Automobilka Opel zverejnila prvú upútavku na novú generáciu sub-kompaktného hatchbacku Opel Corsa. Ten príde na trh aj v plne elektrickej verzie, ktorú bude možné predobjednať už čoskoro. Čo všetko o nej vieme?
Opel sa aktuálne chváli, že 6. generácia modelu Corsa prinesie do segmentu poprvýkrát špičkové matrixové svetlomety. Opel pritom hovorí, že tie sa bežne nachádzajú iba v drahých a prémiových vozidlách. Svetlomety IntelliLux LED ® však nebudú jedinou špičkovou technológiou, ktorú prinesie novinka.
Model Corsa sa totiž dočká, po 37 rokoch od svojej premiéry, prvej elektrifikovanej verzie. Bude sa pritom jednať o plnohodnotný elektromobil. Ten má byť akýmsi symbolom novej elektrickej éry nemeckej značky, ktorý má priniesť cenovú konkurencieschopnosť.
Cenová dostupnosť
“Elektrickú Corsu interne voláme Volks-Elektro-Wagen (ľudové elektrické auto) a nie Tesla-Fighter,” hovorí šéf automobilky, Michael Lohscheller. „S novou Corsou urobíme elektromobilitu dostupnejšou pre mnohých zákazníkov. Bude to ozajstný elektromobil pre ľudí,“ dodal.
Koncernová technika
Je jasné, že Opel stavia elektrickú Corsu do role cenovo dostupného elektromobilu. Aké parametre však ponúkne vozidlo? V tomto smere zatiaľ Opel mlčí, avšak techniku, ktorú by sme mali nájsť „pod kapotou“, naznačuje koncernový bratranec Peugeot 208 Electric.
Elektrické verzie Opel Corsa a Peugeot 208 vznikli na rovnakej koncernovej platforme koncernu PSA. Tá sa nazýva CMP, resp. e-CMP a umožňuje integráciu rôznych druhov pohonu. Jej elektrická verzia má mať zadnú nápravu posunutú dozadu, aby sa medzi nápravy zmestila batéria.
Francúzsky magazín Largus informuje, že elektrický Peugeot 208 bude využívať rovnakú techniku ako ďalší koncernový model DS 3 Crossback E-Tense. Jeho špecifikácie sú už pritom známe. A je pravdepodobné, že elektrická Corsa bude využívať identickú techniku.
To by znamenalo, že Opel Corsa Electric bude disponovať batériou s kapacitou 50 kWh a elektromotorom s výkonom 100 kW a krútiacim momentom 260 Nm. V prípade Peugeotu 208 spomína Largus dojazd okolo 300 km (WLTP). My dúfame, že to bude vzhľadom na kapacitne slušnú veľkosť batériu viac.
Peugeot (a snáď aj Opel) by mal byť vybavený palubnou nabíjačkou s výkonom 11 kWh a podporovať DC nabíjanie výkonom 100 kW. Doma sa má nabiť na 100 % už za 5 hodín (pri 3-fázovom zdroji). Na rýchlonabíjačke to má trvať 30 minút (na 80 % kapacity).
Jedná sa však zatiaľ o neoficiálne a nepotvrdené informácie. Veríme, že tých oficiálnych sa dočkáme už čoskoro, nakoľko Opel hovorí, že knihu objednávok na elektrickú Corsu otvorí v 1. polovici roku. Takže dovtedy by sme sa mali dočkať aj jej predstavenia.
Zdroj titulnej fotografie: Opel
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Opel uvedie na trh v krátkom čase 3 elektromobily a 1 plug-in hybrid
Opel premení domovské mesto na laboratórium e-mobility, aj vďaka 1 300 nabíjačkám
Dočkáme sa konečne elektromobilu Opel Ampera-e vďaka zvýšeniu produkcie GM?