Elektrický hatchback Opel Corsa-e má konečne slovenské ceny, pričom je aktuálne dostupný s cenovým bonusom až 1 800 €. Na prvý pohľad je o niečo lacnejší ako koncernová dvojička Peugeot e-208.
Automobilka Opel chce mať do roku 2021 vo svojom portfóliu celkovo 8 elektrifikovaných modelov. Do 5 rokov pritom plánuje elektrifikovať celú svoju ponuku. Prvým novým e-autom, ktoré bude dostupné na slovenskom trhu, bude elektromobil Opel Corsa-e.
Za ním by mala nasledovať plug-in hybridná verzia kompaktného SUV Opel Grandland X Hybrid4. Zdá sa pritom, že elektromobilu Opel Ampera-e sa u nás nedočkáme.
S plne elektrickou Corsou by si však mohlo „vystačiť“ mnoho slovenských elektromobilistov. Veď o jej pohon sa stará motor s výkonom 100 kW a krútiacim momentom 260 Nm. Ten je dostupný hneď od začiatku, vďaka čomu dosiahne vozidlo rýchlosť 50 km/h len za 2,8 s. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 8,1 s.
Z 50 kWh batérie dokáže „vydolovať“ dojazd 330 km (WLTP). Potešiteľné je pomerne rýchle DC nabíjanie (100 kW), v rámci ktorého je možné nabiť batériu z 0 na 80 % za 30 min.
2 verzie
Samozrejme veľmi dôležitým faktorom, ktorý bude rozhodovať o úspechu či neúspechu tohto elektrického hatchbacku segment B, je aj cena. Základná cena štandardnej verzie „Edition“ začína na sume 29 990 €. K nej sa však aktuálne vzťahuje bonus vo výške 1 500 €, čo znamená akciovú cenu 28 490 €.
Verzia „Elegance“, ktorá má v porovnaní so základnou verziou navyše napr. lakťovú opierku, elektrické ovládanie zadných okien, športový volant potiahnutý kožou, LED ECO svetlomety, LED denné svietenie, LED hmlové svetlomety či čalúnenie v kombinácii koža/látka, vyjde na 31 790 €, resp. s cenovým bonusom vo výške 1 800 € na 29 900 €. Tento cenník platí do 31.3.2020.
Opel Corsa-e je tak na prvý pohľad o ničo lacnejší ako koncernové dvojča Peugeot e-208. Ten je na slovenskom trhu dostupný v 4 verziách, ktoré sa líšia výbavou: Active (28 990 €), Allure (29 990 €), GT Line (31 290 €) a GT (33 290 €). V súvislosti s cenami treba dodať, že je v nich započítaný „uvádzací bonus“ vo výške 1 400 €.
Odporúčame však dôkladne naštudovať ponuku výbavy oboch modelov, pretože tá sa môže líšiť, a teda aj výsledná cena vozidla, ktoré spĺňa vaše požiadavky.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Opel porovnal náklady na elektrickú, naftovú a benzínovú Corsu
Opel mal elektromobil už v 70. rokoch. A to „Gran Turismo“
Opel chce „donútiť“ svojich dílerov, aby predávali elektrické autá
8 komentárov
Také šikovné autíčko. A z 0 na stovku za 8,1 s? Slušné žihadielko…
zihadielko? 🙂 to v com sa vozis, v embecke nejakej este?
MIni autá za maxi ceny, takto sa tá elektromobilita nepresadí.
30 je proste veľa, to je isté.. Veď keď dokáže škoda /VW/seat urobiť tie ich mini trojicky za 16tis, nech mi nikto nevraví, že výroba týchto o číslo väčších segmentov B je 2x tak nákladná. To proste smrdí špekulantstvom zasa.. Naťahovať zasa čas, nech štáty „pomôžu“ automobilkám trošku zarobiť, keď už nebude tých kazovych ropákov 😉
Drahá čivavka na kolesách tak na nákupy pre manželku Boriščička Kolárčička.
Prave pozeram na bazosi opel corsa automat….da sa kupit za tisicku 🙂
Mozno vydrzi este päť rokov…a potom verim tomu, ze ekelektromobily budu aj pre normalnych ludi 🙂
Ake to ma kurenie?
Preco sa v tech. popise neuvadza aj zimne obdobie a nasledne dojazd podla vonkajsej teploty. Je prdca normalne ze v zime ide kurenie,fukanie na okna,vyhrievanie na okno,mozno ona,radio,stierace. Ved to tak odcerpava energiu. !!!!!!