Šéf automobilky Opel avizuje, že na ceste k čisto elektrickej značke (2028) sa oprú aj o elektromobily z najnižších segmentov, „na rozdiel od konkurencie“. Oznámil tiež nové plne elektrické modely „Insignia-e“ a Manta-e.
V Európe v podstate neexistuje trh s malými cenovo dostupnými elektromobilmi, na rozdiel od Číny, kde tento trh prekvitá. Európania pritom volajú po takýchto vozidlách. A zdá sa, že toto volanie sa chystá vyslyšať aj Opel.
Šéf automobilky Opel Florian Huettl totiž v rozhovore pre Auto Motor und Sport, o ktorom informoval web Ecomento, uviedol, že v segmente malých (segment A) a subkompaktných (segment B) vozidiel sa otvára priestor, z ktorého chcú ťažiť aj v rámci elektrifikácie.
Podľa neho sa konkurenčné automobilky sťahujú z týchto segmentov a nemajú v ponuke príslušné elektrifikované modely. A dodal, že Opel „vníma potrebu cenovo dostupnej mobility“ aj v elektrickej ére.
Dôležité pritom samozrejme budú výrobné náklady, pretože v prípade malých elektromobilov je náročné zabezpečiť ziskovosť. Huettl vidí potenciál v modeloch financovania, inteligentnom opätovnom použití batérií a kapacitne menších batériách. Podobne ako jeho koncernový kolega z Citroenu hovorí o kapacitne menších batériách a kompenzácii nižšieho dojazdu v podobe rýchlejšieho nabíjania.
Opel má aktuálne vo svojej ponuke menšie elektromobily, a to Rocks-e, Corsa-e a Mokka-e. Prvý však spadá do kategórie „štvorkoliek“ a ďalšie dva zo segmentu B („subkompakty“) sú zas z hľadiska obstarávacej ceny podstatne drahšie ako ich spaľovacie náprotivky.
- Zdroj: Opel
- Zdroj fotografie: Opel
- Zdroj obrázku: Opel
Chystané elektromobily
Napriek tomu, že Opel hovorí o potrebe menších cenovo dostupnejších elektromobilov, aktuálne paradoxne avizuje elektrickú vlajkovú loď a športovo ladený model. Podľa Huettla potrebujú vlajkovú loď, takže Insignia dostane plne elektrického nástupcu. Nepôjde však o klasický sedan či kombi, ale o „moderný top model s príslušnými jazdnými vlastnosťami“ a „úžasnou aerodynamikou“. Na trh má prísť do 2 až 3 rokov.
A podľa šéfa značky Opel sa dočkáme aj oživenia športovej „legendy“ Manta, ktorá príde ako elektromobil. Tá však nebude mať retro dizajn ako predstavený retro koncept. Na základe už skôr zverejnenej skice konceptu sa zdá, že to bude „crossover“.
- Opel Manta GSe ElektroMOD
- Opel Manta-e Concept. Zdroj obrázku: Opel
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Opel avizuje elektromobily s dojazdom až 800 km a najrýchlejším nabíjaním v triede
Opel predstavil elektrickú Astru, vrátane prvého nemeckého „e-kombi“
Maličký elektromobil Opel Rocks-e s cenou od 7 990 € je drahší ako jeho koncernová dvojička
6 komentárov
Tuším, že zas len kecy. Každý počuje volanie zákazníkov, ale každý európsky výrobca na to proste s…
VW vytvoril perfektné EV trojičky a vydlabal sa na to. Splnil emisné limity a nazdar.
Celé je to absolútne čudné, oni si proste nevidia ďalej od nosa! Žiadna budúcnosť, nič.
Asi sa všetci zobudia až potom, keď európsky trh zaplavia lacné čínske malé EV, po ktorých volajú zákazníci. A zrazu začnú „chytať kravu za chvost“ miesto toho, aby ju teraz chytali za ohlávku…
Chytať kravu za chvost… dobré:-)
Hovorí sa: Keď býka nechytíš za rohy, za chvost ho už neudržíš.
Tesla a Číňania to vyriešia. Tesla má Giga Berlín a BYD stavia obrovskú továreň v Maďarsku.
JD niet čo dodať! …..
no je dost realne, ze niektore „klasicke“ automobillky si za par rokov v EU ani neskrtnu
uprimne, ludom bude uplne jedno, kto auto vyrobil..
ale irontiou je, ze EU svojim nariadenim prestat predavat spalovacie auta po 2035 vlastne vytvorila priestor pre Teslu a cinske znacky, aby ovladli tento trh v EU.
Ale takto to uz v zivote tvrdej konkurencie byva…