Výrobca hybridnej Tesly zvýšil e-hustotu batérie pomocou vákuovej fixácie

0

Rakúska spoločnosť Obrist Powertrain prerobila Teslu Model 3 na hybrid s dojazdom 1 000 km, aby demonštrovala schopnosti svojho pohonného systému HyperHybrid. Jeho súčasťou je aj batéria s vysokou energetickou hustotou, ktorú Rakúšania dosiahli vďaka technológii vákuovej fixácie.

Nedávno sme písali koncepte Tesla Model 3Obrist Mark II“, ktorý má len 17,3 kWh batériu, pričom je „dovybavený“ o malý spaľovací motor (40 kW), ktorý nabíja batériu. Tento systém má podľa výrobcu zabezpečiť dojazd 96 km v čisto elektrickom režime a 1 000 km v hybridnom režime, pričom náklady na vozidlo majú byť polovičné.

Aktuálne táto Rakúska spoločnosť prostredníctvom portálu Insideevs uvádza, že ich pohonný systém je schopný zabezpečiť hybridný dojazd 1 500 km na 30 l bežného paliva, resp. o niečo menší dojazd na 30 l obnoviteľného paliva.

Kľúčom k takejto efektivite a nízkym nákladom má byť viacero technológií, vrátane použitia „vákuovej fixácie“ pri montovaní batérie. Obrist Powertrain používa vo svojich batériách články rovnakého typu ako Tesla v modeloch S a X, teda 18650. A ako hovorí COO spoločnosti, Martin Graz, o túto úroveň sa moc nezaujímajú, pretože články si nevyrábajú a je to pre nich len komodita.

Sústreďujú sa však na tepelný manažment (chladenie kvapalinou) a proces montáže batérie. Pre zvýšenie energetickej hustoty celej batérie pritom vyvinuli technológiu vákuovej fixácie. Graz hovorí, že je to niečo podobné ako v prípade mletej kávy, len s batériovými článkami.

Nižšie náklady aj hmotnosť

Vnútorné súčasti batérií potrebujú extrudovaný materiál, ktorý ich drží pohromade. Ďalej treba izoláciu, púzdro a ďalšie komponenty, ktoré zvyšujú hmotnosť batérie. Jej stavba je pritom časovo, priestorovo aj finančne náročný proces.

Bežné púzdro na batérie má podľa Graza hliníkové steny s hrúbkou 6 mm. Ich batéria však môže mať vďaka vákuovej fixácii, ktorá drží komponenty pohromade, steny s tretinovou hrúbkou, teda 2 mm, čo šetrí náklady aj hmotnosť. Toto riešenie má byť pritom odolné, veď aj tak jemný materiál, ako mletá káva, má vo vákuovom balení veľmi pevnú štruktúru.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Vedci vyriešili desaťročia trvajúcu záhadu okolo Li-ion batérií
Tesla sľubuje mimozemskú technológiu pohonu a ohromujúcu technológiu batérií
Rolls-Royce má lietadlovú batériu s najvyššou energetickou hustotou na svete

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár