„1 000-km“ batéria od ONE sa skladá z „dvoch batérií“. Druhá sa pripája v prípade potreby

6

Americká spoločnosť Our Next Energy (ONE) sa najskôr zviditeľnila batériou, ktorá zabezpečila Tesle Model S dojazd cez 1 200 km. Následne začala spolupracovať s BMW na zabezpečení dojazdu takmer 1 000 km. A aktuálne sa dozvedáme viac o jej inovatívnej „dvojitej batérií“ Gemini.

Americký startup ONE, ktorý sa špecializuje na batérie pre elektromobily, začiatkom minulého roka zaujal testom Tesly Model S vybavenej jeho vlastnou batériou s kapacitou cez 200 kWh. Tá pritom mala vozidlu zabezpečiť reálny dojazd 1 210 km. Pár mesiacov na to ohlásila spoločnosť spoluprácu s BMW. A to ohľadom implementácie batériovej technológie „Gemini Dual-Chemistry“ do elektromobilu BMW iX, s cieľom zabezpečiť dojazd 600 míľ (966 km).

2 v 1

Aktuálne web Insideevs upozornil na nové informácie k duálnej „hybridnej“ batérií Gemini od spoločnosti ONE. Vďaka tomu vieme, že batéria má kapacitu až 185 kWh, energetickú hustotu 450 Wh/l a má sa postarať o dojazd 966 km.

Ešte zaujímavejšie však zrejme je jej zloženie a princíp fungovania. Pozostáva totiž z batérií, resp. batériových článkov s dvoma rôznymi chémiami. Základom je celkovo kapacitne menšia technológia LFP (lítium-železo-fosfát), ktorá je vo všeobecnosti známa vysokou životnosťou a bezpečnosťou či nižšou energetickou hustotou a pomerne nízkymi výrobnými nákladmi.

one gemini

Zdroj: ONE

Táto časť je v rámci batérie ONE Gemini aktívna vždy, na rozdiel od „druhej batérie“ (batériových článkov s inou chémiou), ktorej úlohou je predĺženie dojazdu. LFP časť má pritom zabezpečiť dojazd cca 240 km a používa sa pri bežnom každodennom jazdení. A v prípade potreby sa „pripája“ druhá batériová časť.

one gemini

Zdroj: ONE

Druhá batéria ako „predlžovač dojazdu“

Druhá batériová časť packu Gemini je podľa aktuálnych správ „bezanódová“ a obsahuje vysoký podiel mangánu, čo ide na úkor niklu, ale napr. aj grafitu a vôbec nepoužíva „kontroverzný“ kobalt. Vďaka tomu sa má podľa spoločnosti ONE znížiť riziko tepelného úniku, zjednodušiť produkcia a znížiť cena. Startup pritom očakáva „rozprávkovú“ cenu, a to 50 $/kWh.

one gemini

Zdroj: ONE

„Druhá batéria“, ktorá zabezpečuje značné predĺženie dojazdu, a to o 726 km, má mať podľa výrobcu naozaj vysokú energetickú hustotu. A to 1 007 Wh/l, čo má byť takmer 2-násobok priemeru v odvetví.

one gemini

Zdroj: ONE

Nuž, sme veľmi zvedaví, či sa podarí spoločnosti Our Next Energy (ONE) naplniť svoje ciele a očakávania ohľadom duálnej batériovej technológie Gemini. Najpodstatnejšie pritom bude, či ju dokáže komercionalizovať. Nedávno získala ďalšiu, tentokrát 300 miliónovú ($) investíciu a jej valuácia má byť viac ako 1 mld. $. Takže sa zdá, že spoločnosť by mala mať prostriedky na ďalší vývoj. Medzi investorov pritom patrí aj BMW i Ventures.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesly by mohli mať „chemický predlžovač dojazdu“. Vďaka hybridnej batérii
Nová batéria má modelu BMW iX priniesť dojazd takmer 1 000 km
Tesla Model S mala dosiahnuť dojazd 1210 km vďaka prototypu batérie od startupu ONE
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Som z tých, ktorí fandia vývoju batérii s hustotou 500 Wh/kg až 1.000 Wh/kg ! Takéto batérie nám umožnia výrobu „ľahkých“ BEV s reálnym dojazdom 500 až 1.000 km. Táto batéria je jedným z kamienkov na ceste k uvedeným métam! Držím palce!

  2. Myslim si, ze hacik bude v rychlosti vybijania, nabijania a zivotnosti tej druhej baterky. Preto je to len „Predlzovac“,
    Podla mna rataju ze clovek jazdi casto (cca 80%) kratke trate do 240km.
    Takze predlzovac sa bude pripajat az ked bude jazda dlhsia a tiez vybijaci výkon bude obmedzený, kedze na dlhsej ceste nie je potrebne mať stale dostupnych 300kW. Na kludnu jazdu dialnicnou rychlostou aj najvatsim elektromobilom treba 30kW/100km.
    Pri spravnnom pomere LFP a „tej druhej“ to može byt cesta na najbližšie roky.

    • Máš pravdu, tak to ONE vlastne aj postavil! Lacný typ batérie na „bežný dojazd“ a na dlhší dojazd „maličku a hustú“ drahšiu batériu s primeraným manažmentom kondičného dobíjania! Už Tesla začala takto kombinovať batériu s kondenzátorom kvôli rýchlosti nabíjania a vybíjania. Kúpila kvôli tomu firmu Maxwell ! Dlho sme však už o tomto zámere nič nepočuli ……..

Pridajte komentár