Opel chce „donútiť“ svojich dílerov, aby predávali elektrické autá

6

Automobilka Opel vraj plánuje zaviesť kvóty pre predaj svojich elektrických a plug-in hybridných modelov. Združenie predajcov sa búri.

Predajcovia sú nepripravení

Viacero prieskumov ukázalo, že predajcovia automobilov nie sú vo všeobecnosti pripravení na predaj elektromobilov či iných elektrifikovaných vozidiel. Nemajú pritom potrebné znalosti ohľadom ponúkaných modelov, a tak nevidia odpovedať na otázky záujemcov.

Taktiež sa ukázalo, že viacerí obchodníci sa snažili presvedčiť záujemcov o elektromobily, aby si kúpili spaľovacie vozidlo. Na podobné praktiky pritom poukazuje aj video, ktorého hlavným hrdinom je Arnold Schwarzenegger. Ten v ňom stelesňuje predajcu, ktorý odhovára potenciálnych zákazníkov od kúpy elektrického auta.

Mesačné kvóty

No a niečomu podobnému sa chce zrejme vyhnúť automobilka Opel. Podľa portálu Autohaus (via Ecomento) totiž plánuje zaviesť nariadenie, ktoré má motivovať či prinútiť dílerov svojich vozidiel, aby sa zamerali aj na predaj elektrifikovaných modelov.

Každý z nich by mal mať povinnosť predať aspoň 8 % elektrických a plug-in hybridných automobilov. Spočiatku to má zahŕňať 3 % podiel elektromobilu Opel Corsa-e a 5 % podiel plug-in hybridu Opel Grandland Hybrid4. Ak díler nesplní tieto kvóty, nedostane bonusy.

Združenie predajcov sa vraj búri

Toto plánované opatrenie má kritizovať združenie predajcov VDOH. Podľa nich je plnenie spomínaných kvót nereálne. A to z dôvodu údajného nedostatku dopytu po elektrických automobiloch. Nuž, združenie bude zrejme prekvapené. Veď záujem o e-autá neustále narastá, pričom v prípade dobrých elektromobilov zvykne dopyt prevyšovať ponuku.

A veľký záujem je dokonca aj o elektromobily, ktoré ešte ani neboli predstavené. Svedčí o tom napríklad interes vyjadrený v podobe pred-objednávok na viacero chystaných modelov (s nutnosťou zaplatenia nemalého rezervačného poplatku).

Opel Corsa-e sa zatiaľ, na základe zverejnených špecifikácií, javí ako dobrý elektromobil, takže by namal mať problém s dopytom. A to najmä na trhoch, kde je nákup elektrických vozidiel dotovaný, keďže Corsa-e začína na sume 29 900 € (platí pre nemecký trh). Problémom by však mohla byť cena modelu Grandland Hybrid4 (od 49 940 €).

Nemyslíme si, že by sa mali díleri obávať. Opel sa zrejme snaží len motivovať, aby ich zamestnanci boli pripravení na predaj elektrických áut a nedochádzalo tak k aktuálne bežným situáciám, kedy predajca nemá potrebné informácie, príp. aby sa Opel vyhol podobným praktikám, ako máme možnosť vidieť na nasledujúcom videu s Arnoldom Schwarzeneggerom. Zároveň veríme, že Opel zavedie centrálne koordinovaný vzdelávací program, aby to dílerom uľahčil.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Opel uvedie na trh v krátkom čase 3 elektromobily a 1 plug-in hybrid
Automobilkám hrozia kvôli emisiám obrovské pokuty. Ktorým najviac?
Schwarzenegger propaguje elektromobily tak, že odhovára záujemcov od ich kúpy

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. 100 % – ná pravda. Bol som u istého nemenovaného predajcu a pýtal som sa na technické podrobnosti ohľadne nabíjania ich EV modelu. Veľmi diplomaticky sa vyhol odpovedi. Evidentne nemal ani potuchy, čo sa ho pýtam.
    Mimochodom, správna odpoveď správneho predajcu v tomto prípade mala byť: Prepáčte, toto fakt neviem, ale zistím to a dám vám vedieť!

  2. Elektricka corsa za 30tis!? Kto ma mat o nu zaujem, ked benzinove si mozem kupit za 1/3 ceny. A tych 20tis evri na phm neprejazdim ani za 20rokov… 🙁

    • Tom, len na upresnenie : na phm za 20r prejazdis presne 33600 eur pri nájazde 20000km ročne,spotrebe 6L/100km a cene 1,4eur za liter. Plus netreba zabúdať na výmeny oleja a bŕzd = rátajme minimum 300eur ročne, čo je teda ďalších 6000 za 20r. Spolu teda 33,600+6000+10000 (cena auta) = 49600 na 20r. Takže áno aj s Corsou za 30tis za 20r pri rovnakom nájazde ušetríš približne 4600 (pri spotrebe 15kWh/100km za cenu 15 centov za kWh) a to ak rátam rovnaké náklady na olej a brzdy, čo je ale extrémne prehnané. Nechcem ale tvrdiť, že e-corsa nebude potrebovať servis, no určite nie za 300e ročne. Pri 100e ročne to robí ešte ďalších 4000e ušetrenych v prospech ev. Spolu teda 8600eur ušetrenych.

  3. Nehovoriac o extra tichom komforte a výkone. A áno, treba bývať na dome, alebo mať prístup k zásuvke na parkovisku, čo je asi jediný handikap pre bytovkárov, ale už dnes je pri nákupných centrách možnosť nabíjať, a to niekde aj zadarmo počas nákupov. A ak bežný slovak nemá 30tis len tak po ruke, prečo nie leasing.. Aj s ním ušetríš a budeš možno mesačne platiť za leasing toľko, čo by si dal za phm pri benzinaku.

  4. Ale uznávam, že 30tis za malú Corsu je dosť.. No taká škoda citigoe za 17000 bez dotácie je už iná káva. Pri nej je už dnes nezmyslom kupovať benzinak i keby mal stáť 7000.

Pridajte komentár