Opel ponúkne 8 elektrifikovaných modelov do roku 2021

4

Automobilka Opel oznámila, že do roku 2021 bude mať v ponuke celkovo 8 elektrifikovaných modelov. Do 5 rokov pritom plánuje elektrifikovať celé svoje portfólio.

„Do roku 2024 elektrifikujeme celé naše produktové portfólio. Nové e-modely budú pritom nasledovať tento rok predstavené vozidlá Opel e-Corsa a Grandland X Hybrid4 vo veľmi krátkom čase,“ hovorí šéf automobilky Opel, Michael Lohscheller.

Chystané modely

Budúci rok sa dočkáme plne elektrickej dodávky Vivaro a plne elektrickej verzie menšieho SUV Mokka X novej generácie. S najväčšou pravdepodobnosťou pôjde o súrodenca koncernové modelu Peugeot e-2008. Tzn., že pod jeho „kapotou“ by sme mali nájsť rovnakú techniku.

Malé elektrické SUV od Oplu by tak malo disponovať výkonom 100 kW, krútiacim momentom 260 Nm a batériou s kapacitou 50 kW, ktorá podporuje nabíjanie výkonom 100 kW. Ak sú vám tieto parametre povedomé, niet sa čomu diviť, veď rovnakú techniku majú aj modely Opel e-Corsa, Peugeot e-208 a DS 3 Crossback E-Tense.

V roku 2021 uvedie Opel na trh elektrické varianty vanov Combo a Combo Life, ako aj elektrickú verziu dodávky Zafira Life. Elektrifikácie sa dočká aj nová generácia obľúbeného kompaktného hatchbacku Astra.

„Toto portfólio nám poskytne vynikajúcu pozíciu v rámci napĺňania budúcich ambicióznych emisných cieľov v Európe. Elektromobilita je pritom nevyhnutnou súčasťou. Naše ultra-moderné a účinné spaľovacie motory a vývoj palivových článkov v našom kompetenčnom centre v Rüsselsheime však tiež prispejú k udržateľnosti našej spoločnosti,“ dodáva Lohscheller.

„Laboratórium“ nabíjacej infraštruktúry

Opel pritom nezabúda ani na nabíjaciu infraštruktúru. Vo svojom domovskom Rüsselsheime totiž buduje „mestské laboratóriu„, v rámci ktorého vyrastie 1 300 nabíjacích staníc. Má sa tak stať mestom s najvyšším počtom nabíjacích bodov pre elektromobily na jedného obyvateľa v EÚ. Po prepočítaní tu má vychádzať 1 nabíjací bod na 72 obyvateľov. V rámci projektu sa budú pritom skúmať technické záležitosti ako stabilita dodávok energie a sieťová integrácia či sociálno-ekonomické aspekty.

Zdroj: Opel

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Opel mal elektromobil už v 70. rokoch. A to „Gran Turismo“
Opel chce „donútiť“ svojich dílerov, aby predávali elektrické autá
Opel zverejnil oficiálne ceny elektrickej Corsy a hybridného Grandlandu X

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Bývam v paneláku, ktorý má 156 bytov. V každom byte nech bývajú iba 3 obyvatelia, to je 468 obyvateľov. Deleno 72 rovná sa 6,5 nabíjacieho bodu.
    A predstava, že by pred naším panelákom stálo 6 nabíjacích bodov – no to som sa dávno tak dobre nepobavil.
    To predsa nie je možné ani v tom najkrajšom sne!!!
    Alebo žeby sme sa tam presťahovali?
    Rüsselsheim je predsa len tak trošku od ruky…

  2. To jest ich len mokrý sen, nemmóžete brať všetko vážne. (rezerva 3-5 rokov) musíte dať. Veď aj Béla povedal,že keby to čo vie dnes by vedel pred 3 rokama tak by nevstúpil /DO HOVNA/.

  3. Myslím si, že v budoucnosti by mohli být na každém parkovacím místě bezdrátové nabíjení v zemi.
    Vím, že to nebude tak brzy, ale je to jedna z možností jak to řešit.

Pridajte komentár