Nové Tesly Model S a X sa dočkali aj významného zvýšenia rýchlosti nabíjania

5

Vynovené elektromobily Tesla Model S a Model X sú konečne hodné titulu vlajkových lodí kalifornskej značky. A to aj vďaka rýchlosti nabíjania, ktorou teraz konečne prekonávajú menšie a lacnejšie modely 3 a Y.

Ako už vieme, Tesla nedávno predstavila vynovené modely S a X. Tie dostali úplne nový interiér, jemný redizajn exteriéru, vylepšený pohonný systém či nové technológie. No a oficiálna web stránka Tesly tiež odhalila, že novinky sú rýchlejšie aj z hľadiska nabíjania.

Doteraz bol najrýchlejšie sa nabíjajúcim modelom Tesly sedan strednej triedy – Model 3. Ten podporuje maximálny nabíjací výkon 250 kW, pričom počas 15 min môže za optimálnych podmienok získať dojazd okolo 275 – 280 km.

Zhruba v polovici roka 2019 začala Tesla vyrábať vylepšené verzie svojich modelov S a X (Raven). Tie sa vtedy  dočkali aj zvýšenia max. podporovaného nabíjacieho výkonu na 200 kW. Približne rok na to kalifornská spoločnosť informovala, že v rámci chystanej softvérovej aktualizácie 2020.24.6 jej vlajkové lode čaká ďalšie vylepšenie max. nabíjacieho výkonu, a to na 225 kW. A krátko na to sa na webe Tesly v rámci špecifikácií modelov S a X objavil dokonca údaj 250 kW.

Už aj „vlajkové“ nabíjanie

Vlajkové lode Tesly teda dokážu využiť maximálny výkon najnovšej generácie nabíjacích staníc Tesla Supercharger V3 cca len pol roka. Avšak ani to im zrejme nestačilo, aby z hľadiska rýchlosti nabíjania prekonali svojich menších, lacnejších a efektívnejších súrodencov.

To sa však s príchodom vynovených elektromobilov Tesla Model S a Model X zmení. Tesla totiž na svojej web stránke uvádza, že Model S teraz počas 15 min nabíjania dokáže získať dojazd až 322 km (predtým 250 km). V prípade Modelu X je to 282 km.

A to môže mať súvis s oznámeným vylepšením batérií na úrovni modulov a packu, ako aj možným zvýšením efektivity vďaka vylepšenému pohonnému ústrojenstvu a aerodynamike (Model S: Cd = 0,208). Samozrejme, najdôležitejšie budú reálne skúsenosti s nabíjaním vo väčšom rozsahu SoC. Na to si však budeme musieť nejaký ten mesiac počkať.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prinesie nová batéria Tesly „4680“ aj vyššiu rýchlosť nabíjania?
5-minútové nabíjanie elektromobilov je na dobrej ceste, tvrdí Storedot
Tesla chystá nabíjačky pre Európanov, ktorí nemôžu nabíjať doma alebo v práci

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. No dobre! Dúfajme, že tým neutrpí životnosť batérií, keď bude majiteľ Tesly preferovať rýchlonabíjania v praxi.
    A čo cena kWh z rýchlonabíjačky, tá bude nemenej dôležitá?! Málo sympatické je už to zvýšenie cien inovovaných áut ….. Elon! Elon!

  2. Na X Ravenke som rad keď za 15 min naložím 150 km aj to len v ideálnych podmienkach to znamená musím prejsť aspoň 100 km nech sa predhreje batéria z elektronikou. Zatiaľ som ladoval na 120 a 150 SCH .Vyskúšam ešte V3 250 kW ale neverím že bude nabíjať výkonom 200 kW viac ako 3 min takže to nemá význam zbytočne preťažovať baterku

    • Možno to bude tým, že CSS adaptér je obmedzený na určitý prúd, čiže aj keď prídeš na V3, nikdy neuvidíš 250kW. V USA majú všetky Tesly jeden konektor, čiže tam je pravdepodobné že aj S a X už teraz je možné nabíjať 250kW. Ak faceliftované S a X prídu s CSS do európy, je na 99% pravdepodobné, že budú podporovať 250kW na V3 a iných UFC nabíjačkach…

  3. Super je že BEV sú vo fáze veľkého množstva malých vylepšení, ktoré si samostatne ani riadne nevšimnete. Od optimalizácie SW, až po lepší HW. Príkladom je riešenie materiálov v článkoch. Nemusí priniesť vyššiu kapacitu alebo výkon, ale môže sa napríklad iba zlepšiť teplotné pásmo optimálnej prevádzky. A zrazu je to užívateľsky iné auto.

    Výhodou BEV je, že takmer všetky sú online v cloude. Následná identifikácia konštrukčných a výrobných chýb, pripadne predikcia porúch s pomocou big data prinesie ešte lepšie zrýchlenie inovačného tempa ako sme poznali zo sveta ICE.

    Som zvedavý kedy sa podarí praktický prielom v supravodivosti a nabíjanie 0-80% pod 5 minút.

    Čínske autobusy na superkapacitory s ultrarýchlym dobíjaním fungujú. Dojazd je iba cca 10-20km. Pre účely MHD v bratislavských podmienkach úplne ideálne riešenie.

Pridajte komentár