Automobilka Opel avizuje, čo očakávať od jej budúcich elektromobilov. A spomína aj nové modely, ktorých sa dočkáme najbližšie. Tie pritom prispejú k jej transformácii na čisto elektrickú značku, ktorou sa má stať do roku 2028.
Opel vo svojej aktuálnej tlačovej správe uvádza, že do roku 2028 bude mať ich celý produktový rad čisto elektrický pohon. Aj preto chystá nové elektromobily a spolu s partnermi aj výrobu batérií v Kaiserslauterne.
Nové modely
Nemecká značka patriaca pod koncern Stellantis avizuje, že budúci rok sa dočkáme plne elektrického modelu nižšej strednej triedy Opel Astra-e. A to v dvoch variantoch – hatchback a kombi s označením „Sports Tourer „. Ďalšími elektromobilmi v ponuke budú nástupcovia modelov Crossland (subkompaktný crossover) a Insignia (sedan/kombi strednej triedy). V prípade Insignie sme zvedaví, či pôjde o sedan/kombi, keďže týmto druhom áut zdá sa minimálne v Európe zvoní umieračik.
No a znovuzrodenie zažije model Manta – športové coupé zo 70. a 80. rokov minulého storočia. V prípade novej čisto elektrickej generácie Opel Manta-e však Nemci tvrdia, že pôjde o všestranné a priestranné vozidlo. To spolu s prvým náčrtom naznačuje, že novinka bude iným typom vozidla. Zrejme športovo strihnutým crossoverom.
Emócie a radosť z jazdy však majú byť zachované. Očakávať máme aj „prvotriedne zrýchlenie“. Na tento model si však počkáme zrejme dlhšie, keďže má prísť na trh do polovice tohto desaťročia.
Opel tiež aktuálne uviedol, že ich konečným cieľom je ponúkať elektromobily s dojazdom od 500 do 800 km a nabíjaním, ktoré je najrýchlejšie v triede – zisk dojazdu 32 km počas 1 min nabíjania. To bude s najväčšou pravdepodobnosťou platiť pre modely, ktoré vyrastú na nových platformách koncernu Stellantis – STLA Small, STLA Medium, STLA Large, príp. STLA Frame.
Produkcia batérií
Aj Opel chystá výrobu batériových článkov spoločne s partnermi z tejto oblasti. Spoločne s Total/Saft a materským koncernom Stellantis založil batériovú spoločnosť „Automotive Cells Company“, ku ktorej sa nedávno pripojil aj Mercedes-Benz. Závod v nemeckom Kaiserslauterne má byť spustený v roku 2025 a má dosiahnuť ročnú kapacitu na úrovni 32 GWh.
Zdroj: Stellantis
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Maličký elektromobil Opel Rocks-e s cenou od 7 990 € je drahší ako jeho koncernová dvojička
Aké elektromobily chystá štvrtá najväčšia automobilka sveta – Stellantis?
Opel odhalil elektrické kupé, ktoré odkazuje na legendu. Sériový model je v hre
5 komentárov
Už aby tu boli BEV s dojazdom až 1.000 km, aby aj tí „bojazliví“ nemali nervy z dojazdu a hľadania a ceny kWh na rýchlonabíjačkách!
Dojazd 1000 km nemajú ani spaľováky pre bojazlivých.
Dojazd EV nad 500 km je zbytocnost az hlupost. Vyrobcovia elektromobilov v zaujme ustretovosti voci zakaznikom zvysuju kapacity baterii a nabijacie vykony, no ja to povazujem za kontraproduktivne.
Jazdim na elektromobiloch viac ako 10 rokov a preferujem elektromobily s mensimi kapacitami baterii, no s velkou efektivitou. Elektromobil s mensou bateriou je lacnejsi, lahsi, ma lepsie jazdne vlastnosti a menej sa na nom amortizuje pdvozok a ma aj mensiu spotrebu, Samozrejme ak niekto jazdi casto extremne dlhe trasy, pre neho ma vecsia bateria vyznam, no takych je velmi malo.
Mhmmm…skusme ist do Alp na dovolenku na lyzovacku, vonku -5 stupnov, dialnica. Realny dojazd 250km…nech to je iba 450km (taky Naslefd z BA) budeme iba 2 krat stat na nabijanie po minimalne pol hodine…ak bude nabijacka volna. Cesta ktora na spalovaku bude trvat 4.5 hodiny sa pri troche stastia predlzi len na 6 hodin…nic prijemne s rodinou. A potom kazdy den na zjazdovku 15 km tam a 15 spat pri rannej teplote -15 stupnov, nabijame znovu plnu. A este dva krat na ceste domov.
Som velky fanusik elektromobility, ale auta s dojazdom pod 700km WLTP su na dialnicnu jazdu v zime na dovolenku uplne nepouzitelne….zatial…. .
A ty si pocitam v EV este ani nesedel. Mam EV rok a za ten rok 30tis km. Letny dojazd 350km, zimny 300km a ani raz som nemal potrebu dlhsieho dojazdu. Naposledy som robil dlhsiu trasu 430km prave pri -8st. 125 tempomat na dialnici. Dal by som to s jednym nabijanim, ale stal som 2x, lebo wcko, smad, hlad. Prvy raz 10min, druhy raz aj s jedlom, kavou skoro 25min, hoci stacilo aj 20, ale pri wcku, kave a bagete sa zdrzis ani nevies ako. 😀
A k tvojej lyzovacke. Ked budes tyzden robit 2x 15km denne, tak na konci tyzdna budes rad, ze pri -15st rano vobec nastartujes. Kdezto ja budem sadat do vyhriateho auta pred aj po kazdej lyzovacke. 😉