Onvo L60, ktoré je prvým elektromobilom od novej značky cenovo dostupnejších elektromobilov spoločnosti NIO a ktoré sa chystá aj do Európy, sa začalo vyrábať. Tento model bol vyvinutý ako priamy konkurent bestselleru Tesla Model Y, pričom Číňania tvrdia, že ich novinka je lepšia a lacnejšia. A odhalili aj jej interiér, ktorý je ďalšou kópiou Tesly Model 3.
Spoločnosť NIO je známa ako čínsky výrobca prémiových elektromobilov. Jej nové značky sa však zameriavajú na cenovo dostupnejšie modely pre masový trh. A prvý elektromobil „mainstreamovej“ značky Onvo sa začal vyrábať včera, uvádza NIO na sociálnych sieťach.
Odhalené pritom boli aj prvé fotografie interiéru modelu Onvo L60, ktorý tak ako ďalšia čínska novinka Xpeng Mona M03 kopíruje interiér Tesly Model 3, pričom rovnaký interiér sa očakáva aj v prípade modernizovaného Modelu Y. Onvo má rovnaké usporiadanie hlavných prvkov interiéru (veľká presklená strecha, palubná doska, centrálny displej, zadný displej, HVAC systém, ambientné osvetlenie či volant s 2 rolovacími ovládačmi), ponúka však navyše head-up displej.
Čo všetko zatiaľ vieme?
Automobilka NIO počas predstavenia elektrického crossoveru strednej triedy Onvo L60 s rozmermi 4 828 x 1 930 x 1 616 x 2 950 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor) uviedla, že ich novinka vyrástla na 900-V elektrickej architektúre s účinnosťou 92,3 %. Taktiež sa pochválila údajne najnižšou spotrebou spomedzi konkurentov – 12,1 kWh/100 km (CLTC), a to aj vďaka koeficientu odporu vzduchu 0,229.
Následne dokumenty MIIT odhalili, že verzia s pohonom zadnej nápravy ponúkne výkon 240 kW a maximálnu rýchlosť 200 km/h. A verzia s pohonom oboch náprav disponuje výkonom 340 kW a maximálnou rýchlosťou 203 km/h. Dodávateľom batérií bude BYD, takže Onvo L60 bude pravdepodobne vybavené LFP batériami Blade.
Avšak zrejme nielen nimi, keďže podľa neoficiálnych správ z čínskych médií má mať model L60 batérie s kapacitami 60, 90 a 150 kWh, ktoré majú zabezpečiť dojazd 555, 730 a cez 1 000 km podľa „benevolentnejšieho“ čínskeho cyklu. A práve 150-kWh akumulátor by mal byť semi-solid state batériou od spoločnosti WeLion. Táto batéria by však mala byť dostupná až neskôr, pričom by model výrazne predražila.
A NIO v máji prezradilo aj cenu základnej verzie modelu Onvo L60 pre domáci trh, a to 219 900 RMB (cca 27 900 €). Pre porovnanie, základná Tesla Model Y sa v Číne predáva od 249 900 RMB (cca 31 700 €). Prvé dodávky vozidiel domácim zákazníkom sú naplánované na september. A Európania by sa mali dočkať koncom roka.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ďalší čínsky konkurent Tesly Model Y ponúkne ultrarýchle nabíjanie
Nio prinesie do Európy elektromobil za menej ako 30 000 € aj konkurenta Modelu Y
Spozorovaná bola maskovaná Tesla Model Y. Zrejme ide o „Juniper“
ODBER NOVINIEK
5 komentárov
Xpeng Mona M03 4,78 m, Onvo L60 4,83 m. A to sú lacné modely BEV v prvom rade na trh do preľudnenej Číny, a až čo zvýši do sveta?!
P.S. Môj vstupný model do sveta elektromobility je kolobežka S20 dĺžky 1,08 m! Som nadšený! Mám 4 až 5 rýchlostí, tempomat, rekuperáciu a nosnosť až 120 kg. Robustný stroj, a to všetko za 257 Eur aj s dopravou! Toto je skutočne ekologické a lacné vozenie. 🙂
Zabudol si uviesť rýchlosť, dojazd, možné maximálne % stúpanie a schopnosť presvedčiť ženy, nech používajú kolobežky denne a aj s deťmi na palube…..
Predstav si, že som dva mesiace dozadu, skutočne videl ráno mladú ženu viesť dieťa do škôlky na robustnejšej kolobežke, a riadne „valila“ !!! 🙂
P.S. Kupoval som „mačku vo vreci“, a tak som bol príjemne prekvapený robusnosťou a funkciami tej najlacnejšie kolobežky! Potrebujem ju len na príležitostné použitie. Ostatné parametre uvediem, ak pocítim potrebu, v niektorom z budúcich samochválnych príspevkov! 🙂
Pjekne, nefandim sice Cine kvoli tomu ze su to zasrati komunisti, ale beriem to ako formu monarchie, ktora ak nebude expanzna vojnovym sposobom a ak by dokazala zlepsit ludske prava, tak som ochotny ich nebojkotovat.
Inac vysvetli mi niekto, ako “najvacsi guru” elon nevie dat do svojich aut hlasove ovladanie do svojich aut, kde by som si ja svojim hlasom nahral jednotlive prikazy/funkcie? Ved s tym svojim AI je smiesne ze toto ich ani nenapadne. A nemusi ist o rozpoznanie reci, ved co keby som chcel spustit stierace napriklad zvukom – lusknutim prstov.. ved toto vedela robit Microsoft zvukova karta v PC este ked som mal pocitac s procesorom Pentium, co je hooooodne davno.
Elona nezaujima aby sa ludom lahsie/lepsie soferovali auta, on chce nahradit ludskych soferov svojim FSD nielen v robotaxi. Preto odstranuju postupne vsetky hadwarove ovladace kotre AI/FSD vobec nepotrebuje. Jedine co bude treba ovladat hlasom je zadanie ciela navigacii a mozno este tak uprava teploty a volba muziky pocas jazdy. 🙂