Nissan chystá pilotnú výrobu „vysnených“ solid-state batérií. Očakávania sú naozaj veľké

7

Nissan už dlhšie avizuje svoje zameranie na „batérie novej generácie“ s technológiou solid-state, ktoré majú vo všeobecnosti elektromobilom priniesť napr. extrémne rýchle nabíjanie, doteraz nevídaný dojazd, vyššiu bezpečnosť a časom aj nižšie ceny. A podľa aktuálnej správy sa Japonci pripravujú na spustenie pilotnej výrobnej linky.

Zdá sa, že japonské automobilky, ktoré v oblasti elektromobility zaspali dobu, veria, že ich budúcnosť by mohli v tomto smere zachrániť tzv. solid-state batérie, ktoré sú charakteristické pevným elektrolytom. Tie sa vo všeobecnosti považujú za nástupcu súčasných batérií s kvapalným, príp. gélovým elektrolytom, pričom od nich niektorí očakávajú, že by mohli spustiť „novú“ revolúciu v elektromobilite.

A jednou z automobiliek, ktoré si od solid-state batérií veľa sľubujú, je aj Nissan. Ten sa podľa aktuálnej správy od Automotive News pripravuje na spustenie pilotnej výroby tohto druhu batérií vo svojej najstaršej továrni v Jokohame, upozornil web Ecomento. Nemôže pritom prekvapiť, že sa neočakáva relevantná produkčná kapacita. Ak pôjde všetko podľa plánu, masová výroba by mohla byť podľa Nissanu spustená v roku 2028.

Očakávania

Nissan minulý rok predstavil prototyp produkčného zariadenia na výrobu laminovaných batériových článkov typu solid-state. A prostredníctvom chystanej pilotnej výrobnej linky v Japonsku chce študovať materiály, dizajn a výrobné procesy.

nisan solid-state baterie

Zdroj: Nissan

Japonci už skôr informovali aj ohľadom očakávaných parametrov. Technológia „pevného elektrolytu“ by v prípade batérií vyvíjaných Nissanom mala priniesť 2-násobnú hustotu energie, 3-násobnú rýchlosť nabíjania a polovičné výrobné náklady v porovnaní s konvenčnými li-ion batériami. Žiaľ, nepoznáme referenčné hodnoty, s ktorými Nissan počítal.

nisan solid-state baterie

Zdroj: Nissan

Každopádne v prípade nákladov boli Japonci konkrétni. V roku 2028 totiž očakávajú cenu okolo 75 $/kWh a neskôr 65 $/kWh, čo by mala byť podobná cena ako v prípade súčasných najlacnejších LFP batérií. Nuž, plány a očakávania sú naozaj veľké, podstatná však bude realita, ktorú ukáže až ďalší vývoj.

nisan solid-state baterie

Zdroj: Nissan

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Toyota avizuje elektromobily s dojazdom až 1 500 km a inšpiruje sa Teslou
Honda avizuje cenovo dostupnejšie elektromobily vďaka solid-state batériám
Solid-state batérie môžu byť „revolučné“ aj po environmentálnej stránke | štúdia T&E
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Držím palce každému pokroku vo vývoji batérií! Moje poznámky k tomuto článku:
    01. Býva to tak, že pri uvádzaní zlepšení sa max. preháňa! Spomeňme si na pracie prášky v reklamách!
    02. Bojíme sa cien energií o mesiac, o rok! Preto dnes hovoriť o cene za kWh kapacity v batérii v roku 2028 je veľmi odvážne! Skôr zbožné želanie …..

  2. Takže na konci päťročnice v r. 2028 by sa to malo rozbehnúť – len aby to nedopadlo ako s päťročnicami za komunizmu. Plány boli, len plnenie akosi nebolo… Neboli ľudia… „Dejte mi lidi, já to udělám!“

    • Pozor! Päťročnica začne 2025 a končí až v roku 2030! Teraz stále beží tá stará! 🙂 Vývoj batérií nemusí úplne kopírovať celkový stav automobilky! Bolo by to sympatické! 🙂

  3. Niečo mi hovorí, že Tesla éru solid-state batérií začne ako prvá. Asi to, že aj teraz je prvá, prečo by ju mal práve niekto zaspatý (Nissan, Toyota) predbehnúť.

Pridajte komentár