Opel je ďalšou automobilkou, ktorá podľa vlastných slov zostala zaskočená dopytom po svojom elektrickom modeli. V prípade nemeckej značky, ktorá patri pod koncern PSA, sa to týka elektrického crossoveru Opel Mokka-e. Ten pritom ešte ani nestihol doraziť na prvé trhy.
Subkompaktný crossover Opel Mokka-e, ktorý sa zaradí do rozrastajúceho sa „elektrického“ segmentu B, bol predstavený v júni. Objednávky na prvých trhoch boli spustené cca pred 10 týždňami. A teraz Opel magazínu Edison prezradil, že ich elektrická novinka je pre rok 2021 vypredaná, informuje Ecomento.
Magazín dodal, že výrobca je tým „úplne prekvapený“. Väčšina objednávok pochádza z Nemecka. Ale veľký záujem je aj z iných krajín, čo je pravdepodobne príčinou toho, že Opel zostal zaskočený.
Opel zrejme podcenil možný dopyt
Nemecká značka neprezradila, akú produkčnú kapacitu vyhradila v rámci roku 2021 pre svoju novinku. Podľa magazínu Edison Opel očakával „vysoký 4-ciferný počet predaných vozidiel“ v budúcom roku. Ak tomu prispôsobil produkčnú kapacitu, znamenalo by to, že má v pláne vyrobiť menej ako 10 000 kusov. A to sa inak ako podcenením súčasnej situácie na trhu asi nedá nazvať.
Podľa Edisonu jeden z manažérov automobilky Opel naznačil, že hľadajú riešenia, ako výrobnú kapacitu zvýšiť. Tak sme zvedaví. Ak by sa situácia nezmenila, mohlo by to znamenať, že menšie trhy z „druhej vlny“, ako SR, by sa budúci rok nedočkali tohto modelu, ktorý dorazí k prvým zákazníkom začiatkom roka 2021.
Alternatívou však môžu byť viaceré koncernové modely od PSA. Opel Mokka-e je totiž postavený na rovnakom technickom základe ako elektrické SUV/crossovery Peugeot e-2008, Citroen e-C4 (ešte nie je na trhu) a DS 3 Crossback E-Tense či hatchbacky Opel Corsa-e a Peugeot e-208.
To znamená, že disponuje výkonom 100 kW, krútiacim momentom 260 Nm, batériou s kapacitou 50 kWh či podporou rýchlonabíjania výkonom 100 kW (nabitie z 0 na 80 % za 30 min). Dojazd modelu Opel Mokka-e je pritom 324 km (WLTP).
Jeho cena sa na nemeckom trhu pohybuje v rozmedzí 32 990 € až 41 220 €. Dúfame pritom, že ceny na iných „nedotovaných“ trhoch budú aspoň o niečo nižšie, keďže automobilky častokrát pri cenotvorbe zohľadňujú aj miestne dotácie. A tie nemecké dosahujú výšku až 9 000 €.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Opel naznačil mestský elektromobil a športový elektro-crossover
Opel porovnal náklady na elektrickú, naftovú a benzínovú Corsu
Elektromobil Wuling s cenou od 3 600 € láme predajné rekordy
7 komentárov
Lenže tieto dinodaurie automobilky túto situáciu pochopia ako signál na zdraženie EV.. Takže dúfam, že niekto iný už čoskoro príde s veľkým počtom aj dobrou cenou pod 18k.
Lebo z tohto ich emisneho špekulovania ma už boli hlava. A volám o novinársku odvahu konečne to všetko zverejniť ako škandál všetkých týchto dohodnutých automobiliek.
Máš síce pravdu, Lubo, ale novinárska odvaha nič nerieši. A to podľa známeho – psi brešú a karavána ide ďalej.
Každý sa správa trhovo. Opel prišiel s elektroautom za 33 až 41 k s dojazdom 324 km a je vypredaný rok dopredu. Prečo by mal mať „dobrú cenu pod 18 k“?
Nissan Leaf lámal predajné rekordy a stále zvyšoval cenu. Nie je to zlé auto, ale dnes je už dávno technicky prekonané a musel ísť s cenou dole (predáva za cenu od 29 990 – viď nedávno zverejnený článok https://www.teslamagazin.sk/nissan-leaf-cena-zlava-slovensko).
Takže musia prísť autá z Číny alebo aj ďalší producenti a ten „trh“ cenovo rozbijú. Chce to len čas. (Vieš, rôzne konzorciá a kartely nikdy, opakujem nikdy nemali za cieľ všeobecné blaho!)
Aj mne je z toho zle od žalúdka, a čo môžem robiť?
A ešte jeden dovetok. Aj Tesla sa správa trhovo. Vedela, že nemôže donekonečna chrliť modely S a X a musela prísť s modelom 3 (následne Y) za cca polovičnú cenu. A už Elon Musk premýšľa, že musia prísť s autom za cca 25 k.
OK?
Prvé lode s novou generáciou EV z Číny sú v EÚ. Kvalita a spoľahlivosť oproti 10r dozadu produkovaných ICE je výrazne lepšia. Najväčšie problémy mali s prevodovkou a motorom. To čo ľudia najviac videli/cítili boli smradľavé škaredé plasty. Uvedené sa výrazne zmenilo a sú tu naopak batérie, elektrické motory a ICT kde sú dobrí, alebo rovno excelujú. Kľúčová je vysoká úroveň konkurencie a množstvo relatívne samostatných automobiliek na Čínskom trhu. Bude ešte zaujímavé sledovať stávku Číny na LFP batérie a rýchle adoptovanie CTP. To môže znamenať pomerne úspešné obsadenie ÉU trhu s EV v cene do 20k € už v horizonte do 2025.
Chce sa mi zvracať ak počujem ako môže ten francúzsky šrot nahradiť Opel keď je na rovnakej platforme. Škoda firmy GM.
Horizont 2025 je presne to čo všetky velké automobilky potrebujú.Oni sa totiž hlavne musia postupne zbaviť spalovacích áut !Postupne ich dostať z výrobných liniek,zmeniť celú štruktúru výroby a potom sa začne aj znižovať cena elektroaut.Preto teraz sú nekonečné výhovorky a problémy!Predsa tie narobené spalovacie autá nevyhodia do šrotu,to proste nejde!Z ich strany je to pochopitelné.A kto chce silou mocou elektroauto dnes,nech si priplatí!! Prakticky pre elektroautá za 30—40 tisíc je v skutočnosti obrovská klientela aj v samotnej Európe,kedže len na malom Slovensku je už teraz cez 200 Tesiel a tie sú ešte vo vyššej cenovej hladine.Radový zamestnanci automobiliek a im podobná klientela si jednoducho tých 5–rokov musia počkať.Alebo že by pomohli detko s babkou??
deDko
😀