrobiť menej ako 10 000 kusov. A to sa inak ako podcenením súčasnej situácie na trhu asi nedá nazvať.

Podľa Edisonu jeden z manažérov automobilky Opel naznačil, že hľadajú riešenia, ako výrobnú kapacitu zvýšiť. Tak sme zvedaví. Ak by sa situácia nezmenila, mohlo by to znamenať, že menšie trhy z „druhej vlny“, ako SR, by sa budúci rok nedočkali tohto modelu, ktorý dorazí k prvým zákazníkom začiatkom roka 2021.

Alternatívou však môžu byť viaceré koncernové modely od PSA. Opel Mokka-e je totiž postavený na rovnakom technickom základe ako elektrické SUV/crossovery Peugeot e-2008, Citroen e-C4 (ešte nie je na trhu) a DS 3 Crossback E-Tense či hatchbacky Opel Corsa-e a Peugeot e-208.

To znamená, že disponuje výkonom 100 kW, krútiacim momentom 260 Nm, batériou s kapacitou 50 kWh či podporou rýchlonabíjania výkonom 100 kW (nabitie z 0 na 80 % za 30 min). Dojazd modelu Opel Mokka-e je pritom 324 km (WLTP).

Jeho cena sa na nemeckom trhu pohybuje v rozmedzí 32 990 € až 41 220 €. Dúfame pritom, že ceny na iných „nedotovaných“ trhoch budú aspoň o niečo nižšie, keďže automobilky častokrát pri cenotvorbe zohľadňujú aj miestne dotácie. A tie nemecké dosahujú výšku až 9 000 €.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Opel naznačil mestský elektromobil a športový elektro-crossover
Opel porovnal náklady na elektrickú, naftovú a benzínovú Corsu
Elektromobil Wuling s cenou od 3 600 € láme predajné rekordy

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Lenže tieto dinodaurie automobilky túto situáciu pochopia ako signál na zdraženie EV.. Takže dúfam, že niekto iný už čoskoro príde s veľkým počtom aj dobrou cenou pod 18k.
    Lebo z tohto ich emisneho špekulovania ma už boli hlava. A volám o novinársku odvahu konečne to všetko zverejniť ako škandál všetkých týchto dohodnutých automobiliek.

    • Máš síce pravdu, Lubo, ale novinárska odvaha nič nerieši. A to podľa známeho – psi brešú a karavána ide ďalej.
      Každý sa správa trhovo. Opel prišiel s elektroautom za 33 až 41 k s dojazdom 324 km a je vypredaný rok dopredu. Prečo by mal mať „dobrú cenu pod 18 k“?
      Nissan Leaf lámal predajné rekordy a stále zvyšoval cenu. Nie je to zlé auto, ale dnes je už dávno technicky prekonané a musel ísť s cenou dole (predáva za cenu od 29 990 – viď nedávno zverejnený článok https://www.teslamagazin.sk/nissan-leaf-cena-zlava-slovensko).
      Takže musia prísť autá z Číny alebo aj ďalší producenti a ten „trh“ cenovo rozbijú. Chce to len čas. (Vieš, rôzne konzorciá a kartely nikdy, opakujem nikdy nemali za cieľ všeobecné blaho!)
      Aj mne je z toho zle od žalúdka, a čo môžem robiť?
      A ešte jeden dovetok. Aj Tesla sa správa trhovo. Vedela, že nemôže donekonečna chrliť modely S a X a musela prísť s modelom 3 (následne Y) za cca polovičnú cenu. A už Elon Musk premýšľa, že musia prísť s autom za cca 25 k.
      OK?

  2. Prvé lode s novou generáciou EV z Číny sú v EÚ. Kvalita a spoľahlivosť oproti 10r dozadu produkovaných ICE je výrazne lepšia. Najväčšie problémy mali s prevodovkou a motorom. To čo ľudia najviac videli/cítili boli smradľavé škaredé plasty. Uvedené sa výrazne zmenilo a sú tu naopak batérie, elektrické motory a ICT kde sú dobrí, alebo rovno excelujú. Kľúčová je vysoká úroveň konkurencie a množstvo relatívne samostatných automobiliek na Čínskom trhu. Bude ešte zaujímavé sledovať stávku Číny na LFP batérie a rýchle adoptovanie CTP. To môže znamenať pomerne úspešné obsadenie ÉU trhu s EV v cene do 20k € už v horizonte do 2025.

  3. Horizont 2025 je presne to čo všetky velké automobilky potrebujú.Oni sa totiž hlavne musia postupne zbaviť spalovacích áut !Postupne ich dostať z výrobných liniek,zmeniť celú štruktúru výroby a potom sa začne aj znižovať cena elektroaut.Preto teraz sú nekonečné výhovorky a problémy!Predsa tie narobené spalovacie autá nevyhodia do šrotu,to proste nejde!Z ich strany je to pochopitelné.A kto chce silou mocou elektroauto dnes,nech si priplatí!! Prakticky pre elektroautá za 30—40 tisíc je v skutočnosti obrovská klientela aj v samotnej Európe,kedže len na malom Slovensku je už teraz cez 200 Tesiel a tie sú ešte vo vyššej cenovej hladine.Radový zamestnanci automobiliek a im podobná klientela si jednoducho tých 5–rokov musia počkať.Alebo že by pomohli detko s babkou??

Pridajte komentár