Nissan Leaf získal povolenie, ktoré z neho robí mikro-elektráreň

1

Nissan Leaf sa stal prvým elektromobilom, ktorý môže oficiálne poskytovať energiu zo svojej batérie spätne do elektrickej siete. Rozhodol o tom nemecký regulačný úrad. Majitelia tak môžu predávať elektrinu zo svojich vozidiel a pomôcť k stabilizácii siete. A to nie je všetko.

Automobilka Nissan pracuje na technológii V2G (vehicle-to-grid) už dlhšiu dobu. Tá zabezpečuje prepojenie elektromobilu s elektrickou rozvodnou sieťou, v rámci ktorého môže prúdiť energia oboma smermi. To môže priniesť výhody ako pre majiteľov elektromobilov, tak aj pre energetické spoločnosti.

Elektromobily ako elektráreň

Majiteľ bude môcť teoreticky predávať energiu z batérie svojho elektrického vozidla, zatiaľ čo prevádzkovateľom elektrických sietí to umožní ich stabilizáciu. A to tak, že v čase prebytku energie ju budú môcť uložiť do batérií elektromobilov pripojených do siete a pri zvýšenom dopyte ju presmerovať z batérií k odberateľom.

Najskôr pre firemné flotily

Nissan k svojej technológii V2G hovorí, že bude najskôr dostupná len pre firemnú klientelu v rámci Nemecka, ktorá disponuje viac ako 60 elektromobilmi. Stane sa tak už budúci rok. Dočkajú sa však aj iné trhy a neskôr aj bežné fyzické osoby.

Tesla Supercharger dokáže to isté

Technológia od Nissanu bola vyvíjaná pre zabezpečenie kompatibility s vozidlami s nabíjacím štandardom CHAdeMO. Avšak na rovnakej technológií pracuje aj BMW, ktoré zas podporuje európsky DC štandard CCS.

Thomas Raffeiner, šéf spoločnosti Mobility House, ktorá vyvinula softvér pre V2G od Nissanu, hovorí, že kompatibilita nabíjacích štandardov by nemala byť problémom. Podľa neho dokážu to isté napríklad aj nabíjacie stanice Tesla Supercharger. Tesla sa pritom v minulosti už viackrát vyjadrila, že jej elektromobily budú podporovať spätný tok energie.

Nižšia cena elektriny a vyšší podiel tej „čistej“

V tejto sfére sa tak otvárajú obrovské možnosti, nakoľko počet elektromobilov neustále rastie, pričom mnohé krajiny chystajú zákaz predaja spaľovacích áut, čo ešte výraznejšie prispeje k ich masovému expandovaniu. Energetické spoločnosti a prevádzkovatelia sietí tak budú môcť v budúcnosť efektívnejšie hospodáriť s vyprodukovanou energiou, čo by malo priniesť aj zníženie jej ceny, vrátane tej z obnoviteľných zdrojov, čo zabezpečí zvýšenie podielu „čistej“ energie.

Ako by mohol celý tento systém fungovať a aké výhody môže priniesť, naznačujú projekty, o ktorých sa dočítate v týchto našich článkoch:

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla začala meniť rodinné domy na najväčšiu virtuálnu elektráreň sveta
BMW i3 môže majiteľom zarábať peniaze. Ako “dojná krava”
Najväčšia batéria sveta od Tesly ušetrila za pol roka 9 miliónov $

Zdroj: Reuters, titulná fotografia: Nissan

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár