Najlacnejší elektromobil v Európe príde v modernizovanej podobe toto leto

6

Dacia Spring sa ako najlacnejší elektromobil kategórie M1 na európskom trhu dostáva pod tlak. Tento rok totiž začínajú na trh prichádzať ďalšie cenovo dostupnejšie elektromobily. A tak aktuálne avizovaný „nový“ Spring príde vhod. Na trh sa pritom objaví už onedlho.

Dacia Spring je v predaji od roku 2021. Začiatkom minulého roka dostala novú verziu „Extreme“ s výkonom vyšším o 15 kW (48 kW), podstatne lepším zrýchlením z 0 na 100 km/h (13,7 oproti 19,1 s), novou prevodovkou, novými dizajnovými prvkami a o 10 km nižším dojazdom (220 km WLTP). A nižší je aj max. krútiaci moment (113 oproti 125 Nm). Avšak „kruťák“ reálne prenášaný na kolesá mal podľa Dacie vzrásť.

Dacia Spring aj tak ponúka pomerne skromné parametre a priestor, avšak kvôli absencii iných cenovo dostupnejších elektromobilov na európskom trhu sa jej darilo pomerne dobre. Ako aktuálne vo svojej tlačovej správe informuje Dacia, Spring sa drží stabilne medzi 3 najpredávanejšími elektromobilmi v rámci 22 vybraných európskych trhov, pričom minulý rok sa „celosvetovo“ predalo takmer 62 000 ks, čo predstavuje medziročný rast o 26,4 %.

Ďalší rast či súčasné predaje však môžu byť v ohrození. Na trh totiž tento rok začínajú prichádzať ďalšie cenovo dostupnejšie elektromobily. Napr. o triedu väčší Citroen e-C3, ktorý bude spočiatku stáť od cca 23 000 € a neskôr príde lacnejšia verzia za cca 20 000 €. Takže aktuálne avizovaná „nová“ Dacia Spring tak príde vo veľmi vhodnom čase a môže zabrániť nutnosti podobného zlacňovania ako nedávno v rámci nemeckého trhu, kde klesla cena po ukončení tamojších dotácií o 10 000 € na 12 750 €.

citroen e-c3

Zdroj: Citroen

Čo očakávať od modernizácie?

Novinka sa podľa výrobcu objaví na trhu v lete tohto roku a ponúkne minimálne „úplne nový dizajn exteriéru aj interiéru“. Viac toho Dacia v aktuálnej tlačovej správe neprezradila.

Minulý rok však o chystanom modernizovanom Springu hovoril šéfdizajnér značky David Durand. Novinka má byť výrazne prepracovaná, odrážať súčasné trendy, avšak jej étos nemá byť príliš vzdialený od súčasného modelu. To znamená, že aj po modernizácii máme očakávať „odolnejšie“ vozidlo s vyšším postavením a plastovými ochrannými prvkami, ktoré zvládne nástrahy nad rámec typických mestských „nákupných tašiek“.

Modernizácia sa má dotknúť grafiky svetiel, kolies, laku či prvkov výbavy, ako aj interiéru, vrátane nových palubných technológií a materiálov. Ani Durand však nespomínal zmeny v rámci pohonného systému. Uvidíme, snáď Dacia prekvapí aj v tomto smere.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Dacia ponúkne elektrické Sandero. Dôraz kladie na nízku cenu
„Cenovo dostupné“ elektromobily sa konečne chystajú na trh. Akých modelov sa dočkáme?
Dacia prekvapila koncepčným elektrickým offroadom Manifesto
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Najhoršie auto kedy bolo vyrobené co som si kúpil v zime mate dojaz v meste 80 km nabíjanie na úrovni fast change 7 kWh 5 kw vykurovaciu jednotku pri ktorej v aute zamrznete riziko nehody vysoké za 4 mes jazdenia mi prestalo fungovať nabíjanie odtrhla sa mi bedrova opierka na sedačke spotreba 22kwh nie 14 15 ako sa prezentuje .. výrobca by si mohol dat záležať aspoň na tom aby malo auto krit motorovej časti a elektronika nebola zlepena obycajnov el. Páskou a tak by som mohol pokračovať ďalej a ďalej ak sa chceš zmrazicit kľudne si ho kúp

  2. Jak je možné,že sa ich predalo 62 tis. pri takejto nekvalite ?! Ved na záručnom servise musí predajca skrachovať!V Nemecku sa predáva za 12700 e ,takže to je asi tá kompenzácia kvality.Samozrejme na Slovensku sa predáva za 22 tis. ako super kvalitné auto ! Najviac ma šokoval ten nízky dojazd v zime . Tých 80 km je naozaj málo .Už som začal nemcom závidieť ale takto si ešte radšej počkám ??

  3. Pizzerie a kurierske sluzby po meste urcite ocenia i takto maly dojazd. V prvom rade im ide TCO (celkove naklady na vlastnenie auta). A to u dacie za 13k eur, absencie nutnych vymien oleja (nalady + strata vozidla min.na pol dna 2x v roku, ak pocitam denny najazd 100km v prac.dni), i vacsie intervaly vymien brzd moze byt u malej, nepohodlnej a orezanej verzie ev velmi silna motivacia… Jasne, pre beznych bytovkarov blbost, ak teda nepocitam bohatsich dochodcov, ktori si vyjdu 2x za tyzden k dr.a raz na nakup, pricom zaroven maju dom, pri ktorom mozu nabijat. A i pre nich by vysiel taxik lacnejsie v mnohych pripadoch.

  4. Ale ajtak ma štve ,že v Nemecku sa predáva za 12 700 e a na Slovensku za 22 tis. e ! Neni to spravodlivé a vidno kto určuje ceny aut v EU. Realne podla zárobkov by to malo byť presne naopak,ale v EU je spravodlivosť na prvom mieste !

    • Je to cenová politika krajiny. Aku vláda príjme, takú má. A musí na ňu aj mať prostriedky. Do toho EU nekecá. Stačí sa držať rozpočtových kritérií a môžeš sa rozhodnúť sám, čo podporíš a čo nie.

Pridajte komentár