Nissan predstavil nástupcu úspešnej elektrickej dodávky e-NV200

7

Nissan, ktorý sa vďaka elektrickej dodávke e-NV200 považuje za priekopníka v oblasti ľahkých úžitkových vozidiel s plne elektrickým pohonom, predstavil nástupcu tohto úspešného modelu, ktorý nesie meno Nissan Townstar.

Všetko nasvedčuje tomu, že ľahké komerčné vozidlá (LCV) s plne elektrickým pohonom majú pred sebou veľkú budúcnosť, minimálne v rámci tzv. prepravy na poslednú míľu. Sú pritom ako stvorené napr. pre kuriérske spoločnosti a prepravu v rámci mestských oblastí.

Jedným z priekopníkov v oblasti elektrických LCV je automobilka Nissan, ktorá v roku 2014 uviedla na trh ľahkú elektrickú dodávku e-NV200. Len v Európe si tento model našiel okolo 42 000 majiteľov. Nemálo z nich pritom jazdí aj na prestavaných verziách, za ktorými stojí slovenská spoločnosť Voltia.

Ale späť k predstavenej novinke. Nissan Townstar vznikol na základoch aliančnej platformy CMF-C, pričom bude v ponuke aj so spaľovacím motorom. V prípade Nissanu zrejme poteší aj vyhlásenie, že jeho nová elektrická dodávka má mať „efektívne chladenie batérie“ (veríme, že aktívne) a inteligentný BMS.

Batéria modelu Townstar má kapacitu 44 kWh a podľa predbežných nehomologovaných údajov má zabezpečiť dojazd do 285 km. Podporovať bude DC nabíjanie maximálnym výkonom 75 kW (cez CCS), pričom sa na 80 % nabije za 42 min. V štandarde nájdeme 11-kW palubnú nabíjačku, 22-kW „palubka“ je za príplatok. Výkon elektromotora je 90 kW a krútiaci moment dosahuje hodnotu 245 Nm.

Úžitkové vlastnosti

Nissan Townstar ponúkne úložný priestor s objemom do 3,9 m3 a užitočné zaťaženie do 800 kg. Ťažná kapacita je 1 500 kg. Prístup k úložnému priestoru zabezpečujú aj bočné posuvné dvere. Čo sa týka zadných dverí, na výber budú „francúzske dvere“ so 180 st. otváraním delené v pomere 60/40 a bežné výklopné dvere. K dispozícii bude aj verzia „combi“ zameraná napríklad na rodiny, ktorá poskytne batožinový priestor 775 l.

Nissan sa chváli, že v modeli Townstar nájdeme množstvo moderných technológií a asistentov. A to napríklad „hands-free“ parkovanie, systém kamier zabezpečujúci 360 st. náhľad okolo vozidla či systém ProPILOT pre udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu (aj v miernych zákrutách) s funkciou adaptívneho tempomatu, ktorý vie vozidlo aj úplne zastaviť, ak je treba.

Záruka na vozidlo je 5 rokov alebo 160 000 km. Na batériu elektromobilu Nissan Townstar sa vzťahuje záruka 8 rokov alebo 160 000 km. Ceny zatiaľ neboli oznámené.

nissan townstar interier

Zrejme interiér spaľovacej verzie. Zdroj: Nissan

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Slovenské“ elektro-dodávky Voltia mali dosiahnuť historický míľnik ohľadom ceny lízingu
Tesla má v pláne elektrickú dodávku. Môže to byť veľký biznis
„Slovenské“ elektro-dodávky sa osvedčili v rámci londýnskeho e-mobility projektu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Prečo nepoužili 62kwh batériu z leafu??? 40 je málo. Prirátajte záťaž a dojazd ide tatam. Beriem to tak že stále nechcú…. Preto je v mene slovo Town.

    • Nerata sa dojazd uzitkacov s polovicnou zatazou, resp. pol km prazdny a pol s max (asi akoze odvezies naklad a vracias sa prazdby)? Niekde som cosi take tusim zachytil, Cize v tomto pripade 285km dojazd s 400kg nakladom, ak je to tak.
      285km po meste/okoli staci, cezpolni holt budu musiet dobijat cestou. Vacsia bat by bola tazsia, cize vacsia spotreba a nizsia nosnost kvoli vozeniu vahy baterie navyse.

      Ale suhlas ze volbu vacsej mohli dat pre tych co vozia lahke veci daleko. 🙂

  2. Toto je skutočne mestské auto pre kurierov s potrebou denno-denného nabíjania 30-80%! Výrobca by pritom mal dať alternatívu aj batérie 62 kWh, ako píše Ivan, aby boli spokojní aj cezpoľní!

  3. Tiež ma zaskočila tá kapacita batérie. Ešte by ma zaujímalo, či sa stále držia konektora CHADEMO, alebo ten konektor už „poeurópštili“, aspoň pre export do EÚ…

  4. Ach ten Nissan! V minulosti automobilka s mimoriadnymi autami. Tento model je technický paškvil nehodný doby a histórie automobilky. Progres blízky nule. Kapacita batérie na dnešnú dobu tragikomická. Poháňaná predná náprava, takže naložený do kopca zaručene nevyleziete. Manévrovanie obmedzené. Mali tam nechať CHADEMO, aspoň by to nikto nekupoval. Ani sa nečudujem, že sú blízko krachu.

    Označenie technický debakel, platí aj pre derivát Renault a Mercedes.
    Avšak asi najviac by sa za toto čudo mali hanbiť v Mercedese…

Pridajte komentár