Nissan Leaf E-Plus: Novinka ponúkne okrem väčšej batérie aj vysoký výkon

0

Automobilka Nissan potvrdila názov novej verzie elektromobilu Nissan Leaf, ktorý bude niesť prídavok E-Plus. Okrem väčšej batérie ponúkne podstatne vyšší výkon. Taktiež naznačila dátum príchodu na trh.

Nie je tomu tak dávno, čo spoločnosť Evtec informovala o testoch nabíjacieho systému pripravovaného Nissanu Leaf E-Plus. Potešila nás správou o podpore rýchlonabíjania výkonom minimálne 100 kW. Pozitívne informácie teraz prichádzajú z tábora samotnej automobilky.

Brian Maragno, šéf predaja a marketingu elektromobilov Nissan, prezradil, že verzia E-Plus bude disponovať výkonom až 200 konských síl. Aktuálny model so 40 kWh batériou má výkon 142 koní. Vzhľadom na to, že maximálny krútiaci moment je pri elektromobiloch dostupný už od 1. otáčky, môžeme očakávať, že novinka môže byť celkom dôstojných súperom spaľovacích hot-hatchov.

No a čo ten dojazd?

Jednu časť hádanky, v podobe výkonu Nissanu Leaf E-Plus, máme vyriešenú. Ostáva nám tak tá ohľadom toho najpodstatnejšieho, a to kapacity batérie a súvisiaceho dojazdu. Už od prvých zmienok o novej verzii s väčším dojazdom sa hovorí o batérii s kapacitou 60 kWh. Tú však výrobca doteraz oficiálne nepotvrdil.

Na čas si dával zrejme preto, že menil dodávateľa batérií, ktorým sa stala spoločnosť LG Chem. Tá dodáva elektrický pohon pre rôznych výrobcov, okrem iného aj pre nový model Hyundai Kona Electric. Jeho vyššia verzia disponuje takisto výkonom 200 koní, pričom elektromotor dopuje 64 kWh batéria.

60 alebo 64 kWh?

Je veľmi pravdepodobné, že rovnakou batériou ako Kona Electric bude vybavený aj Nissan Leaf E-Plus. Súčasná verzia so 40 kWh batériou má dojazd 285 km (WLTP). Ak sa jedná o rovnaký typ batérie, matematicky nám vyjde dojazd 465 km (WLTP) pre 64 kWh verziu.

Avšak vzhľadom na odlišné výkonové naladenie bude dojazd modelu E-Plus takmer s určitosťou nižší. Navyše vozidlo bude vďaka väčšej batérii ťažšie, čo môže ubrať nejaký ten kilometer, aj keď vyššia hmotnosť na druhej strane znamená viac energie z rekuperačného systému.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nissan zvýšil ceny nového Leafu kvôli veľkému zájmu. O koľko zdražel u nás?
Hyundai dnes predstavil elektrickú verziu modelu Kona. Môže sa stať hitom
Volvo Polestar 2: Spoznali sme prvé špecifikácie konkurenta Tesly Model 3

Modelový rok 2019

Brian Maragno taktiež prezradil, že Nissan Leaf E-Plus príde pod hlavičkou modelového roku 2019. To by mohlo znamenať, že sa ho dočkáme ešte tento rok. Prvotné informácie pritom hovorili o začiatku roku 2019. V tomto prípade by sa jednalo o modelový rok 2020.

Zdroj: Autoguide, titulná (ilustračná) fotografia: Nissan

tesla magazin zdielanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár